Gå til innhold

Bør dette anmeldes?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at en hund er veldig tynn, så tynn at beina stikker ut? Vet om en hund som er av 4-5 forskjellige raser, den er blanding av schæfer, harehund, elghund og boxer om jeg husker rett. Den får hundefor fra en dyrebutikk, sånne store pakker til 6-700 kr men allikevel vil ikke hunden spise det, spiser kanskje et par biter her og der. Den vil heller ha vanlig menneske mat. Spyr ofte og lukter bokstavelig talt helt jævlig.. Virker ikke som hundeeier klarer å ta skikkelig vare på hygienen til hunden sin heller. Jeg sa ifra tidligere at jeg syns hunden er altfor tynn, da sa hundeeier at den skal være sånn og at veterinæren har sagt at hunden er helt perfekt, jeg syns det er skikkelig rart. Jeg syns den nesten ser litt syk ut. Jeg tenker at hundeeieren lyver om det, men jeg har ikke så mye peiling på hunder da.

Det jeg lurer på er om det kan anmeldes hvis man mistenker at hundeeieren ikke tar skikkelig godt vare på hunden sin? Og kan det i så fall anmeldes anonymt? 

Anonymkode: 8a6f0...129

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg lurer på er om det kan anmeldes hvis man mistenker at hundeeieren ikke tar skikkelig godt vare på hunden sin? Og kan det i så fall anmeldes anonymt?

ja og ja. anmeld.

Anonymkode: b936f...ad1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Du bør absolutt tipse. Det er det minste man kan gjøre i denne situasjonen. Vi har dyrevelferd av en grunn, som er bra.  Det kan godt hende at hunden er syk på nos viss, og at den ikke dår behandlingen som trengs, fordi eier ikke har nok kunnskap. Dette bør du tipse om!❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har hunden fysiske skader? Mangler den pels på deler av kroppen? Hunder er vanligvis veldig glade dyr, er denne deprimert eller nedstemt på noe viss? 

Anonymkode: e6579...38a

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har hunden fysiske skader? Mangler den pels på deler av kroppen? Hunder er vanligvis veldig glade dyr, er denne deprimert eller nedstemt på noe viss? 

Anonymkode: e6579...38a

Nei ikke fysiske skader og mangler ikke pels, men den røyter ekstremt mye men det er vell normalt for en hund? Har hørt hunden stå å ule i flere timer hvis eieren har vært borte, den har nok skikkelig seperasjonsangst.. Hunden virker glad ellers, og hopper på folk hvis den kjenner deg igjen ute hvis eier går tur med den for eksempel.  

Anonymkode: 8a6f0...129

AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlegen og spør om råd hva du skal gjøre.

Anonymkode: af9bb...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...