Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å være på julaften ?

Feirer dere med bare den enes familie, annen hvert år, eller samler dere familie på begge sider. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har (med få unntak) alltid vært bare fire. Foreldrene mine, broren min og jeg. Nå er vi bare tre (Pappa døde i fjor), men samboeren min har feiret jul med oss to ganger (eller, det blir to ganger medregnet årets jul). Jeg har aldri feiret jul hos andre. Å samle familiene våre ville bli litt vanskelig siden mine bor i Nordland og hans på vestlandet.

Gjest Madeline
Skrevet

Vi har feiret julaften hjemme hos oss hvert år siden vi fikk unger. Da har vi sagt at de som vil komme er velkomne. Som regel er det noen fra både min familie og fra mannen sin. Vi pleier og være 8-10 personer.

Skrevet

Vi er 7-10 stykker fra min familie. Vi har feiret jul sammen med hans familie en gang, men de trives bedre hjemme og det gjør vi også. Derfor er det min familie som er sammen med oss. Men hans familie kan komme om de vil

Skrevet

Vi pleier å feire med min familie. Annen hvert år hos oss og dem. Hvilket betyr at vi blir 8 stykker.

Min manns familie har vært med oss ett par ganger, men de foretrekker å samle familien *sin* første juledag.

Skrevet

I fjor jul var vi 14 stk, min familie..

I år skulle vi ha vært 11, mannens familie..

Neste år 19stk- da min familie og mannens familie skulle ha feiret jul sammen med oss..

Men nå har jeg meldt meg ut!

Jeg orker ikke så mange, der er 11 barn totalt, i en alder 0-7 år..

Så i år blir vi 4.. Meg og min mann og de to jentene vårs.. Og vi gleder oss kjempe masse!! :nisseblunk:

Jeg vil heller bruke resten av jula sammen med slekt..

Julaften vil jeg ha det litt fredelig, og ikke minst- ha oversikt over hva

vi får og hvem gavene er fra.

Skrevet

Varierer, ettersom hvor vi feirer jul.

Vi har pleid å feire annenhvert jul hos min slekt, og annenhver jul hos min samboers slekt.

Vi pleier å være fra 6-12 stk.

Gjest Fruktfat
Skrevet

bruker å feire hos min tante m familie, er da 12-13stk.

sambos familie bor ca 90mil unna, så har ikke blitt noe fast annethvert år. for to år siden var de her, i fjor feiret vi julaften m min familie og dro opp til hans familie 1juledag. i år skulle vi egentlig feiret med dem, men sambo er ikke så nøye på om det er annethvert år, så blilr nok min familie igjen i år. vi har ikke tid til å reise oppover, og de har vært nedover så mange ganger i år at de ikke har råd/vil reise nedover til jul.

Skrevet

De faste er mamma, pappa, meg, de to søstrene mine, og mammas tante og onkel.

Så pleier vi alltid å ta til oss sånne nyskilte/alene/diverse-mennesker som ikke har noe annet sted å være. Det synes jeg er en fin tradisjon.

I fjor samlet nesten hele pappas familie seg på en hytte, så da hadde vi julemiddag og pakkeåpning med tante og onkel hjemme først, og kjørte opp på hytta om kvelden. Året før der var farmor, en tante og kusine og fetter hos oss.

I år kommer en annen av pappas søstre med mann og to eller tre barn. Den eldste er i marinen eller no, så han vet ikke ennå om han får perm.

Skrevet

Vi blir tre i år. Kun mine foreldre og meg. Har vel forsåvidt vært oss tre de siste årene. Samboeren drar hjem til sine, og jeg til mine.

Skrevet

Det har variert litt, men som regel er vi ca 5 stykker. I år blir det meg, mannen min, gutten vår, mamma, pappa og min lillebror.

Skrevet

Vi blir syv. Jeg reiser til min famile på julaften, og sambo til sin. Og slik blir det nok til vi får barn :hjertesmil: Svigermor driver å prøver å få meg til å feire jul der, men det har jeg ikke særlig lyst til, er ingen barn der, og jul og barn hører sammen for meg :)

Skrevet

Vi har feiret jul sammen med svigerfamilien.Men i år blir det bare meg og mannen og Julie.Vil være hjemme siden veslemor er vant til å legge seg i 19.00-20.00 tiden.Og da føler jed det er bedre å være hjemme.

Skrevet
:overrasket:  Du skal ikke være alene???

Jo. Jeg bor langt unna egen familie, dattera mi skal være hos pappan sin i år. Jeg har pleid å være hos besteforeldrene til min datter (foreldrene til pappan) men de skal feire med pappan og hans familie i år. Gruer meg til å være alene. Jeg skal riktignok jobbe kvelden julaften, men det blir trist å komme hjem til ingenting, skal innrømme det... :tristbla:

Skrevet
Vi blir 1 stk. Det er meg!  :)

:overrasket:  Du skal ikke være alene???

Hvorfor så overrasket? Det ser da ut til at Mysti syns det er en god ting! Tror det er mange som ikke bare er alene på julaften, men som nyter det i tillegg. Tror ikke du?

Skrevet

Vi er syv stykker. Meg, to av søsknene mine, foreldrene mine, og min og min ene søsters bestemor og tante.

Vi feirer aldri jul "hjemme" hos foreldrene mine. Det hadde vært rart... Har alltid feiret hos besteforeldre. Er sikker på at foreldrene mine aldri hadde klart å stelle istand alt som behøves til en ordentlig jul. :ler:

Skrevet

Mannen min og jeg feiret vår første jul sammen i fjor. Da hadde vi grøt og middag med min familie, og kvelden med hans. I år blir det grøt med min familie, og middag og kvelden med hans. Våre familier bor veldig nærme hverandre, så derfor rekker vi begge familier uten å måtte stresse. Med familie menes også bare den aller nærmeste familien. Å feire jul alle sammen hadde derimot vært rart, så dette passer oss godt :).

Skrevet

Eg feirar alltid heime hos mamma og pappa. Har fire søsken, der tre av dei har familiar sjølve.

Det varierar veldig kor mange som er hos oss i jula. Kan vere frå 4 til 15.

Stort sett en plass midt i mellom.

I år trur eg vi berre blir 4 stk. Men eg håååpar eldstesysta med to ungar kjem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...