Gå til innhold

Ukrainske flag i 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ny i Norge selv om bodde her før. Jeg hørte at folk liker ikke eller bekymrer seg å se annet flagg en norsk i 17. mai. Er det riktig? Som dere vet, det er en krig med krigsforbrytelser og vest inkl. Norge støtter dem. Jeg synes vi kanskje se ukrainske flagger i 17. mai. Hva ville dere tro i slik situasjon? Ville det bli forstyrret eller gi en fritak for denne hedelsen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kun norske flagg 17. mai. Det er Norges nasjonaldag. 

Anonymkode: 8e831...ce5

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan bruke ukrainske flagg alle andre dager, men dere trenger ikke kuppe den dagen, nei. 

Anonymkode: aad07...578

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var ikke en legende. Ikke for Ukraina, men greit å vite slik informasjon for fremtiden.

Skrevet
fiskfrasjøen skrev (På 3.4.2022 den 18.53):

Hei,

Jeg er ny i Norge selv om bodde her før. Jeg hørte at folk liker ikke eller bekymrer seg å se annet flagg en norsk i 17. mai. Er det riktig? Som dere vet, det er en krig med krigsforbrytelser og vest inkl. Norge støtter dem. Jeg synes vi kanskje se ukrainske flagger i 17. mai. Hva ville dere tro i slik situasjon? Ville det bli forstyrret eller gi en fritak for denne hedelsen?

Det er helt i orden med ukrainsk flagg i 17. mai-toget :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
CrossRoad skrev (3 minutter siden):

Spurte ikke bare for toget men generell. Det er sannsynligvis at vi skal se ukrainske flagger.

Endret av fiskfrasjøen
AnonymBruker
Skrevet

Det er Norge som har bursdag. Da feirer man bursdagsbarnet, ikke gjestene. Det er mange andre dager i året.

Anonymkode: 3040b...38e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du greier deg vel en dag uten å bruke Ukrainsk flagg? Du kan fint flagge med det alle andre dager i året. 

Anonymkode: 59d5c...f37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan like godt slutte å feire Norges nasjonaldag. 

La oss bare kalle dagen for verdens nasjonaldag.

Anonymkode: 428db...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan like godt slutte å feire Norges nasjonaldag. 

La oss bare kalle dagen for verdens nasjonaldag.

Anonymkode: 428db...80c

Det er jo dette man ender opp med om alle skal flagge all verdens flagg. Dagen mister til slutt betydning.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CrossRoad skrev (10 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 8e831...ce5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem det, ta med alle flaggene du har lyst til. Det er noen grinebitere som mener de får dagen ødelagt, men de overlever vel.

Anonymkode: 14afc...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vifter ikke med det norske flagget 4. Juli når jeg er i USA.

Anonymkode: de807...254

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

17.mai er med enkle ord Norges bursdag.

La oss si at du er i bursdag til for eksempel Hanne og skal være med å synge bursdagssangen. Synger du da "....gratulerer kjære Hanne,......", eller byttet du ut Hanne med f.eks. Lena fordi det er synd på Lena? For det kunne ikke tenkes at den ene dager bør Hanne få feire seg selv og så kan Lena få den oppmerksomheten hun fortjener alle andre dager.

Anonymkode: bd649...e9a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
fiskfrasjøen skrev (På 3.4.2022 den 18.53):

Hei,

Hva med det russiske da? Sier en ja til ett så er det ja til alle.

Anonymkode: fc88b...ede

• Liker 3
Skrevet
fiskfrasjøen skrev (31 minutter siden):

Spurte ikke bare for toget men generell. Det er sannsynligvis at vi skal se ukrainske flagger.

Det er også helt i orden med ukrainske flagg ellers også :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med det russiske da? Sier en ja til ett så er det ja til alle.

Anonymkode: fc88b...ede

Skjønner at du stresser med det siden verdenssituasjonen er som den er. Det russiske flagget er imidlertid kun et nasjonalt flagg det også. Ser du et russisk flagg med Z på derimot er det uttrykk for noe annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

17.mai er med enkle ord Norges bursdag.

La oss si at du er i bursdag til for eksempel Hanne og skal være med å synge bursdagssangen. Synger du da "....gratulerer kjære Hanne,......", eller byttet du ut Hanne med f.eks. Lena fordi det er synd på Lena? For det kunne ikke tenkes at den ene dager bør Hanne få feire seg selv og så kan Lena få den oppmerksomheten hun fortjener alle andre dager.

Anonymkode: bd649...e9a

Feil. Du er i bursdagen til Hanne, men du har skrevet "Happy Birthday" istedenfor "Gratulerer med dagen". Stiller du opp i 17. mai-toget er det ingen tvil om hva som feires. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er jo dette man ender opp med om alle skal flagge all verdens flagg. Dagen mister til slutt betydning.

Så lenge du er i Norge er det ingen fare for at andre lands flagg skal være i flertall i 17. mai-toget. Forsåvidt antakelig heller ikke om du er i utlandet. Så ingen fare. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er Norge som har bursdag. Da feirer man bursdagsbarnet, ikke gjestene. Det er mange andre dager i året.

Man feirer fremdeles Norge selv om gjestene snakker på ukrainsk eller svensk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...