Gjest someone_here Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Borgermesteren i Butsja, Anatolii Fedoruk, sa lørdag til AFP at det ligger flere døde i gatene, og at 280 personer så langt er begravet i massegraver i byen. https://www.vg.no/i/lVj4BA Endret 3. april 2022 av someone_here Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 Det er så mye grusomt, forferdelig og umenneskelig som har skjedd i denne krigen at Russland bør isoleres fullstendig fra den siviliserte delen av verden fram til det kommer en vestlig-orientert leder der. Så er det russerne som må stå opp og velte Putin og hans venner fra makta. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemms Skrevet 3. april 2022 #3 Del Skrevet 3. april 2022 Helt forferdelige bilder. Håper de som maser om at Ukraina må overgi seg for å spare menneskeliv nå ser hva som venter ukrainere som faller i klørne til russiske soldater. Overgivelse vil ikke spare liv i en krig som handler om å utslette ukrainere. Vladimir Putin har vært veldig klar på at dette er en utslettelseskrig og folkemord. Ukraina har bare et valg og det er å kjempe. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 Men i områder hvor russiske soldater har vært tidligere, kan bare være toppen av isfjellet. Hva skjer akkurat nå i alle områdene hvor det fremdeles foregår krig, og som har vært flere uker under russisk kontroll? Hva kommer folk til å finne i disse områdene, hvis disse områdene frigjøres? Eller kanskje opplysninger aldri kommer til å bli offentliggjort, hvis enkelte områder aldri blir ordentlig frigjort fra russisk kontroll? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. april 2022 #5 Del Skrevet 3. april 2022 someone_here skrev (6 timer siden): Borgermesteren i Butsja, Anatolii Fedoruk, sa lørdag til AFP at det ligger flere døde i gatene, og at 280 personer så langt er begravet i massegraver i byen. https://www.vg.no/i/lVj4BA Nå har russiske myndigheter kommet på banen med en uttalelse som skiller seg ut fra beskrivelsene og bildene verden har sett. Alt er "fake news", i følge russerne. - Bilder og videoopptak fra Butsja er iscenesettelse av Kyiv-regimet for vestlige medier, sier det russiske forsvarsdepartementet. Og de legger til: - Hele tiden mens byen var under kontroll av de russiske styrkene og fram til i dag, beveget de lokale seg i Butsja fritt rundt i byen og brukte mobilkommunikasjon. (Nettavisen) Jeg er rystet. Istedenfor å si noe om at de skal undersøke saken nærmere for å finne ut hva som kan ha skjedd, så nekter de blankt for at deres soldater har gjort dette. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 NordicViking skrev (46 minutter siden): Nå har russiske myndigheter kommet på banen med en uttalelse som skiller seg ut fra beskrivelsene og bildene verden har sett. Alt er "fake news", i følge russerne. - Bilder og videoopptak fra Butsja er iscenesettelse av Kyiv-regimet for vestlige medier, sier det russiske forsvarsdepartementet. Og de legger til: - Hele tiden mens byen var under kontroll av de russiske styrkene og fram til i dag, beveget de lokale seg i Butsja fritt rundt i byen og brukte mobilkommunikasjon. (Nettavisen) Jeg er rystet. Istedenfor å si noe om at de skal undersøke saken nærmere for å finne ut hva som kan ha skjedd, så nekter de blankt for at deres soldater har gjort dette. Russland er 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. april 2022 #7 Del Skrevet 3. april 2022 Russland har bedt om et møte med FNs sikkerhetsråd på mandag for å diskutere det de omtaler som Ukrainas “provokasjoner” i Butsja, melder Reuters. (VG) Skal Russland legge fram "bevis" for at Ukraina har "arrangert" og "iscenesatt" disse massakrene i Butsja? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 14 hours ago, Drizzt said: Det er så mye grusomt, forferdelig og umenneskelig som har skjedd i denne krigen at Russland bør isoleres fullstendig fra den siviliserte delen av verden fram til det kommer en vestlig-orientert leder der. Så er det russerne som må stå opp og velte Putin og hans venner fra makta. Jeg vet, men får allikevel vondt inni meg av at uskyldige innbyggere der lider under sanksjoner. Særlig at de ikke får nødvendige medisiner. Sanksjonene differensierer ikke mellom stat og sivile. Putin kaller sanksjonene en krigshandling, og jeg kan ikke si at jeg ikke også er enig. Det rammer uskyldige hardt, det er ikke bare Mc Donalds, IKEA, og Starbucks. Det er også medisiner. Og ja, jeg vet at det er enda verre for ukrainere. De får verken sykehus senger eller medisiner. Krigen er helt jævlig. Hvordan kan dette skje? Hvorfor greier ikke NATO å stanse dette? 😢 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 Madame Butterfly skrev (39 minutter siden): Hvorfor greier ikke NATO å stanse dette? 😢 Mer innblanding fra NATO sin side enn det som er nå vil være starten på 3.verdenskrig som vil føre til enda mer ødeleggelse og enda flere ofre. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 4. april 2022 #10 Del Skrevet 4. april 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Mer innblanding fra NATO sin side enn det som er nå vil være starten på 3.verdenskrig som vil føre til enda mer ødeleggelse og enda flere ofre. Logikken som er involvert i potensielle konflikter mellom store atommakter er virkelig egnet til å drive tenkende mennesker til desperasjon. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 4. april 2022 #11 Del Skrevet 4. april 2022 13 hours ago, NordicViking said: Nå har russiske myndigheter kommet på banen med en uttalelse som skiller seg ut fra beskrivelsene og bildene verden har sett. Alt er "fake news", i følge russerne. - Bilder og videoopptak fra Butsja er iscenesettelse av Kyiv-regimet for vestlige medier, sier det russiske forsvarsdepartementet. Og de legger til: - Hele tiden mens byen var under kontroll av de russiske styrkene og fram til i dag, beveget de lokale seg i Butsja fritt rundt i byen og brukte mobilkommunikasjon. (Nettavisen) Jeg er rystet. Istedenfor å si noe om at de skal undersøke saken nærmere for å finne ut hva som kan ha skjedd, så nekter de blankt for at deres soldater har gjort dette. For alt vi vet kan de snakke sant. Vi får se som de har bevis. Jeg avventer å dømme hvem som har gjort det til begge sider presenterer bevisene sine. Jeg er tilhenger av rettsprinsippet der man ikke kan dømmes uten "rettsak". Dvs muligheten til å presentere sin sak fra begge sider. Jeg ser at norsk media ikke er tilhenger av det prinsippet, de har allerede dømt Russland. Så mye for objektivitet i media. 3 hours ago, Madame Butterfly said: Krigen er helt jævlig. Hvordan kan dette skje? Hvorfor greier ikke NATO å stanse dette? 😢 Hvorfor skulle de ha lyst til det? Hva har NATO å tjene på det? Det er viljen det står på. NATO kunne, helt fra 2014, satt press på Ukraina for å holde Minsk II avtalen. De kunne satt press på Ukraina for å inngå en fredsavtale med Russland idag. Men istedet sender de våpen og penger og hjelper krigen vare. NATO bryr seg ikke spesielt om mennesklig lidelse. Noe vi så bl.a i Libya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. april 2022 #12 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) brødskalle skrev (11 timer siden): For alt vi vet kan de snakke sant. Vi får se som de har bevis. Jeg avventer å dømme hvem som har gjort det til begge sider presenterer bevisene sine. Jeg er tilhenger av rettsprinsippet der man ikke kan dømmes uten "rettsak". Dvs muligheten til å presentere sin sak fra begge sider. Jeg ser at norsk media ikke er tilhenger av det prinsippet, de har allerede dømt Russland. Så mye for objektivitet i media. Hvorfor skulle de ha lyst til det? Hva har NATO å tjene på det? Det er viljen det står på. NATO kunne, helt fra 2014, satt press på Ukraina for å holde Minsk II avtalen. De kunne satt press på Ukraina for å inngå en fredsavtale med Russland idag. Men istedet sender de våpen og penger og hjelper krigen vare. NATO bryr seg ikke spesielt om mennesklig lidelse. Noe vi så bl.a i Libya. Sannsynligheten for at Russland står bak ugjerningene er stor. Nrk har vært der og snakket med ekte mennesker. Sannsynligheten for at Nrk som har faglig stolthet og nesten ikke er part i saken snakker sant er større enn for at RT (som er invasjonsmaktens organ) snakker sant. https://www.nrk.no/urix/nrk-i-butsja_-la-fremdeles-dode-i-gatene-1.15918899 Vesentlig redigering med overstrykning- se bort fra alle kudos, de kom før redigering. Jeg får det ikke til å stemme at Russerne skal ha gjort slik nedslaktning. Litt fordi jeg tror soldatene var de samme snille soldatene som evakuerte befolkningen og kjørte dem i sikkerhet for noen uker siden, litt fordi Russland ikke har motiv, og litt fordi dette er et stort propagandanederlag for Russland. En redigering til: Dagbladet skrev:"Angrepene ble ifølge Forbes ledet av russernes 29., 35. og 36. armé. Flere spesialstyrker skal også ha vært involvert. Ifølge Reuters skal Ramzan Kadyrovs tsjetsjenske soldater ha kontrollert området." Det er ganske mistenkelig at tsjetsjenerne var der. Jeg tror nemlig tsjetsjenerne er de verste og de har blitt karakterisert av russere som idioter. Tsjetsjenerne fungerer som militærpoliti og dreper russiske soldater som ikke vil slåss. NY oppdatering: Ukrainerne sier det var Boreatene som utførte drapene. Endret 4. april 2022 av I Grosny Fullstendig endret situasjonsoppfatning. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 4. april 2022 #13 Del Skrevet 4. april 2022 De fornekter seg neimen ikke https://marcusoscarsson.se/just-nu-fasansfulla-utspelet-havdar-att-massgravarna-ar-fejk/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 4. april 2022 #14 Del Skrevet 4. april 2022 "Fascistene"...Du mener en haug med vernepliktige smågutter som under trusselen av en lang og grusom fengselsstraff begår grusomheter mot andre isteden? Hvis du vil finne de rette skyldige å henge bjella på er det bedre å lete pensjonister på den Russiske landsbygda...de som holder Putin ved makta...Fordi de er foret med usannheter fra et statsstyrt nyhetsmedia hele livet..og tror vesten og Nato kommer for å utslette Russland...Hvor skyldig de er kan nok og diskuteres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 4. april 2022 #15 Del Skrevet 4. april 2022 brødskalle skrev (1 time siden): For alt vi vet kan de snakke sant. Vi får se som de har bevis. Jeg avventer å dømme hvem som har gjort det til begge sider presenterer bevisene sine. Jeg er tilhenger av rettsprinsippet der man ikke kan dømmes uten "rettsak". Dvs muligheten til å presentere sin sak fra begge sider. Jeg ser at norsk media ikke er tilhenger av det prinsippet, de har allerede dømt Russland. Så mye for objektivitet i media Man skal selvsagt stole på de som løy i flere måneder. "Vi er på militærøvelse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 4. april 2022 #16 Del Skrevet 4. april 2022 brødskalle skrev (1 time siden): For alt vi vet kan de snakke sant. Vi får se som de har bevis. Jeg avventer å dømme hvem som har gjort det til begge sider presenterer bevisene sine. Det er så lite sannsynlig at det IKKE er sant, og det at NRKs (og andre) reportere rapporterer hva de ser og opplever i motsetning til Putinister som er beryktet for å lyve og som ikke engang "deltar i en krig", så .... MAKAN!! 😠 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 4. april 2022 #17 Del Skrevet 4. april 2022 ABM skrev (30 minutter siden): "Fascistene"...Du mener en haug med vernepliktige smågutter som under trusselen av en lang og grusom fengselsstraff begår grusomheter mot andre isteden? Hvis du vil finne de rette skyldige å henge bjella på er det bedre å lete pensjonister på den Russiske landsbygda...de som holder Putin ved makta...Fordi de er foret med usannheter fra et statsstyrt nyhetsmedia hele livet..og tror vesten og Nato kommer for å utslette Russland...Hvor skyldig de er kan nok og diskuteres... Tror ikke noen var interessert i å finne ut hvem som var god nazist og hvem som var dårlig nazist i nazistisk Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 4. april 2022 #18 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg blir så fortvilet av alt dette. De benekter nå å ha noe med massakren å gjøre, det er Ukraina sammen med vesten (!) som har iscenesatt hele opplegget, og sånn må vi ikke holde på, fordi det er farlig for internasjonal sikkerhet (advare,advare). I følge kommentarfeltene i avisene deres, tror mange virkelig at Vesten med USA i spissen er ansvarlige for alt dette. Gal, gal, GAL verden, ser ikke hvordan vi skal komme oss ut av denne gjørma her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 4. april 2022 #19 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) Lunarstone skrev (8 minutter siden): I følge kommentarfeltene i avisene deres, tror mange virkelig at Vesten med USA i spissen er ansvarlige for alt dette. Gal, gal, GAL verden, ser ikke hvordan vi skal komme oss ut av denne gjørma her. Selvsagt er ikke USA/Vesten ansvarlige for hva som skjer i Ukraina og drap på sivile i Ukraina. Bare Russland er ansvarlige for hva som skjer i Ukraina. Men USA og vesten er ansvarlige for drap på sivile i Libya, Irak, og Afghanistan. De sanksjoner man gjør mot Russland med rette, burde man også ha gjort mot USA i 2003. George W. Bush er en krigsforbryter akkurat som Vladimir Putin. Endret 4. april 2022 av Gereon Rath 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 4. april 2022 #20 Del Skrevet 4. april 2022 I en rettferdig verden burde samtlige amerikanske presidenter siden Ronald Reagan (minst) [1] vært etterforsket og tiltalt for krigsforbrytere. Samt svært mange andre statsoverhoder. Noen krigsforbrytere er dog verre enn andre. Det unnskylder ikke noen. [1] Jeg har litt for dårlig oversikt over Jimmy Carter og flere av de tidligere presidentene til å være sikker på alle, det KAN være noen innimellom der som ikke har gjort seg skyldige. (Tenkte et øyeblikk på Harrison, som bare var president i en måneds tid før han døde; men han hadde vært i krig mot "indianere" før han ble valgt, så gjorde garantert en del utilgivelig fandenskap da.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå