Gå til innhold

Frekk hundeeier i nabolaget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en hundeeier i nabolaget mitt som blåser i alt av folkeskikk når det gjelder hundeholdet sitt. Jeg har hund selv så det hender at vi støter på hverandre. Problemet er at hen så og si alltid har hunden løs til tross for at det er båndtvang i boligstrøk året rundt her jeg bor. Hunden vimser som regel løs midt i veien, mens eier ikke følger med. Hen bryr seg ikke med at det kjører biler forbi. Har vært redd for å kjøre på den noen ganger. Den har også løpt bort til meg og min hund og hoppet opp på meg noen ganger, så jeg har mistet balansen (middels stor cobberdog). Det kan selvfølgelig skje uhell osv, men når det er gjentagende og eier ikke bryr seg, er det irriterende. Det var en gang hen sendte hunden bort med vilje til min hund i mens min hund bæsjet. Jeg sa ifra at jeg ikke syntes det var greit, men jeg fikk bare ett spydig svada svar tilbake. Jeg er ikke den eneste personen som har sagt ifra at hen må passe bedre på hunden, men hen bryr seg null og niks om tilbakemeldingene. Er det noe man kan gjøre? Å si ifra fungerer ikke i det hele tatt, akkurat som å snakke til en vegg...

Anonymkode: 40921...ec0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om vedkommende bor i et borettslag eller sameie kan du klage til det aktuelle styret!

Anonymkode: d41b8...878

• Liker 1
Gjest Dreams
Skrevet

Ja, her er det bare å klage til styret. Og hvis det har seg sånn at de ikke gjør noe med det, så kan du sende en bekymringsmelding til mattilsynet, dette høres ut som en dårlig hundeeier, som ikke har kontroll på hunden sin, og tydeligvis ikke bryr seg om hunden sin, da den får gå løs blant biler. 

Skrevet

Klag til styret, politianmeld og meld til Mattilsynet.

Skrevet

For en jæv... dust !!!   Hundeeieren du beskriver altså..

AnonymBruker
Skrevet

Har en i området mitt som stort sett hadde hunden sin løs hele tiden. Den har flydd på mine to ganger og bryr seg fint lite. Ser han som regel på lang avstand, så da kan jeg gå en annen vei, men jeg har sagt i fra at hvis hunden hans går på en gang til, så anmelder jeg han. 

Så han i går, gudskjelov med hunden i bånd (ingen selvfølge for han selv når det er båndtvang). Han fikk øye på meg og gikk en liten omvei. 
På enkelte, så tror jeg rett og slett man må bruke store bokstaver. 

Anonymkode: 85b1f...f09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å sparke bort bikkja når den nærmer seg din. 

Anonymkode: 6ba77...528

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...