Gå til innhold

Giftering passer ikke lenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned i vekt, og gifteringen passer ikke lenger. Per nå bruker jeg den ikke fordi den sitter for løst på fingeren. Jeg er nå 6-7 kilo unna målet mitt, har 23 i BMI nå, og skal ned til omtrent 21.

Tror dere jeg kan tilpasse/ta inn gifteringen nå? Eller burde jeg vente til jeg er i mål? Har så utrolig lyst til å begynne å bruke den igjen. Men hvis den allikevel kan bli løs etter jeg har gått ned alt, er det jo ikke noe vits. Den har mange diamanter, så den burde ikke justeres mer enn en gang.

Jeg vet forresten at jeg skal klare å beholde vekten jeg ender opp på. Vi giftet oss da jeg var høygravid med siste barnet, og vi kjøpte giftering som passet meg den gangen 😅 Jeg går alltid opp en del ved graviditet, men kommer meg alltid tilbake til målvekta. Utenom ved graviditet og tiden etter fødsel, ligger jeg altså normalt på 21 i BMI. Så det er ingen fare for at jeg ender opp med en for liten giftering etter hvert.

Anonymkode: 91378...afd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå med den i et kjede rundt halsen til du har nådd målet ditt, og ikke minst klart å være der en stund., da kan du snakke med en gullsmed

Anonymkode: e90e5...6a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå med den i et kjede rundt halsen til du har nådd målet ditt, og ikke minst klart å være der en stund., da kan du snakke med en gullsmed

Anonymkode: e90e5...6a9

Takk for svar. Ja, kanskje jeg bare skal være tålmodig en stund til. Savner bare å bruke den, synes det er så koselig.

Jeg kommer nok til å ta den med til gullsmeden med en gang jeg når målet. Det er som sagt normalvekta mi, som jeg har ligget på hele mitt voksne liv med unntak av perioder med graviditet og fødsler. Har flere barn, legger på meg veldig mye ved graviditet, og jeg bruker  ca. 1,5 år på å gå ned alt. Så tar jo litt tid, men vet altså at det ikke vil være noe problem å holde den vekta siden jeg har vært gjennom samme runde flere ganger tidligere.

Anonymkode: 91378...afd

AnonymBruker
Skrevet

Er den så løs at du er redd for å miste den? Ville venta til mål ja, siden du merker så stor forskjell allerede. Hvor mange kilo er det snakk om totalt?

Akkurat det med gifteringen var jeg så spent på, for jeg ikke gått med min på årevis pga vektoppgang 🙈 (å tilpasse den da var liksom aldri et alternativ, det føltes som å akseptere vekta for alltid). Det var en gledens dag da jeg etter 10-15 kg var tilbake på «bryllupsvekt» og den passa. Det er 20 kg siden nå, og jeg kan fortsatt gå med den, litt stor men mistet den ikke selv når jeg vasker håret 🤷‍♀️

Anonymkode: bb74f...977

Skrevet

Er ringen så stor at den henger og dingler på fingeren? Hvis ikke så kan du kjøpe deg en smal og helt enkel ring i riktig størrelse og bruke den over gifteringen for å holde gifteringen på plass, en slags festering. Trenger ikke være en kostbar ring 

Jeg har gjorde det for litt over 1 år siden etter et ufrivillig vekttap, sånn at jeg fortsatt kan gå med gifteringen uten å være redd for å miste den. Gifteringen min er i gult gull, men jeg kjøpte en smal ring i sølv som jeg har over, tror jeg betalte 600kr. Men det finnes billigere ringer også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå til en gullsmed for å justere på det.

Anonymkode: 758e1...eba

AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet, og brukt en annen tynn ring utenpå i mellomtiden :)

Anonymkode: aedbb...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...