Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 blir sprø snart...vil sove hun er 9 mnd. Får grøt,pupp,brødskive om dagen. Og har nå i snart 2 mnd ikke fått pupp om natta. Men sover hun???Neida! Inatt var hun våken fra 01.00-03.30...Hvorfor? Skriker ikke så mye, men vil ha smukken hvert andre minutt ca...og vil jo helst at jeg skal sitte hos henne til hun sovner. Gjør stort sett det, men går ut hvis hun er sånn noenlunde rolig. Er i utgangspunktet imot disse skrikemetodene, men er det eneste utvei? Og vil det virke?? Det er jo ikke mat hun er ute etter tror jeg. Hva med legging på kvelden? Da er hun jo vant til at jeg sitter der til hun sovner. Bør jeg slutte med dette også?? Noen råd??Jeg er villig til å prøve hva som helst for en god natts søvn.
Gjest jessi Skrevet 1. november 2005 #2 Skrevet 1. november 2005 Å huffda,føler meg deg, det er tungt når barnet er våken så lenge på natta Vet ikke helt hvorfor hun våkner og er våken så lenge,hun bør jo sove siden hun får godt med mat på dagen. Men du er nok inne på det selv, du bør kansje ikke sitte inne hos henne med mindre hun skriker. Kansje du bli oppfattet som en "selskapsdame" for din lille datter ? Kansje en ide å gå ut og inn av rommet med få minutters mellomrom når hun skriker, stryke henne på kinnet og si rolig men bestemt at det er natt og at dere skal sove nå.... jeg hadde selv en som våknet endel på natta, løsningen ble en flaske med vann ved senga. Han fikk en slurk og sov videre resten av natta. Håper det ordner seg for deg og den lille
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #3 Skrevet 1. november 2005 Takk for svar! Prøvde med vannflaske i natt i håp om at det skulle gjøre susen. Hun drakk, men ble rasende da hun måtte legge seg igjen. Ikveld da jeg la henne, satt jeg ikke hos henne i det hele tatt. Gikk ut og inn av rommet og ga henne smukken med få minutters mellomrom. Hun skrek og skrek i 45 min... Har mest av alt lyst til å holde,kose,stryke,synge....men hvis det er dette som skal til for bedre dager for oss alle,(vi er 5 i familien)så må jeg vel bare stålsette meg.. Hører gjerne fra flere med erfaring eller tanker om dette
Gjest jessi Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Du må nok stålsette deg i et par dager til, så tror jeg nok det vil roe seg. Det er ikke enkelt å la være med å kose og ta opp poden, men det er heller ikke det lureste du gjør. Det er vel i sånn ca. 9 mnd alderen de får noe som kalles adskillelses angst, de blir rett og slett redd og fortvilet vist de blir levnet alene et øyeblikk. Er vist ganske vanlig, og det går over etter en stund. Men man blir litt motløs når det blir så mye skriking, det er sikkert lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå