Gjest I feel fat :( Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 - Jeg er ikke veldig overvektig men "rund i kantene", har gått opp cirka to klesstørrelser i løpet av de siste to-tre årene. Og det liker jeg dårlig! - Jeg kunne godt tenkt meg å gått ned 10 kg og bli der. - Jeg vil slutte å røyke (røyker opptil 10 om dagen) - Jeg kunne tenke meg å bli fastere i fisken - Jeg vil gjerne spise sunnere og trives med det, dvs ikke lengte etter godis og sjokolade hver kveld. Jeg vil, jeg vil, men jeg kommer meg ikke fra ønske til handling... Prøver å motivere meg selv, men klarer ikke, bunner sikkert i dårlig selvtillitt (type: klarer det ikke likevel), bare tanken på å trene er et ork, selvom jeg vet hvor godt jeg ville hatt av det. Samme med røykekutten, klarte å halvere forbruket med litt selvdisiplin for et par måneder tilbake, men kommer meg ikke fra halv til null.. Jeg vet jo hvor skadelig det er å røyke, og hvor dyrt det er merkes i lommeboka. Hva må til da?? Aner ikke. All verdens dårlige unnskyldninger har jeg også, har lite tid, er alltid sliten, samt at å trene er dyrt, og å gå/løpe etter veien er uaktuelt for det er så utrolig pinlig. Og sjokolade; jeg tror jeg er avhengig... Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, mest et lite hjertesukk og en del av min bearbeiding av at det snart ikke er noen vei tilbake tror jeg. Jeg skal bli sunn, slank og røykfri. En dag.
Nella Skrevet 1. november 2005 #2 Skrevet 1. november 2005 Du må jobbe med tankegangen din du. Det er der alt sitter for å komme i gang. Du må tenke positivt om deg selv og vite at du klarer dette. Vet mange som har hatt nytte av å lese boks til Dr Phil- aldri mer vektproblemer- for å komme i gang og få noen tankevekkere. Og -endelig ikke røyker- er jo fin bok... der har det kommet en egen versjon for jener nå.
Brunhilde Skrevet 1. november 2005 #3 Skrevet 1. november 2005 Du må bestemme deg for at det er dette du vil. Det nytter ikke å tenke at "jeg skulle sluttet å røyke" eller "jeg burde gå ned noen kilo" - du må si til deg selv at "jeg VIL slutte å røyke" og "jeg vil gå ned de ekstra kiloene". Vektklubben.no har vært nevnt her mange ganger, jeg vil også nevne lavkarbo.no som et godt nettsted for den som ønsker å endre kostholdet. Du kan klare dette - når du har bestemt deg for at du vil! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Kort og godt; Du må ville det! Og like viktig: I steden for å "syte" over at du er misfornøyd med deg selv, må du bli så provosert av deg selv at du hopper over å kjøpe den røykpakka selv om du hadde lyst, kler på deg ytterklær og kjapt går en liten halvtimes tur, bestemmer deg for å spise et eple når du er godtesjuk i steden for å kjøpe sjokolade. Du må kort og brutalt slutte å gi etter for dine egne lettvintløsninger som ødelegger for det du ønsker deg. Det er mest behagelig å sitte i sofaen og røyke og spise snop, men du kommer ingen vei med det bortsett fra å bli ennå mer sur på deg selv. Lag en liste på kjøleskapet og gi deg selv "poeng" når du gjør noe bra. Pass på at du skal gjøre noe hver dag! Se på lista, så kan du føle deg stolt over at du har begynt å snu vanene dine til noe positivt! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå