AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Hva er det mest traumatiske du har opplevd som pårørende? Selv har jeg opplevd at min samboer har skadet seg hardt 3 ganger. 2 ganger på grunn av besvimelse og 1 gang i trafikkulykke som var en annens feil. Tre ganger hvor jeg trodde at jeg skulle bli alene. Jeg spør av nysgjerrighet, for jeg kan vel ikke være den eneste hvor ulykken har rammet flere ganger. Anonymkode: 905ea...b63
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Jeg vil ikke skrive det fordi det er så traumatiserende for meg. Men det er veldig ille og i samme gate som deg bare at det endte på værste tenkelige måte med værst tenkelige ting i forkant. Går i terapi men er totalskadet og vet ikke om jeg noen gang vil klare å eksistere som et menneske igjen. Flere år siden nå men ingen fremgang psykisk for meg Anonymkode: 05339...355
Silva Pluvialis Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Når mannen havnet i kunstig koma og ikke visste om han ville overleve 😔 Anonymkode: cc9de...157
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Min nyfødte var svært syk og måtte på respirator, alt sviktet i kroppen hennes. Anonymkode: 27174...02e 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Da mitt søsken forsvant. Vi hadde leteaksjon i én dag. Timene gikk forferdelig sakte, jeg måtte jobbe hardt for å holde fokus og ikke bli overmannet av grusomme tanker. Jeg hadde på den tiden ganske sterk angst, men akkurat den dagen var angsten nesten avskrudd fordi jeg hadde en viktig jobb å gjøre. Det var helt merkelig, kroppen spilte på lag med meg. Og det var bra, for jeg fant han, fortsatt i live ❤ Anonymkode: 152fd...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Når barnet mitt nesten døde av rs-virus, fikk telefon fra sykehuset at vi måtte komme inn fordi barnet mest sannsynlig ville dø i løpet av natten. Det gikk heldigvis bra, selv om det lenge så dårlig ut. Og når jeg ble tvunget til å besøke bestefaren min døende på sykehuset. Han var egentlig mer eller mindre helt borte, og jeg taklet det virkelig ikke bra. Sånn egentlig overskygger det siste bildet mitt av han alt annet. Anonymkode: fcf35...d8f
Gjest Suzanne Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Ble holdt innelåst i 5 dager, i min egen leilighet. Han som brøt seg inn var en gal narkoman (kunne ikke se det på han). Ble voldtatt. Prøvde å rømme på dag 5. Han dro meg med opp på taket, holdt meg opp ned i beina og truet med å slippe taket. Ble reddet av en nabo. Fyren stakk. Politiet kom (always too late), men jeg hadde ikke synlige skader og var i sjokk, så saken ble henlagt. Ble oppringt av en politimann noen uker senere. Han oppfordret meg til å ta en hiv- test. Denne fyren var nemlig registrert som hiv- smittet. De prøvde å straffe han for "med viten og vilje påføre andre alvorlig sykdom". Testet negativt 3 ganger. Saken ble henlagt pga strengt personvern når det kommer til utdeling av helseopplysninger. La hele hendelsen i en låst imaginær boks i hjernen. Opplever likevel at alle andre traumer forsvinner hvis jeg tenker på boksen uten å låse den opp.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 At barnet ble født alvorlig sykt og ble løpt rett til intensiven så fort vi kom til riksen med operasjon før det var gått 24 timer. At jeg fikk beskjed om at barnet kom til å dø innen 6 mnd om vi ikke fikk igjennom operasjon i England. Var grusomme måneder å vente på svar. I tillegg måtte vi tilkalle ambulanse flere ganger i måneden når vi var hjemme fordi barnet jevnlig hadde epilepsianfall eller sluttet å puste. Så livet med dette barnet har virkelig utfordret psyken min. Anonymkode: 07f25...04e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Da sønnen min på fem år ble sendt med luftambulanse til sykehuset på grunn av anafylaktisk sjokk. Han hadde spist en nøtt, og det viste seg at han er hyperallergisk. Anonymkode: 43268...c1a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Suzanne skrev (11 timer siden): Ble holdt innelåst i 5 dager, i min egen leilighet. Han som brøt seg inn var en gal narkoman (kunne ikke se det på han). Ble voldtatt. Prøvde å rømme på dag 5. Han dro meg med opp på taket, holdt meg opp ned i beina og truet med å slippe taket. Ble reddet av en nabo. Fyren stakk. Politiet kom (always too late), men jeg hadde ikke synlige skader og var i sjokk, så saken ble henlagt. Ble oppringt av en politimann noen uker senere. Han oppfordret meg til å ta en hiv- test. Denne fyren var nemlig registrert som hiv- smittet. De prøvde å straffe han for "med viten og vilje påføre andre alvorlig sykdom". Testet negativt 3 ganger. Saken ble henlagt pga strengt personvern når det kommer til utdeling av helseopplysninger. La hele hendelsen i en låst imaginær boks i hjernen. Opplever likevel at alle andre traumer forsvinner hvis jeg tenker på boksen uten å låse den opp. Av alle ting som aldri har skjedd... Anonymkode: 3a64d...ba8 1
Sofakona Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Da min far fikk kreft, og tok sin siste pust:( da mamma fikk kreft beskjed 2 ganger Da jeg møtte løpe opp til der mamma bor og ringe etter sykebil Der jeg måtte kjøre mannen min på legevakten pga magen og der jeg måtte ringe til sykebil for han mens vi var på hytta, midt i skogen...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 Min sønn ble akutt alvorlig syk en natt, vi måtte ring 113. Vi ble hentet av luftambulanse og fløyet til sykehus. Trodde han skulle dø. Jeg måtte være sterk for hans skyld, og holdt reaksjonen i sjakk. Det gikk bra med sønnen vår. Men jeg fikk en sterk reaksjon i etterkant. Anonymkode: 85104...a39
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 Som pårørende, tror det må ha vært da jeg var seks år og prøvde å hindre pappa i å skyte mamma. Men det føles litt som at det egentlig ikke skjedde med meg, så kanskje det ikke var så traumatiserende. Anonymkode: 78b7d...188 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Min mann fikk kreft tidlig i 30-årene. Vi hadde da to små barn. Et halvt år hvor vi ikke visste om jeg kom til å bli alenemor eller ei. Det var ikke traumatiserende, men det hadde nok blitt det om han hadde dødd. Jeg har noen traumer fra tidligere i livet, og det sitter mye dypere. Men da var det jo JEG som sto i sentrum for hva som skjedde, så er kanskje mer naturlig at det henger sterkere igjen? Anonymkode: 2c719...b9e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 Da min søster døde i en ulykke mens vi begge var små barn og jeg så det skje. Da min bror var kritisk syk og var ventet å potensielt dø hver eneste dag i over 8 år før han heldigvis ble bedre. Da barnet mitt døde under fødselen. Da min eks døde av et astmaanfall fordi absolutt alle nektet å forstå hva som skjedde fordi "ingen voksne får astma helt plutselig, det er nok bare angst". Nå når min mann er så kritisk syk, og har vært det i nesten tre år allerede, at jeg får telefon om at han trolig har bare timer igjen minst en gang i uka. Anonymkode: 51ef0...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da min søster døde i en ulykke mens vi begge var små barn og jeg så det skje. Da min bror var kritisk syk og var ventet å potensielt dø hver eneste dag i over 8 år før han heldigvis ble bedre. Da barnet mitt døde under fødselen. Da min eks døde av et astmaanfall fordi absolutt alle nektet å forstå hva som skjedde fordi "ingen voksne får astma helt plutselig, det er nok bare angst". Nå når min mann er så kritisk syk, og har vært det i nesten tre år allerede, at jeg får telefon om at han trolig har bare timer igjen minst en gang i uka. Anonymkode: 51ef0...fa6 Noen får bare for mye drit i livet... bra gjort å holde hodet over vann fortsatt. Håper du får litt gode opplevelser innimellom. Anonymkode: 2ee2c...646 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min nyfødte var svært syk og måtte på respirator, alt sviktet i kroppen hennes. Anonymkode: 27174...02e AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når barnet mitt nesten døde av rs-virus, fikk telefon fra sykehuset at vi måtte komme inn fordi barnet mest sannsynlig ville dø i løpet av natten. Det gikk heldigvis bra, selv om det lenge så dårlig ut. Og når jeg ble tvunget til å besøke bestefaren min døende på sykehuset. Han var egentlig mer eller mindre helt borte, og jeg taklet det virkelig ikke bra. Sånn egentlig overskygger det siste bildet mitt av han alt annet. Anonymkode: fcf35...d8f AnonymBruker skrev (13 timer siden): At barnet ble født alvorlig sykt og ble løpt rett til intensiven så fort vi kom til riksen med operasjon før det var gått 24 timer. At jeg fikk beskjed om at barnet kom til å dø innen 6 mnd om vi ikke fikk igjennom operasjon i England. Var grusomme måneder å vente på svar. I tillegg måtte vi tilkalle ambulanse flere ganger i måneden når vi var hjemme fordi barnet jevnlig hadde epilepsianfall eller sluttet å puste. Så livet med dette barnet har virkelig utfordret psyken min. Anonymkode: 07f25...04e Mamma hjerte mitt blør ❤️😥 Så ufattelig vondt og grusomt 💔 Anonymkode: cc9de...157 1
Gjest Suzanne Skrevet 4. april 2022 #19 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Av alle ting som aldri har skjedd... Anonymkode: 3a64d...ba8 Jeg skriver ikke ting som ikke har skjedd. Svarte bare på innlegget til TS.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #20 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som pårørende, tror det må ha vært da jeg var seks år og prøvde å hindre pappa i å skyte mamma. Men det føles litt som at det egentlig ikke skjedde med meg, så kanskje det ikke var så traumatiserende. Anonymkode: 78b7d...188 DETTE er det virkelig traumatiske jeg har lest her inne. Mye av det andre er fælt, men ikke traumatisk. Anonymkode: 347f2...db5 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå