Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 23.56):

Selv ikke som samboer? Han står fortsatt fast på dette. Kaller meg "husokkupant". Og jeg kunne sikkert ordnet "nødbolig" via nav, men ønsker helst å slippe det. Det blir for mye mellomstasjoner for barnet mitt. I hovedsak derfor jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har. Burde hatt iallfall en tid som en vanlig husleiekontrakt 

Anonymkode: 3d6e8...7a8

snakk heller med advokat / jurist, eller lignende.

i steden for å ta i mot "gode råd" fra noen tilfeldige folk her på Kvinneguiden...  

Anonymkode: 02e0d...d75

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 23.56):

Selv ikke som samboer? Han står fortsatt fast på dette. Kaller meg "husokkupant". Og jeg kunne sikkert ordnet "nødbolig" via nav, men ønsker helst å slippe det. Det blir for mye mellomstasjoner for barnet mitt. I hovedsak derfor jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har. Burde hatt iallfall en tid som en vanlig husleiekontrakt 

Anonymkode: 3d6e8...7a8

No offense, nå kjenner jeg hverken deg eller han privat,men der hadde jeg søren meg bare kastet håndkleet og heller søkt på en nødbolig. Hvis han allerede snakker så nedlatende om deg og stresser deg ut så mye merker det jo og ditt barn. Selv når de er unge og ikke forstår så mye, barnet ditt merker at du er stresset og da blir det og unødvendig stresset ut. Min ex var og sånn. Vi hadde flere krangel og på den siste truet han meg atter en gang å flytte ut. Da var jeg høygravid med andre barn. Husker ennå ansiktet hans når jeg faktisk pakket sammen bagasje og gikk til Nav for å få nødbolig. Kom tilbake og da han skjønte alvoret ville han "plutselig" snakke om det og be om unnskyldning. Enda bedre var ansiktet hans når jeg kom tilbake med nøkler for nødbolig og en klar beskjed at meg og han skal på mekling. I etterkant angrer jeg at jeg ikke flyttet ut før. Etter jeg fikk nød bolig fikk jeg og så mye mer hjelp fra Nav. Overgangsstønad, sosialstønad, hjelp å finne leilighet, depositum samt leie, husbanken, det er mye du har krav på som du kanskje ikke vet om ennå. Angrer faktisk på at jeg tok tabben og lot han stresse meg sånn. Det stresset eldste barnet og minstemann hadde veldig lite vekt i svangerskapet. Det hele er bare er ment som et godt ment råd å ikke la han tøye strikken for langt. Tenk først og fremst på barnet ditt og deg. Også til slutt, hvordan tror du han kommer til å reagere når han merker at du faktisk er vekke? Da får han alle konsekvensene, først og fremst ingen som betaler mesteparten av leien for han, ingen som som handler mat for han og sikkert ingen som rydder og lager mat for han. Han må betale barnet ditt bidrag i 18 år og du kommer bare til å få de beste årene mens du bygger deg opp et liv for deg og barnet :) ikke tenk så mye at det blir mye fram og tilbake, barn takler mer enn man tror. Det er bare midlertidig med nødbolig, sårene og arrene du og barnet får fra barnefar kommer til å vare lengre enn det.merker barnet ditt at DU føler deg bedre føler ungen din seg og automatisk mye bede i og med at den ikke blir full bombandert med stress fra idiot eksen din.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hvis han setter alt du har ut på plenen og skifter låser? 

Skaff deg et sted å bo.

Anonymkode: 95dde...72a

Skrevet

TS - ta for gud skyld kontakt med ADVOKAT. En som KAN dette her og som kjenner regelverket og lover og paragrafer. Du kan ikke bare sitte på et anonymt forum og tro blindt på det folk skriver til deg!!

Du har BARN. Da må du faktisk sette deg ordentlig inn i lover og regler, ikke tro og synse. Og du må iallfall IKKE basere troen og synsinga på hva folk her inne sier. Du ser jo at noen sier «du må flytte - du har ingen rettigheter» mens andre skriver «du har rettigheter - du har bedre tid». Hvorfor i allverden bruke tid her i stedenfor å ta kontakt med noen som faktisk har ekspertise og du VET kan det vedk snakker om???? 

Ta ansvar for deg selv og barnet ditt og undersøk ting skikkelig. Igjen - ikke tro på det som skrives her inne!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...