Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei. Er det noen jeg kontakte nå for å bekrefte dette, hvis du vet? Da jeg er redd for å stå uten noe hjem til uka. 

Anonymkode: 3d6e8...7a8

Du treng ikkje å kontakte nokon. Du bor der du bor fram til huseigar får namsmann eller politi til å kaste deg ut. Det er ein ganske lang prosess, så du har i alle fall eit par månader på deg. Leigebuar er godt beskytta av husleigelova, så det er huseigar som har ansvar for at dette blir gjort på rett måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan ikke kaste ut et barn på dagen. Men du må flytte ut når du finner nytt sted. 

Er det vanskelig å finne bolig til leie i deres område? 

Anonymkode: 6d096...244

Det er for det meste hybel OL og distanse fra skolen barnet går på. Er såklart på let, men vanskelig. Er ingenting til utleie med innflytning i nærmeste tid 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Okei. Så han kan kaste oss ut selv etter to år (nesten) samboerskap og delvis kontrakt på dagen?

Ikke på dagen, men det er vel 1 mnd frist når man bor i samme bolig. Du kan uansett ikek bo der til et salg går i orden, finn deg et sted å leie. 

Anonymkode: 54f6b...d99

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Totalt betalt på huslån i mnd 11500, jeg har betalt 9000 av det + alt av mat og husholdningatrikler. Det står og skrevet i kontrakten som er ugyldig. Uansett tapt eller ikke tapt, penger er bare penger. Jeg er bare bekymret for å plutselig stå uten hus og hjem i uken som kommer. Jeg har som skrevet søkt om å overta lånet. 

Dette beløpet måtte du jo ha betalt uansett om du bodde for deg selv

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, got2go said:

Dette beløpet måtte du jo ha betalt uansett om du bodde for deg selv

Ja naturligvis. Ikle det som er poenget mitt her heller :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke på dagen, men det er vel 1 mnd frist når man bor i samme bolig. Du kan uansett ikek bo der til et salg går i orden, finn deg et sted å leie. 

Anonymkode: 54f6b...d99

Okei. Kan jeg si det til han og hvem kan jef henvende meg for å få det bekrefta? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye,mer fokus på såkalte ‘kvinnefella rundt samlivsbrudd  idag.  Litt som at det er mer fokus på menns rettigheter rundt samvær med barna. Kvinnefelle-saker vinner oftere i dag og menn får mer samvær, oftere 50-50 med barna.

I din situasjon ville jeg kontaktet gratis advokat hos JURK. Det er studenter som spesialiserer seg på feltet og brenner for dette. De vil hjelpe deg med å få tilbakebetalt ditt bidrag av huslånet, og godtgjørelse for utgifter du har bidratt med i huset. Møbler og gjenstander du har betalt for har du rett til å ta med deg. Sjekk med JURK!❤️

Anonymkode: 22e30...efc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De vil hjelpe deg med å få tilbakebetalt ditt bidrag av huslånet

Anonymkode: 22e30...efc

Nei, ikke med mindre dette er langt over standard utleiepris på markedet. Det er heller ingen kvinnefellesak da de har vært samboere kun kort tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette barnet har en fin fremtid i møte, hvor mange fedre skal det ha før det flytter ut fra "barndomshjemmene"?

Anonymkode: c6e8c...0a3

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette barnet har en fin fremtid i møte, hvor mange fedre skal det ha før det flytter ut fra "barndomshjemmene"?

Oi, du kunne vel ha spart deg for den? Har ett barn i barneskolealder som pr nå har hatt en steforelder på ti år. Det endte dessverre slik, men ikke kom her og anta at jeg tillater gud og hvermann i livet h*ns. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, ikke med mindre dette er langt over standard utleiepris på markedet. Det er heller ingen kvinnefellesak da de har vært samboere kun kort tid. 

Det er ikke så farlig for meg å få igjen ett rødt øre, har mine ting jeg tok med inn her, klærne våres og det er alt vi trenger. Er bare veldig redd for å stå på gata, det er mine bekymringer 

AnonymBruker
Skrevet

Så snill og hjelpsom du er, da. :ironi:

Får det deg til å føle deg bedre når du kan tråkke på andre?

Anonymkode: 2a6d8...31a

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke så farlig for meg å få igjen ett rødt øre, har mine ting jeg tok med inn her, klærne våres og det er alt vi trenger. Er bare veldig redd for å stå på gata, det er mine bekymringer 

Da ringer du kommunen/nav og forklarer situasjonen og ber om nødbolig. I mellomtiden fortsetter du søken etter en midlertidig leilighet til dere får kjøpt noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nav kan bidra med nødbolig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Okei. Kan jeg si det til han og hvem kan jef henvende meg for å få det bekrefta? 

Du treng ikkje å henvende deg til nokon! Det er han som vil kaste deg ut, og han som må starte denne prosessen. Ingen privatperson kan kaste nokon ut frå heimen sin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2022 at 6:45 PM, Gud said:

Du treng ikkje å henvende deg til nokon! Det er han som vil kaste deg ut, og han som må starte denne prosessen. Ingen privatperson kan kaste nokon ut frå heimen sin.

Selv ikke som samboer? Han står fortsatt fast på dette. Kaller meg "husokkupant". Og jeg kunne sikkert ordnet "nødbolig" via nav, men ønsker helst å slippe det. Det blir for mye mellomstasjoner for barnet mitt. I hovedsak derfor jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har. Burde hatt iallfall en tid som en vanlig husleiekontrakt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv ikke som samboer? Han står fortsatt fast på dette. Kaller meg "husokkupant". Og jeg kunne sikkert ordnet "nødbolig" via nav, men ønsker helst å slippe det. Det blir for mye mellomstasjoner for barnet mitt. I hovedsak derfor jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har. Burde hatt iallfall en tid som en vanlig husleiekontrakt 

Hvor lenge ser du for deg å bli boende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...