Gå til innhold

Tips til Kristiansand dyrepark ønskes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Kristiansand dyrepark i juni. Det er vår første gang, og jeg lurer derfor på om noen har noe tips til hvordan legge opp dagene på best mulig vis. F.eks er det noe som man kan forhåndskjøpe billett til men da må man velge klokkeslett og er så usikker på hva som er lurt…  Vi har to dager med tilgang til park og badeområde. To voksne og to barn på 5 og 7 år. 
Takk på forhånd!

Anonymkode: e13a2...f47

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en hel dag i parken den ene dagen, og den andre dagen kan dere kombinere halve dagen med park og halve dagen med badeland.

Ville anbefalt at en voksen står i kø mens den andre og barna ser på dyr i mens. Sørg derfor alltid for å stå i kø på ett eller annet - for køen tar tid. Ikke stå i kø når dere vil gjøre noe, da vil man miste lysten til det etter at man er ferdig i kø. Det gjelder Den sorte mann, tømmerrenna, bobbanen, osv... Anbefaler disse aktivitetene. :) Ellers kommer det an på økonomien deres. Er mye god/helt grei mat, men er mulig å ta med selv, men maten er svindyr. 

Hvor skal dere bo?

Har du noe konkret du lurer på? Jobber i parken selv. :) 

Anonymkode: 1fc34...22c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pakk niste! Maten er svindyr. 

Anonymkode: 3ea7c...7c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler en hel dag i parken den ene dagen, og den andre dagen kan dere kombinere halve dagen med park og halve dagen med badeland.

Ville anbefalt at en voksen står i kø mens den andre og barna ser på dyr i mens. Sørg derfor alltid for å stå i kø på ett eller annet - for køen tar tid. Ikke stå i kø når dere vil gjøre noe, da vil man miste lysten til det etter at man er ferdig i kø. Det gjelder Den sorte mann, tømmerrenna, bobbanen, osv... Anbefaler disse aktivitetene. :) Ellers kommer det an på økonomien deres. Er mye god/helt grei mat, men er mulig å ta med selv, men maten er svindyr. 

Hvor skal dere bo?

Du tuller? Én voksen kan ikke stå i kø på vegne av en hel familie. Det er sniking.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Du får gjort det meste på én dag i dyreparken (ekskl. badeland). Om sommeren er det en del folk der, så køene er lange. Det er ikke noe fast-pass siden attraksjonene er gratis, derfor det kan hende du må vente rundt 1t for å ta de mest populære når det er mest travelt midt på dagen.

Anonymkode: 1de7b...2fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tuller? Én voksen kan ikke stå i kø på vegne av en hel familie. Det er sniking.

Nei, jeg tuller ikke. Aktivitetsvertene sier at det er ok. Det var i hvert fall slik under koronaen da det ble lengre køer i skuta. Da ble hver familie informert om at ungene kunne dra med en voksen, men den andre ble igjen i køen.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Pakk niste! Maten er svindyr. 

Og smaker elendig!

Anonymkode: 476bf...63b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og smaker elendig!

Det gjør den ikke. Flere som reagerer, men disse menneskene må være svært kresen. Som ansatt selv spiser jeg ofte mat fra dyreparken selv...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært der når de åpner- og tatt noen av de mest populære attraksjonene tidlig på dagen- da er køen mindre enn f.eks kl 12. 

Anonymkode: c28f7...326

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvor skal dere bo?

Blir ikke det å snike hvis en forelder står i kø? 

Dette er i midten av juni. Pleier det å være folksomt i helgene på den tiden?

Vi skal bo i leilighet utenfor parken, altså ikke i abra havn. Får barna sett pirater og Kaptein Sabeltann i det hele tatt da? Vet at det ikke er show på kvelden på den tiden. Greit å vite så vi ikke lover noe…

Bør man starte med å se på dyrene eller er det andre avdelinger som det kan være greit å starte med?

Takk for svar. -TS

Skrevet

Jeg synes det er sniking når en står i kø for flere... Kjempekjipt for barna bak i køen som har vært flinke og ventet i køen og plutselig så er det ikke bare 1 foran men 5 stykker, det er dårlig gjort. En ting er at det kanskje har vært spesielle regler under korona men regner jo ikke med at de har det dette året. 

Når det gjelder maten så synes ikke vi det har vært så mye å skryte over så vi har som regel laget til niste på hotellet under frokosten og tatt med og den har vært bedre en det de har i Dyreparken. Så har vi som regel gått å spist skikkelig mat på Mother India på kvelden, yndlingsstedet vårt. 😄 

Vet ikke om det er pirater og slikt til vanlig for min var aldri så pirat interessert når han var liten så vi hengte oss ikke opp i det men regner jo med den båten går litt frem og tilbake og at de har et menneske og to som er kledd i kostyme til vanlig og.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og smaker elendig!

Virkelig ikke enig. Ble positivt overrasket da vi var der i fjor. Sammenligner man med andre parker så kan man virkelig ikke klage ihvertfall. Prøv Tusenfryd, da snakker vi dyr og elendig mat. 

Anonymkode: 4e9a9...423

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (40 minutter siden):

Jeg synes det er sniking når en står i kø for flere... Kjempekjipt for barna bak i køen som har vært flinke og ventet i køen og plutselig så er det ikke bare 1 foran men 5 stykker, det er dårlig gjort. En ting er at det kanskje har vært spesielle regler under korona men regner jo ikke med at de har det dette året. 

Når det gjelder maten så synes ikke vi det har vært så mye å skryte over så vi har som regel laget til niste på hotellet under frokosten og tatt med og den har vært bedre en det de har i Dyreparken. Så har vi som regel gått å spist skikkelig mat på Mother India på kvelden, yndlingsstedet vårt. 😄 

Vet ikke om det er pirater og slikt til vanlig for min var aldri så pirat interessert når han var liten så vi hengte oss ikke opp i det men regner jo med den båten går litt frem og tilbake og at de har et menneske og to som er kledd i kostyme til vanlig og.

Føler litt det samme ang. sniking.. Hvis et barn og en voksen går ifra for å gå på do i en lang kø så kan jeg jo forstå det da.. 

Matpakke er en god idé.

Hvor er Mother India ifht parken?

-Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler litt det samme ang. sniking.. Hvis et barn og en voksen går ifra for å gå på do i en lang kø så kan jeg jo forstå det da.. 

Matpakke er en god idé.

Hvor er Mother India ifht parken?

-Ts 

Mother India er i sentrum😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir ikke det å snike hvis en forelder står i kø? 

I fjor sommer var det i hvert fall lov å gjøre det slik. Var en oppfordring fra aktivitetsvertene også. Men dere kan godt høre med dem om det er lov før dere gjør det.

Dette er i midten av juni. Pleier det å være folksomt i helgene på den tiden?

Midten av juni, etter at skolen er ferdig da, eller før? Erfarer at det er høyest trykk i midten av juli, ikke like mye i juni, men fortsatt veldig mange folk er det. De siste årene har det vært veldig høyt trykk i alle månedene pga. lite utenlandsferier. Blir trolig litt mindre trykk i år, men det er ikke sikkert.

Vi skal bo i leilighet utenfor parken, altså ikke i abra havn. Får barna sett pirater og Kaptein Sabeltann i det hele tatt da? Vet at det ikke er show på kvelden på den tiden. Greit å vite så vi ikke lover noe…

Hvilke leiligheter snakker du om utenfor parken, men ikke Abra Havn? 🤔

Bør man starte med å se på dyrene eller er det andre avdelinger som det kan være greit å starte med?

Hvis dere vil oppleve mest mulig anbefaler jeg å dra så tidlig som overhodet mulig og starte med de stedene det er køer. Men lysten til å gjøre slike ting er vel ofte ikke i begynnelsen av dagen... Men dyr er jo en fin måte å starte dagen på.

'

Takk for svar. -TS

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Mother India er i sentrum😊

Anbefaler ikke Mother India egentlig. Dyrt å spise, i tillegg til at du av og til må stå i kø dersom det er folksomt. Maten er helt ok+, men absolutt ikke verdt prisen. Liker dere indisk, fins andre restauranter i byen, men de er ikke like kjente da, så vet ikke om de er bra. Men lokalene er også dårlige. De er i kjelleren, så det er ingen vinduer, og det er gult, mørkt lys, tepper på taket, og svært trangt siden lokalene er små i forhold til antall besøkende, så de har pressa sammen flest mulig bord. Det tar også altfor lang tid før maten kommer. Hyggelig betjening da, men om du vil sitte litt lenger etter middagen for å prate litt så blir man "kasta ut" siden det er gjester som venter utenfor og gjerne vil ha bord.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Tviler på at det er anbefalt snike, om med tanke på køen i spesielt tømmerenna tviler jeg på at det blir veldig enkelt. Altså veldig lite sannsynlig du blir sluppet forover av folk gjennom hele køen kun fordi du sier pappa/mamma holder plass lengre foran. 

I forhold til hva som er åpent anbefaler jeg det sjekke aktivitetskalenderen deres. Den er stort sett alltid oppdatert. Skal dere på noen forestillinger på dagen er det lurt bestille det, for gjort at en ikke får komme med om ikke. 

Møt opp tidlig ettersom det fort blir fullt. Tipper nesten det blir verre i år ettersom endel av parkeringen er fjernet pga savannen i mitt Afrika skal bli større. Aner ikke om de har fått flere plasser en annen plass eventuelt. 

Og lurt kjøpe med mat og drikke, blir fort veldig dyrt om du må kjøpe alt i parken. Selv om jeg synes maten enkelte steder er helt grei, men ofte fått servert kald mat på burger stedene. Og med tanke på at en bestilte til klokkeslett i fjor iallefall er det litt dårlig. Bestille i Kaptein Sabeltanns verden, de hadde glemt trykke på at den var klar. Så når maten ble levert var den iskald, etter min mening burde de laget ny når de hadde glemt det. 

Anonymkode: 0ddbf...582

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Anbefaler ikke Mother India egentlig. Dyrt å spise, i tillegg til at du av og til må stå i kø dersom det er folksomt. Maten er helt ok+, men absolutt ikke verdt prisen. Liker dere indisk, fins andre restauranter i byen, men de er ikke like kjente da, så vet ikke om de er bra. Men lokalene er også dårlige. De er i kjelleren, så det er ingen vinduer, og det er gult, mørkt lys, tepper på taket, og svært trangt siden lokalene er små i forhold til antall besøkende, så de har pressa sammen flest mulig bord. Det tar også altfor lang tid før maten kommer. Hyggelig betjening da, men om du vil sitte litt lenger etter middagen for å prate litt så blir man "kasta ut" siden det er gjester som venter utenfor og gjerne vil ha bord.

Ok, vi liker oss der, maten har vært knallbra, det samme har betjeningen vært. :) Har ikke tenkt over at det er noe dyrt der kontra andre steder vi går men men, vi er alle forskjellige, smaken er som baken.

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet

Maten på Kutoppen er bra og rimeligere (var hvertfall det før??). :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tviler på at det er anbefalt snike, om med tanke på køen i spesielt tømmerenna tviler jeg på at det blir veldig enkelt. Altså veldig lite sannsynlig du blir sluppet forover av folk gjennom hele køen kun fordi du sier pappa/mamma holder plass lengre foran. 

Tror ikke det var mulig på tømmerenna. Men det var mulig mens man venta på skuta. Da var det lov i fjor. Jeg jobber der, så jeg vet dette.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Møt opp tidlig ettersom det fort blir fullt. Tipper nesten det blir verre i år ettersom endel av parkeringen er fjernet pga savannen i mitt Afrika skal bli større. Aner ikke om de har fått flere plasser en annen plass eventuelt. 

Det har de dessverre ikke... Planer om parkeringshus, men blir ikke noe i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...