Gå til innhold

Dere som heter/har/kjenner en Erik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forveksles det ofte med Eirik? Slik at en må presisere at det er Erik, eller generelt blir kalt for Eirik ofte? 

Liker navnet, men er redd det vil bli stadige forvekslinger!

Anonymkode: 474e1...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri tenkt at det er lett å forveksle. Har kjent mange Erik’er og Eirik’er, det er to distinkte navn for min del. 

Anonymkode: aeee6...eb9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omvendt, kjenner flere Eiriker som må påpeke at de ikke heter Erik. Men jeg bor på Østlandet der Erik er vanligst, bor du på Vestlandet er vel Eirik vanligst og man kan kanskje oppleve det du beskriver.

Anonymkode: c37a0...71a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er jo samme navn historisk sett..

Anonymkode: ba754...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Omvendt, kjenner flere Eiriker som må påpeke at de ikke heter Erik. Men jeg bor på Østlandet der Erik er vanligst, bor du på Vestlandet er vel Eirik vanligst og man kan kanskje oppleve det du beskriver.

Anonymkode: c37a0...71a

Bor på sør-vestlandet, så det er vel kanskje flere Eiriker, ja. Og vokste opp med mange som het Eirik, men ingen Erik. Men for meg har de alltid vært ganske forskjellige navn.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

De er jo samme navn historisk sett..

Anonymkode: ba754...8be

Ja, det vet jeg, men om det blir forvekslet i praksis?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg husker aldri på hvem som er Eirik og hvem som er Erik. Kjenner 50/50 Eirik/Erik. Jeg tar alltid feil, de rundt meg tar alltid feil, og stakkarene med desse navnene blir mer og mer irriterte.

Anonymkode: 63a24...83a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forveksles det ofte med Eirik? Slik at en må presisere at det er Erik, eller generelt blir kalt for Eirik ofte? 

Adri hørt navnene forvekslet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn heter Erik. I Bergen er det et helt vanlig navn. Tror Eirik er oftere brukt av de som har nynorsk som hovedmål. Har aldri opplevd at det har vært noe problem rundt navnet hans. Alle som kjenner han bruker Erik.

Anonymkode: 0644b...745

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Jeg blander ofte Eirik og Erik. Men det er vel sikkert like mange som blander Anders og Andreas, Hanne og Hanna, anne-marit og ann-mari..🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer heter Erik. Hender det blir forvekslet med Eirik, men ikke et stort problem. :)

Anonymkode: b53e0...ada

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er absolutt blant dem som forveksler Erik og Eirik. Kan ikke helt si hvorfor heller, for det er sjelden jeg bommer på andre tilsvarende like navn, som Hanne/Hanna eller Kaia/Kaisa 😅

Anonymkode: 6a6fd...523

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen sier feil, men det er da ikke noe å være redd for.

Anonymkode: c8215...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer an på hvilken dialekt du har. Hvis du bruker mange "ei" i dialekta di, sier du også Eirik. Erik sier du antageligvis hvis du også sier "ren" istedenfor "rein". Det er samme prinsipp som "anders" og "andesj".

Eirik og Erik er samme navn og kan forveksles muntlig. Bare husk hvordan vedkommende skriver navnet sitt 😉

Anonymkode: d6143...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blander alltid hvem som heter Erik og hvem som heter Eirik.. Ingen nære venner so  heter disse navnene, men endel bekjente av meg og en venn av kjæresten. Må alltid dobbeltsjekke om det er Eirik eller Erik på forhånd før jeg møter disse.. Og jeg er vanligvis ganske god på navn. Det er Eirik/Erik og Hanne/Hanna jeg sliter med, og har hørt at det er flere som sliter med de samme navna.

Anonymkode: 2013e...72c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forveksler de jeg kjenner med navnet, men nå har jeg møtt på så utrolig mange med de to navnene at det blir jo bare sånn, husker ikke hvem som heter hva.

Men bare for å ha sagt det, Marie og Maria, Kirstin og Kristine, Karine og Karina, Anne og Anna, Tor og Tore -sååå mange navn som forveksles i det daglige. Men de er jo godt brukt likevel! Vil du unngå det helt men likevel bruke slike navn, så kan gi barnet et navn til, da husker folk bedre.

Anonymkode: 83c27...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det høres jo ut som akkurat det jeg er redd for er relativt vanlig, ja. Hm, dumt! Liker navnet så godt!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander alltid de to navnene, kjenner en av hver og de ligner hverandre så det gjør det ikke bedre. 😄 

Men alle navn kan jo forveksles med et eller annet så om du virkelig liker navnet så tar du det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri forvekslet de.. aldri hørt noen si feil heller

Anonymkode: 50793...2bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri klart å skille Eirik og Erik, ikke blant venner, kollegaer eller slekt. 

Anonymkode: ec21a...fa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...