AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Hvor mye klær handler du til barnet eller erfaring med hvor mye man trenger? Når termin er nå til sommeren. Usikker på hvor mye man trenger av alt. Ser for meg at det er bodyer som kan gå mest av i forbindelse med gulping osv. Anonymkode: af749...62b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Bodyer, og strømpebukser eller myke bukser og sokker er egentlig de eneste plaggene en nyfødt trenger. (Evt noen heldresser/pysj også.) Ville kjøpt inn noe langerma og noe korterma til sommerbaby. Ellers ville jeg sett an behovet. Noen babyer bruker str 50 i to måneder og noen går rett på 56. Noen er storgulpere, andre ikke. Avhengig av kroppsfasong vil noen merker passe bedre enn andre. Så kan du heller kjøpe inn mer etterhvert når du ser hva du liker og trenger mer av. Anonymkode: f6358...101 3
Heln Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Får baby om en måned. Bestemte meg for å ha 10 av hver -10 bukser, 10 bodyer, 10 pysj. Så får vi heller spe på om hun blir som storebror og gulper ut 5-8 bodyer for dag.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 10 bodyer og kanskje ca 8 bukser/strømpebukser og 4 pysjer pluss to pene antrekk var nok for meg. Første kunne bruke str. 50 en liten stund, men de to neste måtte rett på 56. Du kommer også til å få noen gaver, og jeg tror det er ganske lett å få noen til å handle babyklær om du ikke orker selv og finner ut at du trenger noe du ikke har. Jeg får litt vondt inni meg hvis jeg handler klær som nesten ikke blir brukt, men hvis jeg arver eller kjøper brukt kan jeg ha litt mer. Anonymkode: cdd6c...414
mereo Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bodyer, og strømpebukser eller myke bukser og sokker er egentlig de eneste plaggene en nyfødt trenger. (Evt noen heldresser/pysj også.) Ville kjøpt inn noe langerma og noe korterma til sommerbaby. Ellers ville jeg sett an behovet. Noen babyer bruker str 50 i to måneder og noen går rett på 56. Noen er storgulpere, andre ikke. Avhengig av kroppsfasong vil noen merker passe bedre enn andre. Så kan du heller kjøpe inn mer etterhvert når du ser hva du liker og trenger mer av. Anonymkode: f6358...101 Dette! Og selvom alle sier «ikke kjøp 50 det får du ikke bruk for», så kan det hende du trenger det og da er det godt å ha noe til starten om ikke annet
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Heln skrev (2 timer siden): Får baby om en måned. Bestemte meg for å ha 10 av hver -10 bukser, 10 bodyer, 10 pysj. Så får vi heller spe på om hun blir som storebror og gulper ut 5-8 bodyer for dag. Hvilken størrelse har du kjøpt inn på dette? Anonymkode: 5995c...ccb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Jeg kjøpte 4-6 bodyer str 50 og 6 str 56. De kan bruke litt store bodyer også hvis de små er møkkete, bare brett opp ermene litt. Et par bukser, men foretrakk søte strømpebukser. Et par pysjer, og et ullpledd. 1 par klorevotter og 1 par ullbooties. En myk ulljakke. 2 luer i nyfødtstørrelse, en bomull og en ull. Mine barn gulpet aldri, så byttet midt på dagen bare ved bleiesøl. Du kan jo vaske tøy hver dag. Anbefaler nyfødtbodyer med omslagslukning. Slipper å dra over hodet. Anonymkode: a1c9e...1af
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Jeg er veldig glad for at jeg ikke hørte på alle som fortalte meg at jeg ikke måtte finne på å kjøpe noe særlig mer enn 2-3 skift i størrelse 50, for her sitter jeg med en snart 10 uker gammel baby som nettopp har begynt å vokse ut av klær i liten størrelse 50. 😂 Husker ikke hvor mye vi kjøpte i hver størrelse, men vi fulgte en liste fra Babyverden eller noe sånt. Har supplert en del etter hvert som vi har hatt behov for mer klær eller andre klær. Anonymkode: c7018...a90 1
Heln Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvilken størrelse har du kjøpt inn på dette? Anonymkode: 5995c...ccb 50 og 56
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er veldig glad for at jeg ikke hørte på alle som fortalte meg at jeg ikke måtte finne på å kjøpe noe særlig mer enn 2-3 skift i størrelse 50, for her sitter jeg med en snart 10 uker gammel baby som nettopp har begynt å vokse ut av klær i liten størrelse 50. 😂 Husker ikke hvor mye vi kjøpte i hver størrelse, men vi fulgte en liste fra Babyverden eller noe sånt. Har supplert en del etter hvert som vi har hatt behov for mer klær eller andre klær. Anonymkode: c7018...a90 Hvor stor var baby? Født til termin? Anonymkode: 5995c...ccb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor stor var baby? Født til termin? Anonymkode: 5995c...ccb Gjennomsnittlig på alle mål og født dagen før termin. Det skal nevnes at han ble operert da han var 5 uker gammel og flatet ut kurven (gikk først ned i vekt og brukte tid på å legge på seg igjen) fordi inngrepet var ganske tøft for den lille kroppen. Anonymkode: c7018...a90
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Til første hadde vi null i str 50, fire bodyer og to bukser med fot i str 56 og en drøss i str 62. Han gikk rett inn i 56, så da spedde vi på i den størrelsen etter fødselen. Når nr to kom hadde vi jo alt etter storebror, men siden han kom i januar og storebror i juni hadde jeg supplert med to ullbodyer i str 56 og tre i str 62. Var glad jeg ikke hadde kjøpt mer i str 56 for han gikk rett inn i str 62. Supplerte litt på ull i den størrelsen etter fødsel, og enda mer i str 68. Anonymkode: c6133...aa3
Lilletrille79 Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Jeg kommer til å kjøpe inn så jeg har 4-5 bodyer i størrelse 50 og 10 i størrelse 56. Jeg husket at forrige baby kunne bruke 10 bodyer på en dag på grunn av gulping 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå