Gå til innhold

Uriiiiiinveisinfeksjonen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en heftig urinveisinfeksjon i midten av august, og den er fremdeles ikke helt borte :sur:

Hver gang jeg drikker litt for lite, kommer den gufne følelsen i blæren, sammen med litt smerter i leddene. (Og jeg er jo litt hypokonder, så da blir jeg livredd for leddgikt :overrasket: )

Jeg tar tranebærkapsler når det blir for ille, men er det noen som har andre kjerringråd?

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Hvis det har vart så lenge bør du dra til legen! Kan nemlig krype opp i nyrene og da bærer det på sykehus..

Skrevet

Takk. Jeg var hos lege med en gang og har gått på antibiotika. Det er bare den siste resten, på en måte, som ikke blir borte, og jeg er litt pysete. Men jeg får bare fortsette å drikke masse vann. Det er jo sunt uansett.

Skrevet

Da må du til legen igjen. Ikke sikkert den typen du fikk tok knekken på alt. Det finnes forskjellige typer antibiotika og det kan være at noen av bakteriene du har er resistente mot den typen du fikk og at du må ha en annen type.

Så ta ny prøve og test. Ellers kan det gå til nyrene og det er ikke noe særlig :)

Skrevet
Takk. Jeg var hos lege med en gang og har gått på antibiotika. Det er bare den siste resten, på en måte, som ikke blir borte, og jeg er litt pysete. Men jeg får bare fortsette å drikke masse vann. Det er jo sunt uansett.

Når jeg var til legen ang dette sist, bare et par dager siden, fortalte legen meg at jeg burde komme tilbake etter en uke for å sjekke igjen. Fordi at det finnes flere typer medisiner du kan ta og at akkurat den typen jeg fikk kanskje ikke passet for meg. Synes det er merkelig at legen din ikke opplyste om dette da du var der.

Skrevet
Når jeg var til legen ang dette sist, bare et par dager siden, fortalte legen meg at jeg burde komme tilbake etter en uke for å sjekke igjen. Fordi at det finnes flere typer medisiner du kan ta og at akkurat den typen jeg fikk kanskje ikke passet for meg. Synes det er merkelig at legen din ikke opplyste om dette da du var der.

Jeg var faktisk hos legen etter at jeg var ferdig med antibiotikakuren, fordi jeg hadde feber og leddsmerter. (Men det hang jo sammen med urinveisifeksjonen.)

Da leverte jeg en ny urinprøve som viste at urinveisinfeksjonen ikke var helt over. Men jeg fikk ikke noen ny antibiotikakur.

Kanskje jeg skal ringe legesekretæren, i hvert fall, og fortelle om ståa.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Merkelig at du ikke fikk ny kur. De skal i det minste sende urinen din til dyrkning for å gi deg den eksakte typen antibiotika du trenger når du får det gang på gang. Dessuten har du krav på utredning når du er såpass plaget som du er. Går du med det for lenge kan du få nyrebekkenbetennelse. Har selv hatt det, og det er ingen fin opplevelse, da bærer det rett inn på sykehus.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Forresten så skal man alltid levere ny urinprøve en uke etter avsluttet kur.

Skrevet

Ja, det var litt merkelig av legen. Jeg tenkte at da var det ikke verre enn at kroppen kunne ta knekken på det selv. Skal manne meg opp til å ringe igjen nå.

Takk for alle gode råd.

Skrevet

Og i mellomtiden kan du jo også drikke tranebærjuice..

Syns det funker bedre en tablettene, smaker ikke så godt men du bli vant til det :)

Skrevet

man blir aldri helt kvitt det når man først har fått der virker d som... jeg har hatt d siden jeg var 16 ca.. men ikke hatt d på en stund nå, men er sjelden HELT normalt når jeg er på do... er alltid litt vondt eller gjør litt vondt i magen når jeg holder meg en stund, men var EKSTREMT plaget av det før...tok penseling kur på penselin kur... sukk... drikk MYE vann, og juice.. appelsin og tranbær juice skal vist hjelpe..

Skrevet

Jeg har også opplevd at urinveisinfeksjonen ikke forsvant helt etter en kur. Det var bare alle bivirkningene som forsvant, så jeg visste ikke at jeg fortsatt hadde det. Da jeg omsider dro til legen hadde jeg smerter i sidene (sikkert nyrene) og fikk vite at det var urinveisinfeksjon som var grunnen. Skummelt! det kan faktisk ødelegge mye oppi der.. forplantningsorganer også :icon_frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...