Gå til innhold

velge barnets kjønn...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sant, men det rimer heller ikke med de maskuline symbolene hun ramset opp.

Vel, nå var jo alt disse "maskuline symbolene" i huset hennes allerede. Forøvrig kan jeg forsikre om at jeg kjenner homofile som både liker høy musikk, dataspill, instrumenter, fotball osv. Ser vireklig ikke motsetningen her. Ei heller hva det har med saken å gjøre i denne forbindelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sexy Sadie
Skrevet
Vel, nå var jo alt disse "maskuline symbolene" i huset hennes allerede. Forøvrig kan jeg forsikre om at jeg kjenner homofile som både liker høy musikk, dataspill, instrumenter, fotball osv. Ser vireklig ikke motsetningen her. Ei heller hva det har med saken å gjøre i denne forbindelse.

Det gjør jeg også, men mitt svar var vel heller en slags harselering med hennes.

Skrevet
Det er jo heller ingen garanti for at man får det kjønnet man ønsker uansett metode. Hvordan må det være for en liten gutt å få vite at foreldrene til og med har betalt mye penger og gått gjennom noe slikt for å få en jente....og så får de ham. Selv om de sikkert ikke sier dette til ham, så må jo et så høyt ønske om en jente, og så det å få en gutt istedet, påvirke hvordan de ser på ham, tenker om ham, oppfører seg mot ham.

Trodde at det var sikkert at man fikk det kjønnet man ønsket seg jeg? For det er jo ikke vanlig prøverør det er snakk om.

Når det gjelder Kina og India: Det er jo VERRE om dette blir lov i de landene enn i andre land. Det som trengs er opplysning, holdningsendringer, lovendringer og slike ting, ikke en mulighet for å gjøre valg av kjønn enda lettere. Er enig i at drap av jentebarn er grusomt, men det må man da kunne få bukt med på annen måte enn å velge de bort på enda tidligere tidspunkt.

Skrevet

Jeg er veldig imot å kunne velge - ønsker man barn, får man ta det man får og være takknemlig :)

Skrevet
Jeg tror mange jenter har lyst på døtre fordi det virker kjekt å kle dem i "rosa kjoler" - det kan vel ikke være noen andre grunner til at noen foretrekker døtre fremfor sønner?

Selv har jeg to sønner og har helt ærlig aldri savnet alt dette "rosa". Jeg har vent meg til et liv med gutter - til og med hunden er gutt  :ler: Huset er fullt av slagverk, elektriske gitarer, skateboard, høy musikk, dataspilling, osv... og jeg elsker det - jeg forstår ikke at så mange kvinner absolutt ønsker seg døtre.

Det var STORT å få ei jente etter tre gutter. Ikke mer å si om det. Hun er tøff til tusen. Det blir man gjerne med tre mye eldre brødre. Men likevel er hun så jente. Gjenopplever min egen barndom / ungdom gjennom henne. Men for all del. Det er herlig å ha gutter og. Står ikke noe tilbake for ei jente. For meg som har vokst opp i en rosa jenteverden er det stort å oppleve verden på nytt fra et gutteståsted, først legoklosser og biler. siden gjennom "voksne menn". Hadde aldri benyttet meg av muliheten til å velge. Nei, da er det andre ting som er viktigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...