Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2022 #1 Del Skrevet 1. april 2022 Grov hets i tråder startet av AnonymBruker. Hva med å fjerne deres mulighet for å trolle som AB når de ikke kan oppføre seg? Slike tråder vokser fort, og bør bare fjernes med det samme. Mange har rapportert for regelbrudd. Nytter det? Nye og blomstrende tråder: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1570322-hva-synes-du-om-uføre/#comments https://forum.kvinneguiden.no/topic/1570311-uføre-bør-ikke-få-lov-til-å-ha-barn/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 1. april 2022 #2 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) "I kveld" "De hetsede" vil få mer støtte enn motbør i slike tråder... La nå heller AB (TS/Troll-Starter) kjøre seg fast. Edit - enig i at AB som regel er en rasstapp, men... Endret 1. april 2022 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 1. april 2022 #3 Del Skrevet 1. april 2022 Det å fjerne AB funksjonen vil ikke hjelpe i det hele tatt. Det er lov å ha så mange brukere du vil på KG. Så da blir det bare mer arbeid for moderatorene som må slette flere titalls brukere ukentlig. Det er bare å rapportere og ignorere trådene. De som troller blir ikke stoppet av at AB funksjonen fjernes, de vil bare lage seg nye brukere og mange har jo egne trollbrukere, det stopper dem ikke fra å trolle for det om. Det er lettere å se hvor mye én person faktisk troller når de bruker nick. Men ellers så vil det verken bremse eller fjerne trolling fra å skje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2022 #4 Del Skrevet 1. april 2022 Noomie skrev (Akkurat nå): Det å fjerne AB funksjonen vil ikke hjelpe i det hele tatt. Det er lov å ha så mange brukere du vil på KG. Så da blir det bare mer arbeid for moderatorene som må slette flere titalls brukere ukentlig. Det er bare å rapportere og ignorere trådene. De som troller blir ikke stoppet av at AB funksjonen fjernes, de vil bare lage seg nye brukere og mange har jo egne trollbrukere, det stopper dem ikke fra å trolle for det om. Det er lettere å se hvor mye én person faktisk troller når de bruker nick. Men ellers så vil det verken bremse eller fjerne trolling fra å skje. Ikke enig. Det er mer bryderi å lage seg nye mailadresser og opprette nye brukere på forumet. De må også skaffe seg forskjellige IP-adresser og bruke VPN, siden adm spionerer på IP-adr. Adm er svært uvillige til å bremse styggedommet, de fremhever til og med hetsetrådene med orange markering og teksten Populær. Jeg kan ikke si at det virker særlig betryggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 1. april 2022 #5 Del Skrevet 1. april 2022 Noomie skrev (4 minutter siden): Det å fjerne AB funksjonen vil ikke hjelpe i det hele tatt. Det er lov å ha så mange brukere du vil på KG. Så da blir det bare mer arbeid for moderatorene som må slette flere titalls brukere ukentlig. Det er bare å rapportere og ignorere trådene. De som troller blir ikke stoppet av at AB funksjonen fjernes, de vil bare lage seg nye brukere og mange har jo egne trollbrukere, det stopper dem ikke fra å trolle for det om. Det er lettere å se hvor mye én person faktisk troller når de bruker nick. Men ellers så vil det verken bremse eller fjerne trolling fra å skje. Dette. Grunnen til at trollene fortsetter er jo fordi så mange engasjerer seg og gir dem enormt mye oppmerksomhet. Hadde folk bare latt være å svare, rapportere og gi en begrunnelse på hva som er ugreit også klikket seg ut igjen så ville interessen for disse trådene dødd ut. Man ser jo at hver gang så eksploderer det på flere sider over kort tid, og det gir trollet vann på mølla. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2022 #6 Del Skrevet 1. april 2022 Jeg håper at adm tar det til vurdering til tross for at andre brukere er villige å ofre andres trygghet her. Mistenker folk som forsvarer AB-funksjonen og hetsen på denne måten er med på styggedommen selv. Beklager, måtte si det. AB javel, men å frata hetserne muligheten til det når de blir fersket for regelbrudd.. burde gå an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 1. april 2022 #7 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Adobyen skrev (3 minutter siden): Jeg håper at adm tar det til vurdering til tross for at andre brukere er villige å ofre andres trygghet her. Mistenker folk som forsvarer AB-funksjonen og hetsen på denne måten er med på styggedommen selv. Beklager, måtte si det. AB javel, men å frata hetserne muligheten til det når de blir fersket for regelbrudd.. burde gå an. Jeg tror ikke de bryr seg (noe de burde med tanke på hvor mye kritikk de faktisk har fått de siste ukene her inne på ris og ros angående dårlig og lite konsekvent moderering ) , for dette temaet har vært oppe utallige ganger før ,og det eneste man får beskjed om er at man må rapportere. Ofte hjelper jo ikke det heller da moderatorene ikke ser noen hets eller regelbrudd i disse trådene, og da er vi jo like langt. Jeg rapporterer, kommenterer aldri og trekker meg ut av tråden. Slettes det ikke så har jeg i det minste prøvd. Kan legge til at jeg er veldig lite fan av anonymbruker funksjonen, og jeg mener det burde vært et system hvor det var sånn at hvis du hetser et visst antall ganger under anonymbruker så mister du funksjonen en tid, f.eks 30 dager, 3 måneder osv. Endret 1. april 2022 av Beneviento 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 1. april 2022 #8 Del Skrevet 1. april 2022 Adobyen skrev (9 minutter siden): Ikke enig. Det er mer bryderi å lage seg nye mailadresser og opprette nye brukere på forumet. De må også skaffe seg forskjellige IP-adresser og bruke VPN, siden adm spionerer på IP-adr. Adm er svært uvillige til å bremse styggedommet, de fremhever til og med hetsetrådene med orange markering og teksten Populær. Jeg kan ikke si at det virker særlig betryggende. Det er ikke noe bryderi for de som vil trolle og vil være her. Dessuten så kan du lage ny bruker med samme epost ved et senere tidspunkt. Tror det skal være fult mulig, har ikke testet det selv. VPN er ikke et problem for de som bruker det. Opera har det innebygd i nettleseren. Så nei, AB vil ikke stoppe trolling i det hele tatt. Det vil gjøre det mer utrygt for oss som bruker AB på ærlig vis. Jeg bruker stort sett bare AB, fordi vi har idioter her inne som fotfølger folk i alle tråder og er frekke. Jeg brukte nick i et par år, helt til jeg fikk PM fra en bruker om at jeg løy, fordi jeg anonymiserte detaljer som er private. Har også fått det i en tråd en gang "men du sa i en tråd før i dag at du er 41 år, nå er du plutselig 46, du bare troller!". Veldig ubehagelig at folk oppfører seg slik. Så da vil det bli enda flere som vil lage ny bruker og bytte stadig vekk, og da blir ikke KG et koselig sted. Nå er det mange år siden KG faktisk var koselig, men den gang da vi faktisk var folk her inne som ble på en måte kjent, med brukernavn. Nå er det ikke slikt miljø her lengre, fordi det ikke er trygt og gøy her lengre og det å fjerne AB funksjonen vil gjøre det enda verre og enda mindre hyggelig. All regelbrudd blir registrert på samme måte som ved nick. Så du slipper ikke unna noe som helst ved å bruke AB. Du gjør det bare verre for de som deler informasjon om seg selv og gir av seg selv i en tråd. For de må da slette bruker ukentlig for å opprettholde anonymiteten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2022 #9 Del Skrevet 1. april 2022 Nå er mod på saken. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. april 2022 #10 Del Skrevet 2. april 2022 Adobyen skrev (8 timer siden): Nå er mod på saken. Takk Hei! Trådene du viste til ble slettet i natt. Angående å begrense AnonymBruker- funksjonen slik du foreslår, er det så vidt jeg vet ikke mulig slik forumet er nå. Jeg tar likevel med meg forslaget på bakrommet til resten av moderatorteamet. Perelandra, mod. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 2. april 2022 #11 Del Skrevet 2. april 2022 Perelandra skrev (5 timer siden): Hei! Trådene du viste til ble slettet i natt. Angående å begrense AnonymBruker- funksjonen slik du foreslår, er det så vidt jeg vet ikke mulig slik forumet er nå. Jeg tar likevel med meg forslaget på bakrommet til resten av moderatorteamet. Perelandra, mod. Dere kunne vel fjernet det fra plasser som ikke trenger det? Som tv/film, data, og musikk delene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 3. april 2022 #12 Del Skrevet 3. april 2022 Adobyen skrev (På 2.4.2022 den 0.19): Ikke enig. Det er mer bryderi å lage seg nye mailadresser og opprette nye brukere på forumet. De må også skaffe seg forskjellige IP-adresser og bruke VPN, siden adm spionerer på IP-adr. Adm er svært uvillige til å bremse styggedommet, de fremhever til og med hetsetrådene med orange markering og teksten Populær. Jeg kan ikke si at det virker særlig betryggende. Dersom en person oppfører seg som en forbanna dritt under AB-funksjonen, så kan moderator / administrator sperre ute denne brukeren og epost-adressen deres. I tillegg kan de utestenge den samme IP-adressen fra å opprette enda flere brukere her på forumet. Så det spiller selvfølgelig ingen rolle om folk skriver under AB-funksjonen, eller om dem skriver under fullt brukernavn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonaymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Del Skrevet 3. april 2022 20 hours ago, Cid said: Dere kunne vel fjernet det fra plasser som ikke trenger det? Som tv/film, data, og musikk delene AB-debatten er litt overdrevet spør du meg. Hvis man begrenser AB, så får man bare enda flere brukere som dette. Det er lov med flere brukere. Det tar sekunder å lage en e-postadresse. VPN-løsninger har man fått innebygget i både Apple og Android-enheter, hvor man bare vipper på en bryter så vil man gå på nettet fra ulike adresser (som iCloud private relay). Opera mini har VPN innebygget. TOR-browser er der for de som vil gå enda litt lenger. Med andre ord, tiden det tar å lage en ny bruker er helt ubetydelig, det tar vesentlig mer tid og krefter å følge opp trollingen som er opprinnelsen for denne tråden her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ntrane Skrevet 3. april 2022 #14 Del Skrevet 3. april 2022 Forsvinner anonymbruker funksjonen vil nok mye av trafikken på KG forsvinne. Det er ikke forumet tjent med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. april 2022 #15 Del Skrevet 3. april 2022 ntrane skrev (1 time siden): Forsvinner anonymbruker funksjonen vil nok mye av trafikken på KG forsvinne. Det er ikke forumet tjent med. Funksjonen misbrukes veldig ofte til å hetse og sparke på folk som ikke har det så bra. Det er mange som tiltrekkes av slike tråder og deltar i mobbingen. Jeg kan ikke skjønne at forumet er tjent med et dårlig rykte. Det er ofte nevnt i andre fora, fb mv hvordan folk oppfører seg på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 3. april 2022 #16 Del Skrevet 3. april 2022 Adobyen skrev (5 timer siden): Funksjonen misbrukes veldig ofte til å hetse og sparke på folk som ikke har det så bra. Det er mange som tiltrekkes av slike tråder og deltar i mobbingen. Jeg kan ikke skjønne at forumet er tjent med et dårlig rykte. Det er ofte nevnt i andre fora, fb mv hvordan folk oppfører seg på KG. men enkelte tullinger oppfører seg selvfølgelig som noen forbanna tullinger på for eksempel Facebook, eller andre sosiale medier, også. under fullt navn, med fotografier av dem selv, og både familie, venner eller arbeidskollegaer / sjefen deres kan selvfølgelig få med seg alt det folk de kjenner holder på med der. Men dette stopper ikke enkelte fotsopp fra oppføre seg som noen hjernedøde kødder. Selv om Kvinneguiden hadde krevd fullt navn, eller verifisering på en eller annen måte, så ville ikke dette stoppet noe som helst. Ønsker noen å oppføre seg på en eller annen måte, så kommer de selvfølgelig til å oppføre seg på denne måten - uansett hva. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. april 2022 #17 Del Skrevet 3. april 2022 Det burde vært mulig for adm å bare stoppe kommentar feltet slik man kan på Facebook. Så når man rapporterer en slik så stopper de kommentarfeltet...og om denne personen har samme mail eller ip blir alle kommentar felt stengt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. april 2022 #18 Del Skrevet 3. april 2022 Adobyen skrev (5 timer siden): Funksjonen misbrukes veldig ofte til å hetse og sparke på folk som ikke har det så bra. Det er mange som tiltrekkes av slike tråder og deltar i mobbingen. Jeg kan ikke skjønne at forumet er tjent med et dårlig rykte. Det er ofte nevnt i andre fora, fb mv hvordan folk oppfører seg på KG. Ja, men hetsen fjerner jo moderatorene. De bruker jo bare litt tid på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. april 2022 #19 Del Skrevet 3. april 2022 Hei, Beklager at det har vært så utrolig mye ufine tråder om uføre. Det er tydeligvis noen som synes at det er gøy å trolle om sånt, men det skal være fjernet nå. Hvis det kommer noe mer så er det bare å rapportere det inn. Elaine Marley, mod. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #20 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) I dag er det til en forandring faktisk en bruker som har startet flere tråder som utelukkende er å anse som hets mot uføre da de ikke inneholder spor av noen interesse for saklig diskusjon. Slik er det som oftest ikke når det kommer beskyldninger om uførehets. Nesten som en av trådene burde fått stå (men stenges) for å bruke til å lære folk forskjellen på hets og diskusjon. Endret 3. april 2022 av PetterKanin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå