AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Jeg våkna i går natt klokka 03.43, med intense bakende smerter over begge øynene. Jeg trodde det skulle gå over etter et tar minutter, men det varte utrolig mye lengre. I desperasjon ringte jeg legevakta for å spørre hva jeg kunne gjøre for å lindre smertene, men da fikk jeg beskjed om å ta en jævla dusj og ta Paracet som aldri funker ved slike smerter. Jeg hadde tatt sovepille, så jeg kunne ikke kjøre opp dit. Legevakten er et stykke unna også, så jeg kunne ikke ta taxi opp, for det var for dyrt. Jeg er student, og lever på et budsjett. Jeg var også tom for medisiner, men har hentet de i dag. Mitt spørsmål er hva man kan gjøre med migrene uten å ta medisiner, type migrene medisin? Hva gjør dere migrene pasienter når dere får migrene, annet enn å ta medisin? Anonymkode: f1694...5a9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Jeg tar selvfølgelig medisin, men hvis jeg ikke har det, utvikler migrenen seg til et fullt anfall. Da klarer jeg bare å sove og ligge helt i ro i et mørkt og helt stille rom inntil anfallet er over. Eventuelt kaster jeg opp hvis jeg er veldig kvalm. Jeg passer på å drikke vann også. Smertestillende hjelper ingenting. Anonymkode: b022f...e20 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tar selvfølgelig medisin, men hvis jeg ikke har det, utvikler migrenen seg til et fullt anfall. Da klarer jeg bare å sove og ligge helt i ro i et mørkt og helt stille rom inntil anfallet er over. Eventuelt kaster jeg opp hvis jeg er veldig kvalm. Jeg passer på å drikke vann også. Smertestillende hjelper ingenting. Anonymkode: b022f...e20 Samme her. Prøver å sove det bort. Ligger på den vonde sida sånn st får press mot det det er smerter. Ingenting utenom ordentlig migrenemedisin fungerer. Anonymkode: 15fb8...c37 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 For min del er det press på øyet på den siden det gjør vondt og så prøve å slappe av som hjelper i tillegg til medisin. Begynner jeg å kave eller skrike får jeg mer vondt. Anonymkode: dbddc...069 1
Matas Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar selvfølgelig medisin, men hvis jeg ikke har det, utvikler migrenen seg til et fullt anfall. Da klarer jeg bare å sove og ligge helt i ro i et mørkt og helt stille rom inntil anfallet er over. Eventuelt kaster jeg opp hvis jeg er veldig kvalm. Jeg passer på å drikke vann også. Smertestillende hjelper ingenting. Anonymkode: b022f...e20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Prøver å sove det bort. Ligger på den vonde sida sånn st får press mot det det er smerter. Ingenting utenom ordentlig migrenemedisin fungerer. Anonymkode: 15fb8...c37 Disse to her, mørkt og kaldt soverom. Mest mulig søvn, og ligger på høyre side som er migrenesiden min. Det hjelper mye å få press på den siden jeg har vondt. Jeg har alltid anfallsmedisiner liggende, og jeg har de alltid med meg. Vanlig ibux kan fungere for min del, så fremt ikke anfallet har gått for langt, altså helt i starten av anfallet. Fungerer ingenting, så utvikler det seg til kvalme og oppkast her også. Edit: dusj hjelper nada når jeg har migrene. Det fungerer for pappa da, men det har aldri fungert for min del. Har jeg vanlig hodepine, så kan det fungere, men svært sjeldent. Endret 1. april 2022 av Matas 1
Anneofgreengables Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Kald klut over øyne og panne og smertestillende man har liggende. Gjerne NSAIDS. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Anneofgreengables skrev (4 timer siden): Kald klut over øyne og panne og smertestillende man har liggende. Gjerne NSAIDS. Dette har jeg prøvd, kald og våt klut var noe av det fleste jeg gjorde, og det fungerte ikke noen ting. Jeg var fortsatt dårlig og migrenen angrep like hardt Anonymkode: f1694...5a9
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Jeg har paracet med koffein tabletter liggende. Men det er egentlig ikke mye som hjelper utover fullstendig ro i et mørkt rom.
Kalevala Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 7.52): Dette har jeg prøvd, kald og våt klut var noe av det fleste jeg gjorde, og det fungerte ikke noen ting. Jeg var fortsatt dårlig og migrenen angrep like hardt Nei det hjelper ikke på selve migreneanfallet, men det kan lindre de sterke smertene litt.
Kalevala Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 Jeg hadde migrene i mange år før jeg fikk diagnosen og anfallsmedisin. Da hadde jeg mange slike anfall som jeg ikke fikk stoppet. Da lå jeg så stille jeg bare kunne i senga i 2 - 3 døgn. Spiste ikke, drakk kanskje en slurk vann nå og da. Brukte denne for å kjøle ned hodet og syntes det lindret litt. Mørkt og kjølig. https://www.coolstuff.no/interesser/helse/zenkuru-kjolende-migrenehette-pid-18380 Brukte også reisesyketabletter. De hjalp på kvalmen, og som bonus ble jeg trøtt og fikk sove mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå