AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Del Skrevet 1. april 2022 Jeg ante ikke at dette var mulig før i dag. Men etter å ha søkt litt på nettet, oppdaget jeg at det er mulig å selge bruktbil til forhandler. Det høres jo greit ut, men alle fordeler har noen bakdeler. Så hvilke erfaringer har andre med dette? Anonymkode: cafb2...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Del Skrevet 1. april 2022 Jeg skulle ha ny bil da min gamle Peugeot trengte en del reparasjoner som jeg ikke var villig til å spandere på en så gammel bil. Den fikk en tur innom verkstedet til en forhandler for å vurdere pris på reparasjonene siden jeg ikke gadd å gjøre de selv, og jeg pratet om å vrake den, men de syntes det ble for ille fordi det var mye god bil igjen og tilbød å kjøpe den. Fikk 6000 kontant for den. Kunne nok fått en del tusenlapper mer for den ved å selge på det private markedet etter noen utbedringer, men syntes der var lettest å gjøre det sånn. Var i hvert fall null problem, forhandleren ordnet med omregistrering og alt, det eneste jeg trengte å gjøre var å logge inn på Vegvesenet med BankID og bekrefte salg Anonymkode: 51f34...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Del Skrevet 1. april 2022 Forhandler skal tjene på bilen, så et kjøretøy de selger for 120000 har de neppe betalt mer enn 70-80000 kr for selv. Du får lite igjen på den måten med mindre du er god til å forhandle; da må du se ny bil og gammel bil i samme regnskap. Men det tror jeg er vanskelig i dagens mangeløkonomi. Du tjener klart mest om du gjør et godt privat salg. Anonymkode: 3145e...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Del Skrevet 1. april 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ante ikke at dette var mulig før i dag. Men etter å ha søkt litt på nettet, oppdaget jeg at det er mulig å selge bruktbil til forhandler. Det høres jo greit ut, men alle fordeler har noen bakdeler. Så hvilke erfaringer har andre med dette? Anonymkode: cafb2...b50 Jeg har gjort det flere ganger, bakdelen er så klart at man "taper" litt på det istedenfor å selge den privat. Fordel er at det går raskt og at man slipper hassle Anonymkode: b0fdc...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Del Skrevet 1. april 2022 Hvilken prisklasse er bilen i? Det er easy-peasy å selge bilen til forhandler, men man taper ganske mye penger på det, man taper mer jo billigere bilen er. Det er den desidert største bakdelen, og så må man ofte sørge for å kjøre bilen dit selv, og da må man også komme seg hjem selv uten bil. Anonymkode: 75695...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 Du tjener mest på å selge bilen selv, men vi fikk mer hos den ene forhandleren en nettbil og andre forhandlere i området. Så gidder en ikke selge selv, lønner det seg sjekke litt rundt. Anonymkode: 5ee2a...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå