Gå til innhold

Ditt beste tips mot sterke menstruasjonssmerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier! 

Takknemlig for alle svar🙏

Anonymkode: b498d...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

cataflam på resept, hjelper mot sterke smerter. det er viktig at man begynner å ta de med det samme man kjenner menssmertene, hvis man venter for lenge virker de ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Varmt vann på Pepsi flaske over magen, og litt sutring 😄

Anonymkode: 5760f...e27

AnonymBruker
Skrevet

har du store blødninger og? Cyklokapron kan hjelpe ved det og dermed også litt på smerter. Hvis du har mye vondt og blør mye ville jeg tatt det emd legen, det kan være du har muskelknuter i livmor som kan gjøres noe med, endometriose eller noe annet du kan få hjelp for.. jeg har selv hatt mye smerter og store blødn pga muskelknute, fikk fiksa det med embolisering og nå tar jeg 0 smertestillende og har små blødninger. lykke..

Anonymkode: 18205...029

Skrevet

Cyklopapron hjelper ikke nødvendigvis mot smerter etter min erfaring. Hjelper veldig på blødningene, men synes det gjør like vondt... 

Jeg har aldri slitt med sterke menstruasjonsmerter før etter at jeg tok covid-vaksine, og nå er det i perioder ikke til å holde ut. Har blitt rådet til å ta p-piller kontinuerlig og unngå menstruasjoner, og ta paracet ved behov (og helst før jeg vet at smertene oppstår). Jeg tåler ikke så veldig godt andre smertestillende, da jeg blir så fryktelig kvalm av det - så er derfor jeg anbefales paracet. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiral

Anonymkode: dae7b...ed5

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander 500g Paracett (vanlig paracett) med 1 stk 400g Ibux. Holder som regel å ta hver 6. time, men i blant må jeg ta oftere (hver 4. time-ish), men det er kun 1 gang eller 2, eller noen ganger 1 ekstra 200g Ibux når det er som værst. Og det er greit å følge med på at man ikke tar for mye ila ett døgn om man skal bruke disse preparatene og må ta mye av dem. 

For min del er smertene værst de første 2 dagene.

OG, det er havs forskjell om jeg klarer å få tatt det FØR de værste smertene setter inn, ift om jeg venter for lenge. Jeg synes det er mye vanskeligere å få døyvet det ned når det først har begynt å rive som værst. Pluss at det tar jo 1-1,5 time før det er full virkning 😮 Så jeg pleier å ta det med en gang jeg kjenner /ser mensen kommer. For da er menssmertene rett rundt hjørnet uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg hjalp det å ta ppiller kontinuerlig. Da slapp jeg hele mensen. 

Har også fått samme resultat med hormonspiral, men der vet jeg ikke alle er like heldige. 

Anonymkode: b12b2...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Gå til gyn og sjekk om du kan ha endometriose (de kan av og til se antydning til det, og er det sterk mistanke henviser de deg videre). 

Jeg har endometriose, og etter fjerning av mye cyster og vev har jeg mindre vondt. Jeg går på p-piller kontinuerlig, noe man ofte blir anbefalt. For meg hjelper naproxen og varmepute på magen, men det er alltid ille de gangene i året jeg får mensen.

Anonymkode: 9f3f8...0ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...