Gå til innhold

Katt som maser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har vært ute flere ganger i dag, fått mat, og jeg har lekt og kost med han som jeg pleier. Likevel så maser han, men han vil ikke ut igjen nå, men han vil kose litt. Jeg skjønner ikke hva det er ellers. Flere som har sånne katter som maser også skjønner du ikke hva det er?

Anonymkode: b54f5...605

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en fosterkatt som helst ville sitte på fanget hele dagen. Noen er bare mer kontaktsøkende enn andre.

Anonymkode: 618e1...47b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han bare vil prate litt? Jeg har en katt som vil inn og ut av døren heeele tiden. Skal lage kattedør nå. Håper maset gir seg litt. 

Hadde en pus en gang som plutselig ble veldig masete og ekstremt kosete. Ville bare ligge på fanget. Vi tok henne til dyrlege, og der fant de ut at hun hadde kraftig betennelse i livmoren. Hun måtte opereres, og hadde dødd hadde vi ikke tatt henne til dyrelegen. 

Her er forslag på hva katten prøver å si deg;

- Jeg vil ha mer mat/ jeg er sulten

- Jeg er tørst/ vil ha nytt vann

- Jeg må på do/ kattedoen er ikke ren nok

- Jeg vil ut/ Jeg vil inn

- Jeg vil ha oppmerksomhet 

- Jeg vil leke

- Jeg vil ha kos/ Sitte på fanget

- Jeg vil klatre høyt/ ligge høyt oppe 

- Jeg har vondt

Anonymkode: dffcb...7dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en masepus, noen ganger er det ting han vil, det tok meg laaaaang tid å finne ut av hva som var hva og prøvde hundre forskjellige ting for å finne ut hva han ville, men har funnet ut at han ofte bare prater rett og slett. Han er veldig avhengig av meg og vi snakker med hverandre, så han snakker litt, jeg svarer, han svarer… Han babler hele dagen lang 😂 

Er han kastrert? Det begynner å bli vår og mange hunnkatter ute, kanskje med løpetid, da får hannkattene av og til en sånn «rope etter dame» mjauing. 

Er det helt plutselig at det har blitt verre og annerledes ville jeg gått til dyrlege da økt vokslisering kan bety at de har smerter.

Anonymkode: b01ee...974

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå kom han bort til meg og mjauet høyt, men hørtes glad ut 😸 Skulle vist ha meg med bort til skuffen der jeg har godbiter 😸 Så ville ha godbit, og ellers bare prate litt 😻 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en katt som alltid skal være med i samtalen når vi prater. Han mjauer hele tiden når vi snakker sammen. Heldigvis er han mye ute.

Anonymkode: 170a0...4b0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 19.13):

Har en masepus, noen ganger er det ting han vil, det tok meg laaaaang tid å finne ut av hva som var hva og prøvde hundre forskjellige ting for å finne ut hva han ville, men har funnet ut at han ofte bare prater rett og slett. Han er veldig avhengig av meg og vi snakker med hverandre, så han snakker litt, jeg svarer, han svarer… Han babler hele dagen lang 😂 

Er han kastrert? Det begynner å bli vår og mange hunnkatter ute, kanskje med løpetid, da får hannkattene av og til en sånn «rope etter dame» mjauing. 

Er det helt plutselig at det har blitt verre og annerledes ville jeg gått til dyrlege da økt vokslisering kan bety at de har smerter.

Anonymkode: b01ee...974

Høres koselig ut 😸😻

Ja han er kastrert og chippet.

at han maser sånn går i perioder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har en katt som alltid skal være med i samtalen når vi prater. Han mjauer hele tiden når vi snakker sammen. Heldigvis er han mye ute.

Koselig 😻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Koselig 😻

Ja, det er koselig 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har også en sånn maseræv. Noen ganger er det for å få kos, andre ganger for å få oppmerksomhet, noen ganger for å leke, andre fordi han har brutt seg inn på soverommet og vil at vi skal se hva han har vært så flink å gjøre. :fnise:

Men så er det de gangene vi ikke er helt sikre på hva det er. Vi har kommet frem til at det er fordi han ikke er helt sikker på hva det er han heller. Uansett, det roer seg som regel etter en stund.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mase puser. Frustrerende når man ikke finner ut hva de maser om. Sjekker om de har mat, om døren til doen er åpen, om de vet hvor hverandre er, de har fått kos, de har lekt, alle dørene er åpne, solen skinner ikke, hva mer kan det være 😵💫

Anonymkode: 0c7b1...b44

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...