AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Del Skrevet 31. mars 2022 Har en 8 år gammel bil som jeg nå vurderer å selge. Den har gått veldig lite, så mest av alt selges den fordi jeg rett og slett ikke trenger bil. Jeg har solgt bil på finn før, og synes det var litt styrete. Forstår at jeg får mindre for bilen via nettbil,men vil uansett høre hvilken erfaring andre har. Anonymkode: 3b9c6...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Del Skrevet 31. mars 2022 Bruk søkefunksjon. Anonymkode: 6adf2...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Del Skrevet 31. mars 2022 Kjempefornøyd med å selge min 9 år gamle bil der. Fikk mer enn antatt, men selvfølgelig mindre enn på finn. Utrolig deilig å bare slippe alt av dialog med kjøpere, folk som pruter, risiko for feil i ettertid osv. Anonymkode: 7a2f9...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Del Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjempefornøyd med å selge min 9 år gamle bil der. Fikk mer enn antatt, men selvfølgelig mindre enn på finn. Utrolig deilig å bare slippe alt av dialog med kjøpere, folk som pruter, risiko for feil i ettertid osv. Anonymkode: 7a2f9...6dc Hadde du noen tidligere skader/uhell på bilen? Jeg har hatt en typisk parkeringsbulk og en skrape foran. Kommer selvsagt til å informere om dette (er rettet på), men usikker på hvor nøye de er på slikt? Etter 8-9 år må de vel regne med at det er noe historikk? Anonymkode: 3b9c6...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Del Skrevet 31. mars 2022 Nei, ingen sånne uhell. Dvs jeg tok frontfangeren i en stolpe, men den hadde jeg bytta ut. Det var under parkering i lav fart, så jeg tenkte ikke på å si noe, det var jo retta. Men lakken var ganske matt, og airconditionen var gåen. Det fremkom også av naf-testen, og gav selvfølgelig et fratrekk i verdi. Anonymkode: 7a2f9...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Del Skrevet 31. mars 2022 Vi fikk bedre tilbud av forhandler enn hos nettbil. Anonymkode: 3451e...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi fikk bedre tilbud av forhandler enn hos nettbil. Anonymkode: 3451e...b31 Men forhandler tar vel bare inn bil som innbytte? De kjøper ikke bilen for videresalg? Eller er dette også en mulighet? Anonymkode: 3b9c6...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men forhandler tar vel bare inn bil som innbytte? De kjøper ikke bilen for videresalg? Eller er dette også en mulighet? Anonymkode: 3b9c6...2cf Hva tror du forhandleren skal med bilen om ikke selge den videre? Det er nå ganske opplagt at man får minst igjen for å bruke tjenester som nettbil - du betaler jo for at det skal være lettvint. Anonymkode: 6adf2...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tror du forhandleren skal med bilen om ikke selge den videre? Det er nå ganske opplagt at man får minst igjen for å bruke tjenester som nettbil - du betaler jo for at det skal være lettvint. Anonymkode: 6adf2...d3e Kanskje jeg ordla meg litt bakvendt. Jeg har alltid trodd at forhandler kun tok inn bil som del av en byttehandel. Jeg skal ikke kjøpe bil,kun selge. Men nå har jeg lært noe nytt og undersøker den muligheten ::) At privatsalg gir mest fortjeneste forstår jeg. Men opplevde det som styr sist,med en vrien kjøper. Orker ikke en omgang til. Anonymkode: 3b9c6...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Del Skrevet 1. april 2022 Det skjønner jeg forsåvidt også. Bare greit å gå inn i en slik sak med en bevissthet om at det koster. Samtidig er bruktbilpriser rekordhøye, så det kan gå bra. Anonymkode: 6adf2...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. april 2022 #11 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Veldig fornøyd! Fikk mye høyere pris enn noen av forhandlerne kunne tilby oss direkte. Det er jo forhandlere som konkurrerer om å kjøpe bilen av deg gjennom Nettbil også, men nå får forhandlere gjennom hele landet vært med, og de kan by over hverandre. Vi var hos flere forhandlere først, og det er helt enorme forskjeller på hva de tilbyr, også i innbytte. Er jammen ikke sikker på om vi hadde fått så mye mer for å selge den selv. 🤔 Betalingsviljen til kjøper er jo større gjennom forhandler enn fullstendig privat. Akkurat hva man tjener mest på kan man jo ikke vite sikkert. Men Nettbil sikrer hvertfall at du får en av de bedre prisene mulig gjennom forhandler. Endret 1. april 2022 av Albbas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Del Skrevet 1. april 2022 Har du en lettsolgt populær bil, så selg privat. En eldre tungsolgt bil, bruk nettbil Enkel og grei fasit. Anonymkode: 39aed...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Del Skrevet 1. april 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Men forhandler tar vel bare inn bil som innbytte? De kjøper ikke bilen for videresalg? Eller er dette også en mulighet? Anonymkode: 3b9c6...2cf Ja forhandlere kjøper også biler Anonymkode: e4a1f...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 4. april 2022 #14 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 6.46): Men forhandler tar vel bare inn bil som innbytte? De kjøper ikke bilen for videresalg? Eller er dette også en mulighet? Anonymkode: 3b9c6...2cf Nettbil formidler biler til forhandlere. Man kutter ganske enkelt ut et ledd om man går direkte til forhandler, men da tar man også jobben det medfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. april 2022 #15 Del Skrevet 6. april 2022 On 4/4/2022 at 8:57 PM, PetterKanin said: Nettbil formidler biler til forhandlere. Man kutter ganske enkelt ut et ledd om man går direkte til forhandler, men da tar man også jobben det medfører. Men med nettbil treffer bilen forhandlere i hele landet. Ved å gå til forhandler selv legges det heller ikke opp til at forhandlere kan konkurrere om å kjøpe bilen din. Du kan derfor få langt bedre pris via Nettbil enn ved å oppsøke 5 forhandlere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Del Skrevet 8. april 2022 Tenkte bare jeg skulle gi en liten tilbakemelding på mitt eget spørsmål. Jeg har nå solgt via nettbil, og det gikk veldig problemfritt. Solgt dagen etter test hos NAF. Totalt tok det 4 dager fra registrert til jeg fikk mail om at pengene er på vei. Prisen for dette, er selvsagt at jeg får mindre enn om jeg hadde solgt privat. Men, når jeg ser hva tilsvarende biler ligger ute for privat, er det ikke snakk om mange tusenlappene. Og da bærer selger risikoen for misfornøyd kjøper i 2 år. I kontrakten med nettbil, står det at bilen selges "as is" og at nettbil påtar seg ansvaret for evnt reklamasjoner i etterkant (så fremt jeg har opplyst om alt selvsagt). Så alt i alt er jeg ganske fornøyd. Anonymkode: 3b9c6...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå