Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre her som har sensitive øyne, og har funnet en solkrem som ikke svir?

Jeg har både sensitive øyne og er sensitiv for parfymelukt, så trenger en solkrem uten lukt som ikke svir i øynene.

Har prøvd mye forskjellig, men har ikke klart å finne en som ikke irriterer øynene.

Anonymkode: 22d0d...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La Roche Posay! Veldig lett å smøre utover og blir ikke hvit i ansiktet. Garnier har en identisk en som er billigere. Korres har også en som jeg elsker. De fåes kjøpt hos Vita og finnes i både parfyme og parfymefri. Jeg har både parfymert og parfymefri, men ingen av dem svir/kommer i øynene. Tror det er bare spf30 de selger som parfymert i fysisk butikk, så går du for 50 så skal du ikke bekymre deg likevel. Den parfymefri heter noe med «eye screen».

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Avstand said:

La Roche Posay! Veldig lett å smøre utover og blir ikke hvit i ansiktet. Garnier har en identisk en som er billigere. Korres har også en som jeg elsker. De fåes kjøpt hos Vita og finnes i både parfyme og parfymefri. Jeg har både parfymert og parfymefri, men ingen av dem svir/kommer i øynene. Tror det er bare spf30 de selger som parfymert i fysisk butikk, så går du for 50 så skal du ikke bekymre deg likevel. Den parfymefri heter noe med «eye screen».

Takk for tipsene! 🙂

Denne så ganske fin ut, tror jeg skal prøve den:

https://www.vita.no/bestselgere/yoghurt-face-cream-spf-30-sensitiv-40-ml

AnonymBruker
Skrevet

Ikke smør øynene

Anonymkode: 6f5c0...385

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke smør øynene

Hehe, hadde det vært så enkelt!

Jeg smører i god avstand, men det er dunsten fra kremen som er irriterende.

Og på ekstremt varme dager blir det ennå verre, da følger solkrem med svette og havner i øynene.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke smør øynene

Man smører selvsagt ikke øynene, Sherlock. 

Anonymkode: 39e22...24c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og på ekstremt varme dager blir det ennå verre, da følger solkrem med svette og havner i øynene.

Det er faktisk skikkelig vondt. Jo mer det svir i øynene, jo mer tårer får man. Og da blandes tårene med svette/solkrem og det renner inn i øynene. Auu

Anonymkode: d80c0...ba3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk skikkelig vondt. Jo mer det svir i øynene, jo mer tårer får man. Og da blandes tårene med svette/solkrem og det renner inn i øynene. Auu

Ja, det er utrolig plagsomt. Det svir og jeg får tidvis tåkesyn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er utrolig plagsomt. Det svir og jeg får tidvis tåkesyn.

Du har min sympati! Det høres veldig vondt og plagsomt ut. Har du prøvd koreanske solkremer? De er veldig lette i konsistensen.

https://skinsecret.no/produktkategori/solfaktor/

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har min sympati! Det høres veldig vondt og plagsomt ut. Har du prøvd koreanske solkremer? De er veldig lette i konsistensen.

https://skinsecret.no/produktkategori/solfaktor/

Nei, de har jeg ikke prøvd, skal ta en titt. Takk! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt store problemer med solkrem som svir i øynene. Veldig sensitiv. Skal bare litt svetting og solkrem så er helvete løs. 
Av alle solkremer jeg har brukt er dette den eneste jeg ikke har svidd i øynene av:

https://www.hudpleieklinikken.no/produkt/colorescience-face-shield-original-spf-50/?gclid=EAIaIQobChMIqcPm7cHw9gIVRAWiAx1QbQIjEAQYAiABEgLtwfD_BwE

Veldig dyr. Har bare lagt ut et eksempel. Du finner sikkert andre fra colourscience som er billigere av steder. Poenget er at disse fra colourscience er mineralbasert solkrem. Ikke olje. 

Anonymkode: 9a708...a67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen andre her som har sensitive øyne, og har funnet en solkrem som ikke svir?

Jeg har både sensitive øyne og er sensitiv for parfymelukt, så trenger en solkrem uten lukt som ikke svir i øynene.

Har prøvd mye forskjellig, men har ikke klart å finne en som ikke irriterer øynene.

Har hatt samme problem og prøvd utallige kremar i dei fleste prisklassar. Vart derfor ekstremt overraska over å finna at Änglamark sin solkrem med faktor 50 er midt i blinken for meg! 

Bonus: 85 kroner 😃

Anonymkode: 27f62...b67

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...