AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #21 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye har dere snakket om dette egentlig? Kanskje en parterapeut kunne gitt dere noen øvelser, for å komme nærmere hverandre? Din usikkerhet ville jo ha kommet inn i bildet uansett, men kjæresten din er kanskje ikke klar over hvilken virkning hans væremåte har på deg. Anonymkode: b9345...f97 Har nevnt det for han det med tillitsproblemer, men han forstår nok ikke hvor ille det virkelig er da jeg oftest prøver å late som ingenting for ikke og virke hysterisk. Anonymkode: 0082a...af3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #22 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har nevnt det for han det med tillitsproblemer, men han forstår nok ikke hvor ille det virkelig er da jeg oftest prøver å late som ingenting for ikke og virke hysterisk. Anonymkode: 0082a...af3 Hvis du virkelig har tro på dette, så må dere til en terapeut. Du ser vel selv at det ikke kommer endring av den måten du holder på? Det er ikke sikkert han kan legge om sin væremåte, men han er i hvertfall ikke synsk. Anonymkode: b9345...f97
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #23 Skrevet 1. april 2022 Han vil ikke forplikte seg, men likevel holde deg og relasjonen varm slik at du er tilgjengelig for ham når han ønsker det. Anonymkode: e77cd...580
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #24 Skrevet 1. april 2022 Det går ikke an å være av og på viss man er genuint interessert. Jeg hadde kuttet han ut, for han er ikke interessert i deg. Vil bare ga deg der lett tilgjengelig. Anonymkode: 1399d...0de 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #25 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg hadde kuttet han ut, for han er ikke interessert i deg. Det er mange her som hopper på den enkleste konklusjonen. Jeg forsøkte å finne noe brukbart på norsk, om det jeg snakker om, når det gjelder mannlig egentid, men tar til takke med denne artikkelen: https://www.idiva.com/amp/relationships-love/relationships/why-men-withdraw/17075902 Jeg sier ikke at ts skal gjøre hva som helst for å akseptere denne adferden, men aksept er trolig veien å gå. Å komme til bunns i sin egen usikkerhet, bør være første pri. Anonymkode: b9345...f97
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #26 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mange her som hopper på den enkleste konklusjonen. Jeg forsøkte å finne noe brukbart på norsk, om det jeg snakker om, når det gjelder mannlig egentid, men tar til takke med denne artikkelen: https://www.idiva.com/amp/relationships-love/relationships/why-men-withdraw/17075902 Jeg sier ikke at ts skal gjøre hva som helst for å akseptere denne adferden, men aksept er trolig veien å gå. Å komme til bunns i sin egen usikkerhet, bør være første pri. Anonymkode: b9345...f97 Takk for nyttig artikkel. Fant faktisk nylig en bok etter min mor om akkurat dette temaet. Legger ut bilde av den ene siden som handler om mye av det du nevner. Får lese ferdig den og se om jeg blir noe klokere. Nyttig informasjon for flere andre også, som opplever det samme. Kanskje mange forhold som blir konkludert med manglende interesse og dermed avsluttet. Og egentlig er det bare at menn og kvinner har forskjellige måter å tilknytte seg på. Det finnes jo selvfølgelig menn som har mindre tendens til dette også. Det er også forklart i boka. Anonymkode: 0082a...af3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #27 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og egentlig er det bare at menn og kvinner har forskjellige måter å tilknytte seg på. Kunnskap om kjønnsforskjeller, er noe som burde vært en greie i skoleverket. Selvsagt kan alle tvilere i tråden ha rett; at han ikke er interessert i deg. Men det trenger ikke å være sånn. For å spille et spill, med hot&cold, eller silent treatment, så må man faktisk være bevisst på sine gjerninger, men det som beskrives i boka di, er en naturlig, ubevisst handling. Som mann har det vært nyttig å lese om sånt, ikke for å tro at man blir kvitt det, men å redusere skadeomfanget, ved å kunne snakke om det, og gi henne trygging og bekreftelse, når hun trenger det. Uten at hun kommer gråtende, og prøver å dra meg ut av hulen. Anonymkode: b9345...f97
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #28 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 18.38): Ja, i tillegg til at han er sånn, så er jeg usikker fra før på grunn av store tillitsproblemer i et tidligere forhold med barnefar. Har vanskelig for å tro at menn snakker sant til meg. Det som er tilfelle her er at vi for tiden har et avstandsforhold, da han måtte flytte bort en periode på grunn av jobb. Han sier at han snart kommer tilbake, og det siste nå var at han tenker på vår framtid her hos meg, og at vi skal legge planer for det. Så går det noen dager igjen, eller at han plutselig svarer kort, og da er de fæle tankene om at han sikkert ikke mener det der igjen. Han er alltid flink til å gi av seg selv rett etter at jeg har tatt opp ting, eller når han er tilbake fra sitt lille hule opphold. Er jo min usikkerhet som er en del av problemet også. Viser sjelden at jeg er det da. Ts Anonymkode: 0082a...af3 Han er flink til å gi med en gang du sier noe eller når han føler for å komme tilbake, ser du ikke at den han er når han slutter å prøve, er den han er? Uansett HVA grunnen er så er han varm og kald om en annen, altså for å si det sånn, om noen driter på huet ditt, har det noe å si hvorfor? Eller er du mest opptatt av å ikke ha dritt på huet? Hvis ett av kravene dine er en mann som er stabil fra dag til dag og ellers kan bruke ordene sine og Si fra når han trenger litt tid, så er tydeligvis ikke dette mannen for deg. Du har forsøkt å kommunisere og resultatet er det samme. Slik jeg ser det har du to valg, godta at det er sånn, at han lover deg ting som skal skje i fremtiden, men ikke gir deg noe her og nå, og det er definisjon på umoden mann som ikke har noe å komme med, eller så kan du gå videre og finne noen som er ordentlig. Anonymkode: 97cd1...60c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #29 Skrevet 2. april 2022 🔺De prøver å hekte vedkommende og er et STORT RØDT flagg.🔺 🔺Cluster B folk.🔺 🔺Narsissister🔺 Anonymkode: 4874e...268 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #30 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk for nyttig artikkel. Fant faktisk nylig en bok etter min mor om akkurat dette temaet. Legger ut bilde av den ene siden som handler om mye av det du nevner. Får lese ferdig den og se om jeg blir noe klokere. Nyttig informasjon for flere andre også, som opplever det samme. Kanskje mange forhold som blir konkludert med manglende interesse og dermed avsluttet. Og egentlig er det bare at menn og kvinner har forskjellige måter å tilknytte seg på. Det finnes jo selvfølgelig menn som har mindre tendens til dette også. Det er også forklart i boka. Anonymkode: 0082a...af3 Fantastisk lesning! At mannen er unnvikende og av/på i så stor grad at du blir ulykkelig - er bare et tegn på at han elsker deg høyt!!!! Fy flate for en humbug-bok. Hvem er forfatteren? Anonymkode: 41936...945 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #31 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fantastisk lesning! At mannen er unnvikende og av/på i så stor grad at du blir ulykkelig - er bare et tegn på at han elsker deg høyt!!!! Fy flate for en humbug-bok. Hvem er forfatteren? Anonymkode: 41936...945 Om det er mannlig normaladferd aldri så mye, bør ikke damer godta det om det gjør dem stressa & ulykkelige. Viktigste er at du selv har et godt liv Anonymkode: 630d3...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #32 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om det er mannlig normaladferd aldri så mye, bør ikke damer godta det om det gjør dem stressa & ulykkelige. Viktigste er at du selv har et godt liv Anonymkode: 630d3...8c0 Nemlig. Og mange menn oppfører seg jo heller ikke slik. Anonymkode: 41936...945 1
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2022 #33 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 21.43): Hvorfor er enkelte menn sånn? Etter å ha gitt mye av seg selv, så trekker de seg tilbake noen dager og plutselig er fraværende for plutselig å være på igjen. Flere som har opplevd det? Anonymkode: 0082a...af3 De har kanskje muligheter andre steder og så når det passer for den dama å underholde dem, så trekker de seg unna deg?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #34 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 21.43): Hvorfor er enkelte menn sånn? Etter å ha gitt mye av seg selv, så trekker de seg tilbake noen dager og plutselig er fraværende for plutselig å være på igjen. Flere som har opplevd det? Anonymkode: 0082a...af3 De vil vel prøve å få deg til å se stygg ut og når du blir stygg peker de på deg og blabla poengterer at du er stygg. Det er bra for kortsiktig tankegang, elendig på langsiktig. Anonymkode: 8d657...99b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #35 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fantastisk lesning! At mannen er unnvikende og av/på i så stor grad at du blir ulykkelig - er bare et tegn på at han elsker deg høyt!!!! Fy flate for en humbug-bok. Hvem er forfatteren? Anonymkode: 41936...945 Du må ha dårlig leseforståelse. Det er en måte noen menn reagerer på, ikke et tegn på hvor mye han elsker deg. Andre følelser av konflikt etc, kan også få ham til å trekke seg tilbake. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om det er mannlig normaladferd aldri så mye, bør ikke damer godta det om det gjør dem stressa & ulykkelige. Viktigste er at du selv har et godt liv Anonymkode: 630d3...8c0 Hva om denne mannen har all verdens gode egenskaper ellers? Synes jeg leser daglig her, om kasuser uten boevne, empati, eller kontakt med egne følelser. I stor grad handler det om å skjønne hva som skjer, og føle seg trygg på det. Hun er redd for å miste mannen, på samme måte som alle kvinnene, som ikke tør la mannen reise på jobbreise, eller hyttetur med gutta. I dette tilfellet er han ikke på bordell i Tyskland, han har bare behov for litt egentid. Anonymkode: b9345...f97
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #36 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må ha dårlig leseforståelse. Det er en måte noen menn reagerer på, ikke et tegn på hvor mye han elsker deg. Andre følelser av konflikt etc, kan også få ham til å trekke seg tilbake. Hva om denne mannen har all verdens gode egenskaper ellers? Synes jeg leser daglig her, om kasuser uten boevne, empati, eller kontakt med egne følelser. I stor grad handler det om å skjønne hva som skjer, og føle seg trygg på det. Hun er redd for å miste mannen, på samme måte som alle kvinnene, som ikke tør la mannen reise på jobbreise, eller hyttetur med gutta. I dette tilfellet er han ikke på bordell i Tyskland, han har bare behov for litt egentid. Anonymkode: b9345...f97 Beklager. Det er lite i veien med min leseforståelse. Den fotograferte boken representerer pseudovitenskap av den mest idiotiske sort. Likevel går mange kvinner fem på og sluker dette rått, framfor å akseptere at mannen de elsker ikke er bra for dem — og kanskje ikke engang er forelsket i dem. Anonymkode: 41936...945 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #37 Skrevet 2. april 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Takk for nyttig artikkel. Fant faktisk nylig en bok etter min mor om akkurat dette temaet. Legger ut bilde av den ene siden som handler om mye av det du nevner. Får lese ferdig den og se om jeg blir noe klokere. Nyttig informasjon for flere andre også, som opplever det samme. Kanskje mange forhold som blir konkludert med manglende interesse og dermed avsluttet. Og egentlig er det bare at menn og kvinner har forskjellige måter å tilknytte seg på. Det finnes jo selvfølgelig menn som har mindre tendens til dette også. Det er også forklart i boka. Anonymkode: 0082a...af3 Dette er bare tull. Det er forskjell på relasjonen til en kjæreste og mor. Også forskjell på en 5 åring og en kjønnsmoden mann. Jeg har alltid opplevd at menn som er interessert i meg går all-in. De har aldri vinglet, og jeg har heller aldri vært i tvil om hva de ville. - Hva er så teorien bak dette mener du? Anonymkode: bb1bd...822 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #38 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er bare tull. Det er forskjell på relasjonen til en kjæreste og mor. Også forskjell på en 5 åring og en kjønnsmoden mann. Jeg har alltid opplevd at menn som er interessert i meg går all-in. De har aldri vinglet, og jeg har heller aldri vært i tvil om hva de ville. - Hva er så teorien bak dette mener du? Anonymkode: bb1bd...822 Hvem sier at relasjon til kjæreste og mor er den samme, og at 5åring og kjønnsmoden mann er det samme? At mye av våre handlingsmønstre har rot i barndommen, er vel ikke akkurat populærvitenskap? At mannen vingler? Jeg oppfatter ikke det. Dette er en stabil tilstand, med kjente svingninger. Han tviler ikke på forholdet, eller henne. Det er hans eget behov for egentid som må dekkes. Boksida kunne vært skrevet av John Gray. I høyeste grad populærvitenskap, men også full av gode poeng. Han har bl.a en mening om at kvinners behov varierer gjennom syklusen, og at det er ca 5 dager der det er kritisk at hun får dekket behovet for bekreftelse og emosjonell nærhet. Det passer særdeles dårlig hvis mannen trekker seg tilbake de samme dagene. Anonymkode: b9345...f97
Blått Skrevet 2. april 2022 #39 Skrevet 2. april 2022 On 3/30/2022 at 10:12 PM, tussi84 said: opplevd det to ganger gjennom livet. Skulle tro jeg lærte første gangen å ikke kaste bort så mye tid på en mann som er så vinglete, men jeg lærte ikke før gang nr to. Svaret er at de er ikke interessert nok. Du er en mellomstasjon, som er grei nok fram til det dukker opp en de virkelig liker. Må si meg enig i dette. Jeg har nå bare opplevd dette en gang, men håper jeg har lært. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #40 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er bare tull. Det er forskjell på relasjonen til en kjæreste og mor. Også forskjell på en 5 åring og en kjønnsmoden mann. Jeg har alltid opplevd at menn som er interessert i meg går all-in. De har aldri vinglet, og jeg har heller aldri vært i tvil om hva de ville. - Hva er så teorien bak dette mener du? Anonymkode: bb1bd...822 Denne var litt morsom, beklager😄 Ja det er selvfølgelig forskjell. Var kanskje dumt å legge ut bilde av én side i en bok til folk som ikke forstår seg på psykologien bak, og hvordan barndommen påvirker oss senere i livet. Anonymkode: 0082a...af3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå