Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er enkelte menn sånn? Etter å ha gitt mye av seg selv, så trekker de seg tilbake noen dager og plutselig er fraværende for plutselig å være på igjen. Flere som har opplevd det?

Anonymkode: 0082a...af3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del kvinner som oppfører seg sånn også, så det går begge veier. Uansett er det kjipt å være den som blir utsatt for det.

Anonymkode: c57bc...080

AnonymBruker
Skrevet

DET orker jeg ikke å forholde meg til.. 12 år med sånn dritt og stadige lovnader om at det skal bli bedre. 

Nå har han ei ny han behandler på samme måte etter at han gjorde det mot meg for siste gang for 3 år siden og jeg blokka ham endelig. 

Anonymkode: 97cd1...60c

• Liker 3
Skrevet

opplevd det to ganger gjennom livet. Skulle tro jeg lærte første gangen å ikke kaste bort så mye tid på en mann som er så vinglete, men jeg lærte ikke før gang nr to. Svaret er at de er ikke interessert nok. Du er en mellomstasjon, som er grei nok fram til det dukker opp en de virkelig liker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

opplevd det to ganger gjennom livet. Skulle tro jeg lærte første gangen å ikke kaste bort så mye tid på en mann som er så vinglete, men jeg lærte ikke før gang nr to. Svaret er at de er ikke interessert nok. Du er en mellomstasjon, som er grei nok fram til det dukker opp en de virkelig liker. 

Nei, har vært borti den typen mannfolk også, og det er noe helt annet.

Her er det kun snakk om hvis han har gitt mye mer av seg selv enn han pleier. Da kan han være fraværende noen dager før han plutselig er på igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kanskje han syns det er skummelt, og trenger noen dager på å "komme seg" da?  :)

Anonymkode: e284e...163

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kanskje han syns det er skummelt, og trenger noen dager på å "komme seg" da?  :)

Det er litt det inntrykket jeg har også. Veldig frustrerende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det der er noe dere jenter forteller dere selv fordi dere nekter å godta sannheten, som er at han er ikke interessert nok. 

Anonymkode: 36aa3...bde

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han har kontakt ved kjedsomhet eller når han ikke har andre i kikkerten. 

Altså ikke interessert.

Anonymkode: 742d4...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det der er noe dere jenter forteller dere selv fordi dere nekter å godta sannheten, som er at han er ikke interessert nok. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså ikke interessert.

Ikke kast vekk livet på å vente på at noen skal synes det ikke er så skummelt, han er utilgjengelig, om han er redd så er han fortsatt en utilgjengelig mann og ikke med deg. 

Anonymkode: 97cd1...60c

• Liker 5
Skrevet

Synes vi faktisk ikke skal dømme så alt for hardt, for det kan være forskjellige grunner til det. 

La oss si: jeg for eksempel. Om jeg har interesse for en gutt og jeg viser det, men føler jeg ikke får samme respons tilbake, så trekker jeg meg unna, selv om jeg fortsatt liker vedkommende skikkelig godt. Dette fordi jeg vil se hva han gjør/hvordan han tar det. Jeg hater å være alt for "pågående" og ønsker noen gang å trekke meg litt unna. 

Men, så har vi også i mange tilfeller hvor slikt oppførsel fra gutter faktisk indikerer på at de ikke er interesserte nok. Men for å forstå forskjellen må man se på hvordan han er som person. 

For eksempel: om han er en person som virkelig ikke bryr seg om du gir han like mye oppmerksomhet, så er det en annen sak. Hvis han for eksempel er en som skriver og skriver, selv om du ikke gir like mye innsats tilbake, og du ser at han på en måte ikke bryr seg, til at han plutselig en eller to dager skal være helt stille og "kald", så betyr det som regel at det er noen andre i kikkerten. 

Men, om han er en person som er litt tilbakeholden selv om han viser interesse, ikke er så alt for pågående, og han en dag plutselig virker kald og enda mer tilbaketrukken, så er det mest sannsynlig fordi han føler han ikke får noe innsats tilbake. 

Vet ikke om du skjønte hva jeg mente, men poenget er at man fort kan se intensjonen gjennom handlinger og hvordan de generelt er. En person som er veldig utadvendt og viser følelser med en gang, typ "maser" litt på deg til at han plutselig skal være kald og stille, så er det red flag. Hvis han generelt er en ganske ydmyk og tilbakeholden fyr selv om han tar første steget og viser interesse, men plutselig er kald, så er det sikkert fordi han føler han ikke får samme interessen tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Man kan spekulere så mye man vil i årsaker, men det viktigste spørsmålet er vel: Ønsker du å leve sånn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom vi snakker om voksne folk her, kan det jo være at vedkommende er opptatt med jobb eller har barn ene uken, og derfor er mindre "på". Jeg er sånn. Uken jeg har barna sliter jeg med å finne tid og ork til stadig kommunikasjon med venner , kjente og en evt. pågående flørt etc.

Det betyr ikke at jeg er mindre interessert ... 

Det som gjør meg mindre interessert er flørter som krever stadig bekreftelse og smalltalk på meldinger.

Anonymkode: a50f9...e83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså ikke interessert.

Merker jeg blir litt irritert av sånne svar. Er selv over 40 år, og har nok erfaring til å vite om en mann er interessert og ikke. 

Dette er snakk om en ellers veldig åpen mann, og som dessverre har hatt masse problemer i livet som han har jobbet med. Vet at han er interessert, og han nærmer seg mer og mer. Men for hver gang han tar 2 steg fram, så må han ta 1 tilbake før han kommer enda sterkere tilbake igjen etter det. Og det er det som er frustrerende.

Det siste nå var at han tok initiativet til samtale om å flytte nærmere hverandre og skape et liv sammen. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (2 timer siden):

Man kan spekulere så mye man vil i årsaker, men det viktigste spørsmålet er vel: Ønsker du å leve sånn?

Det er det spørsmålet jeg har begynt å stille meg selv også. Men han har så mange positive sider som gjør at jeg ikke klarer å gi slipp på grunn av det.

Har vært borti så mye rart av menn, og har heller ikke god erfaring med de som kaster seg inn i noe tidlig. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det med mannlig tilbaketrekning er vel som et syndrom å regne.  Mange av oss klarer ikke å prosessere egne følelser, uten å trekke oss tilbake og gruble. Når vi da kommer ut, så er avgjørelser tatt, og neste steg kan komme.  

Anonymkode: b9345...f97

AnonymBruker
Skrevet

Inkonsekvens = uinteressert/ ikke nok interessert
Ikke hør på eller selv lag unnskyldninger for dette. 
Er han virkelig interessert, så lar han ikke sjansen gå fra seg og er tydelig på hva han vil.

Du kan spare deg selv for mye hodebry, om du bare lar slike menn seile forbi

Anonymkode: bb1bd...822

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Inkonsekvens = uinteressert/ ikke nok interessert
Ikke hør på eller selv lag unnskyldninger for dette. 
Er han virkelig interessert, så lar han ikke sjansen gå fra seg og er tydelig på hva han vil.

Du kan spare deg selv for mye hodebry, om du bare lar slike menn seile forbi

Anonymkode: bb1bd...822

Jeg tyder ikke ts som at mannen er inkonsekvent.  Han har tvertimot en handlingsmåte som er ganske konsekvent, og som antagelig er slik han fungerer. Spørsmålet er om ts kan lære seg å leve med det, og ikke går etter ham inn i hulen, pga egen usikkerhet. Begge kan sikkert ha godt av hjelp, til å kommunisere egne behov og forventninger.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tyder ikke ts som at mannen er inkonsekvent.  Han har tvertimot en handlingsmåte som er ganske konsekvent, og som antagelig er slik han fungerer. Spørsmålet er om ts kan lære seg å leve med det, og ikke går etter ham inn i hulen, pga egen usikkerhet. Begge kan sikkert ha godt av hjelp, til å kommunisere egne behov og forventninger.  

Ja, i tillegg til at han er sånn, så er jeg usikker fra før på grunn av store tillitsproblemer i et tidligere forhold med barnefar. Har vanskelig for å tro at menn snakker sant til meg.

Det som er tilfelle her er at vi for tiden har et avstandsforhold, da han måtte flytte bort en periode på grunn av jobb. Han sier at han snart kommer tilbake, og det siste nå var at han tenker på vår framtid her hos meg, og at vi skal legge planer for det. Så går det noen dager igjen, eller at han plutselig svarer kort, og da er de fæle tankene om at han sikkert ikke mener det der igjen. Han er alltid flink til å gi av seg selv rett etter at jeg har tatt opp ting, eller når han er tilbake fra sitt lille hule opphold.

Er jo min usikkerhet som er en del av problemet også. Viser sjelden at jeg er det da. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er jo min usikkerhet som er en del av problemet også. Viser sjelden at jeg er det da. Ts

Hvor mye har dere snakket om dette egentlig?  Kanskje en parterapeut kunne gitt dere noen øvelser, for å komme nærmere hverandre?  Din usikkerhet ville jo ha kommet inn i bildet uansett, men kjæresten din er kanskje ikke klar over hvilken virkning hans væremåte har på deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...