Gå til innhold

Marcus,Christian eller Lucas?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

er ikke så opptatt av at det er populært eller ei, Broren heter Jacob som er veldig poppis som det ble kalt så fint her inne

Anonymkode: 3950a...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 20.52):

Christian/Kristian er ikke vanlig blant småbarn i dag, så det er jo egentlig ikke et argument at mange fra fars- og bestefarsgenerasjonen har det navnet. Personlig syns jeg Lucas er finest, men det er igjen veeeeeeldig vanlig blant små barn i dag.

Anonymkode: 28857...ddc

joda men syns det har vært så oppbrukt at jeg tror ikke det navnet er klar til å havne på navnetoppen igjen. Kanskje om en generasjon til

AnonymBruker
Skrevet

1. Marcus

2. Christian

3. Lucas

Anonymkode: 7386d...fd6

AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (På 30.3.2022 den 20.47):

Alle var fine.  Jeg hadde nok gått for Lucas, selv om det er fy fy er på KG :fnise:

Vet ikke hvorfor Lucas er fy-fy på KG, men jeg har jobbet i barnehage en mannsalder, og samtlige Lucas jeg har hatt (og det begynner å bli en del), har atferdsproblemer av noe slag, og mødre som er...spesielle... Så for min del har Lucas definitivt blitt et belastet navn.

Om jeg skulle valgt noen av de tre navnene, ville det blitt Markus med K, fordi bestefaren min het det.

Anonymkode: 826fd...6c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser på dette som samme navn, så og si. 
Ta det som kler barnet best. Det er litt forskjell på en "Lucas", en "Marcus" og en "Christian" 

AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig Marcus er finest. Synes alle heter Lucas for tiden.. 

Anonymkode: 86068...f71

AnonymBruker
Skrevet

Christian er klassisk, internasjonalt og tidløst👍🏻Foreslår med det samme et annet fint navn som kanskje kunne passe; Scott.

Anonymkode: dfdc7...a67

Skrevet (endret)

Jeg ville valgt Christian, som er et tidløst navn (på lik linje som Jacob). Han kan være 2 år, 49 år eller 80 år.... 

Lucas og Marcus er som regel under 10-12 år... Altså mange i samme aldersgruppe som heter det, og man kan få 2-3 stk i samme klasse. 

Også er jo Christian unektelig det fineste navnet av disse alternativene... 

Endret av Frisk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bror Marcus nærmer seg 40. Jada, det var vel 80-tallets Caspian eller noe merkelig, men det går i alle fall an at noen over 10 heter det. Hesten til Emil i Lønneberget heter også Marcus, og det er jo et gammelt, kristent navn. Det samme med Lucas, både hest og kristent.

Anonymkode: ded07...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Christian av de tre. Og skrevet med C. Ville skrevet alle med C. K ser bare stusselig ut. 

Anonymkode: 210a6...162

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 12.36):

Vet ikke hvorfor Lucas er fy-fy på KG, men jeg har jobbet i barnehage en mannsalder, og samtlige Lucas jeg har hatt (og det begynner å bli en del), har atferdsproblemer av noe slag, og mødre som er...spesielle... Så for min del har Lucas definitivt blitt et belastet navn.

Om jeg skulle valgt noen av de tre navnene, ville det blitt Markus med K, fordi bestefaren min het det.

Anonymkode: 826fd...6c1

Det er jo derfor det er litt belastet navn, fordi folk som er litt "belastet" velger dem.. 

Som en språkforsker sa, det kommer til å sitte mange apostler i fengsel om noen år. Lucas blir neste generasjons Ronny, Johnny etc.

Men navnet skjemmer ingen heter det vel, om det skulle vært sånn at TS er av lavere sosioøkonomisk klasse så hjelper det jo ikke om hun kaller ungen sin noe mer høystatus, han blir blir ikke vår nesten statsminister uansett.

Men der fikk du noen fordommer servert TS, som nok har et visst statistisk belegg også. Så om så ditt barn ikke blir en volds- eller vinningskriminell, så deler han iallfall navn med de som blir det.

Anonymkode: 4cd80...2c9

• Liker 1
Skrevet

Marcus er nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...