CherryBerry Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Hei. Jeg er en kvinne på 33 år som har hatt diagnosen PCOS / PCO siden jeg var 18 år. Jeg er veldig veldig plaget med skjegg i hele ansiktet. Tar skjegget hver morgen men burde nok ta det flere ganger pr dag. Er det noen med samme problem? Det jeg lurer på er : har noen av dere med PCOS forsøkt hårfjerning profesjonelt? Slik som laser feks. Jeg har mørke hår i hele ansiktet og halsen. Livet mitt er helt ødelagt. Jeg tør ikke gå til lege, tannlege eller frisør lenger. Jeg sliter veldig med dette og håper noen har gode erfaringer med hårfjerning. Mvh meg! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Kjære deg💗 Jeg har selv pcos og vet hvor skjemmende det er med mannlig hårvekst på kropp og ansikt. Jeg er ikke så plaget som deg i ansiktet, men har tatt hundrevis av timer med elektrolyse i ansiktet i løpet av de siste 25 årene. Man må til hudlege for å få diagnosen og så får man dekket en del fra Helfo, men det er ikke så himla mye. Siden du er veldig plaget tror jeg du kan få laser dekket/delvis dekket, men er ikke helt sikker. Be om henvisning til hudlege som hjelper deg videre. Regner med du har vært hos gynekolog. Sånn kan du ikke ha det, og det finnes hjelp å få! Anonymkode: c4514...1f7
GammelKaktus Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Nå sliter ikke jeg med hårvekst i ansiktet men har et par venninner som har prøvd hårfjerning med laser og de har vært relativt fornøyde men det koster jo litt. Høres jo helt grusomt ut å faktisk måtte barbere seg hver dag...har du pratet med legen for å se om hen kan tilby noen løsninger? Du må ikke være redd for å gå til lege og tannlege for du er ikke den første de treffer med dette problemet.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Har ikke fått påvist diagnosen, men har heller ikke blitt undersøkt for det. Men hår på uønskede steder plages jeg også med. Ja, både skjegg og bart! Har "heldigvis" lyse hår. Hadde jo vært en fordel med mørke, om laserbehandling hadde hjulpet med å få det bort. Det fungerer ikke på lyse hår dessverre. Har også ekstremt med hårvekst nedentil. Det breier seg langt utover lårene, bak i ræ... og generelt over alt. Vi er flere, TS! Håper du finner en behandling som fungerer for deg. Flere her som nesten ikke tør å gå ut i sola, fordi dere er redd for at andre skal se det? Synes det er begrensende, dette med uønsket hårvekst. MAn føler seg ikke særlig feminin når man vet man klarer å gro både skjegg og bart like bra som menn. Anonymkode: 0a35a...419
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå