AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Del Skrevet 30. mars 2022 Bilen min blir 8 år nå til sommeren, og jeg vurderer å gå ned til delkasko. Vi kjører veldig lite. Typisk maks 2000 km i året. Men så tenker jeg, det er vel akkurat når jeg går ned til lavere forsikringsgrad at noe skjer.... Forstår det slik at jeg ved kasko er dekket hvis en av oss kolliderer og er skyld i det selv? Om noe skjer med bilen, har jeg ingen planer om å kjøpe ny. Så vi klarer oss egentlig uten, men har den stående i tilfelle noe skjer. Anonymkode: 60e85...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 30. mars 2022 #2 Del Skrevet 30. mars 2022 Min bil er 08 mod. Har full kasko😂😂 unødvendig.. men.. ja🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Del Skrevet 30. mars 2022 Mumsmums skrev (Akkurat nå): Min bil er 08 mod. Har full kasko😂😂 unødvendig.. men.. ja🤷♀️ Ja nettopp. Men så tenker jeg, hvis jeg går ned i dekning, så kan jeg sette pengene jeg sparer på forsikringen på en egen konto for den dagen skaden skjer. For min del betyr det ca 2000 i året. Det blir penger av slikt. Anonymkode: 60e85...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 30. mars 2022 #4 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja nettopp. Men så tenker jeg, hvis jeg går ned i dekning, så kan jeg sette pengene jeg sparer på forsikringen på en egen konto for den dagen skaden skjer. For min del betyr det ca 2000 i året. Det blir penger av slikt. Anonymkode: 60e85...6f9 Tenker at du ikke kommer langt med 2000 i året, hvis du krasjer før det har gått noen år.. Men de fleste med eldre biler har vel delkasko. Jeg gidda ikke bytte da det ikke var så veldig stor prisforskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Del Skrevet 30. mars 2022 Full kasko om bilen er verdt mer enn 50K. Anonymkode: 4519a...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Del Skrevet 30. mars 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Bilen min blir 8 år nå til sommeren, og jeg vurderer å gå ned til delkasko. Vi kjører veldig lite. Typisk maks 2000 km i året. Men så tenker jeg, det er vel akkurat når jeg går ned til lavere forsikringsgrad at noe skjer.... Forstår det slik at jeg ved kasko er dekket hvis en av oss kolliderer og er skyld i det selv? Om noe skjer med bilen, har jeg ingen planer om å kjøpe ny. Så vi klarer oss egentlig uten, men har den stående i tilfelle noe skjer. Anonymkode: 60e85...6f9 Da gir svaret seg selv vil jeg si, det holder med delkasko Anonymkode: 57c8a...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Del Skrevet 31. mars 2022 Jeg har aldri hatt fullkasko på en bil, men så har min yngste bil også vært fem år gammel. Det spørs jo hva dette er verdt for deg. Kjører du bare 2000 km/år kan det vel ikke koste så mye? Høres egentlig ut som om du ikke trenger bil, og burde kunne klare deg med bildeling eller tilsvarende. Anonymkode: c2221...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Del Skrevet 1. april 2022 Har du lån på bilen? Man får som regel ikke gått ned til delkasko dersom bilen er sikkerhet. Anonymkode: c4846...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 1. april 2022 #9 Del Skrevet 1. april 2022 Har du ein dyr kostbar bil så kan det vera fornuftig å ha full kasko, men så spørs det om du har 70-75-eller 80 % bonus. Det er kjørelengden som avgjør hvor stor sjanse du har for å bli utsatt for eit uhell, og er uhellet først ut så løper kostnadene fort, og du får bonustap + egenandelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 5. april 2022 #10 Del Skrevet 5. april 2022 Hvis du har råd til å tape bilens verdi, kan du si opp kasko. Ulempen er og at dersom du blir påkjørt og er uskyldig, så vil eget selskap ikke hjelpe deg meg taksering og reparasjon, du må vente til motparts selskap har erkjent ansvar, det kan av og til ta litt tid. Leiebildekning går og ut hvis en sier opp kasko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå