Gå til innhold

Rockering - god trening?

Svisle

Anbefalte innlegg

Først av alt så er jeg ingen treningsperson og lider hardt av treningssenteraversjon. Går daglig tur på 20-90 minutter hver dag med hund, men ønsker å komme i litt bedre form da alderen og tyngdekraften har satt sine spor rundt midja. 

Har tidligere investert i en ellipsemaskin som etter kort tid fungerte som klesstativ og støvsamler så den ble solgt. Noe jeg angrer litt på nå... 😅

Har sett litt på reklame for rockering med sånn vektball på og lurer på om noen har erfaring med sånn og kan si litt om nytte og effekt av bruk av det. Er det grei trening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svisle skrev (23 minutter siden):

Først av alt så er jeg ingen treningsperson og lider hardt av treningssenteraversjon. Går daglig tur på 20-90 minutter hver dag med hund, men ønsker å komme i litt bedre form da alderen og tyngdekraften har satt sine spor rundt midja. 

Har tidligere investert i en ellipsemaskin som etter kort tid fungerte som klesstativ og støvsamler så den ble solgt. Noe jeg angrer litt på nå... 😅

Har sett litt på reklame for rockering med sånn vektball på og lurer på om noen har erfaring med sånn og kan si litt om nytte og effekt av bruk av det. Er det grei trening? 

Det vil få opp pulsen litt og det vil defineres som aktivitet, men spørsmålet er hvor lenge du orker å stå slik? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (9 minutter siden):

Det vil få opp pulsen litt og det vil defineres som aktivitet, men spørsmålet er hvor lenge du orker å stå slik? 😅

Altså bedre enn ittno? 😅😅

Men har det noen effekt av noe slag utover det? 

Endret av Svisle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisle skrev (3 timer siden):

Altså bedre enn ittno? 😅😅

Men har det noen effekt av noe slag utover det? 

Jeg vil tro at du veldig raskt når et platå når det kommer hvor store "treningsadaptasjoner" du kan oppnå. Men det vil jo være aktivitet, få blodomløpet i gang, øke pulsen, bedre helsa og brenne noen kalorier.

Så ja, 10 ganger bedre enn å sitte på sofaen 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du alt går i 20-90 minutter hver dag og ville jeg heller investert i bedre/mindre kosthold. Det vil være mer effektivt

Anonymkode: 13266...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du alt går i 20-90 minutter hver dag og ville jeg heller investert i bedre/mindre kosthold. Det vil være mer effektivt

Anonymkode: 13266...c00

Ser den men sliter med motivasjonen og kunnskapen der. 😅

Uansett så jeg fikk jeg tilbakemelding på helseundersøkelse via jobben at jeg må bygge mer kjernemuskler og det er vanskelig å gå gjort uten å gjøre noe fysisk. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er så lenge siden jeg har vært borti en rockering, men vil tro det går på mage/midle muskler ja. Har aldri prøvd de med vektball, men mulig det er en morsom måte å trene på. 

Anonymkode: 1a414...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Dersom du vil trene hjemme, og være uavhengig av transport, kostnader og værforhold, så bør det kunne fungere som trening for koordinasjon og bevegelighet. Du kan jo kombinere det med hoppetau, så kan du få ei grei treningsøkt på stuegulvet dersom du ønsker å få opp puls og kaloriforbrenning. Ellers kan det være et supplement til en spasertur eller lett joggetur, alt etter hvilket nivå du ønsker å trene på. All bevegelse er bra tenker jeg. Og det kan være en fin start på noe mer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 minutter siden):

Dersom du vil trene hjemme, og være uavhengig av transport, kostnader og værforhold, så bør det kunne fungere som trening for koordinasjon og bevegelighet. Du kan jo kombinere det med hoppetau, så kan du få ei grei treningsøkt på stuegulvet dersom du ønsker å få opp puls og kaloriforbrenning. Ellers kan det være et supplement til en spasertur eller lett joggetur, alt etter hvilket nivå du ønsker å trene på. All bevegelse er bra tenker jeg. Og det kan være en fin start på noe mer etter hvert.

Takk! Har vurdert hoppetau også.

Planen er å få ei økt hjemme etter at jeg har gått dagens kilometere med hundene 2-3 ganger i uka. Det er først og fremt å få opp litt puls og å styrke kjernemuskulaturen som er målet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Svisle skrev (3 minutter siden):

Takk! Har vurdert hoppetau også.

Planen er å få ei økt hjemme etter at jeg har gått dagens kilometere med hundene 2-3 ganger i uka. Det er først og fremt å få opp litt puls og å styrke kjernemuskulaturen som er målet. 

👍Hoppetau gir veldig effektiv trening og krever liten plass. 230cm under taket holder i massevis. Det finnes mange ulike hoppetau som justeres i lengde og er med plastbelagt stålwire som er enkle i bruk. Kjøp dyreste sort er mitt råd, det koster bare noen hundrelapper mer og er mye bedre enn de billige. Det vil du aldri angre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte rockering og gikk  ned 12 cm rundt magen og en del kg. Eneste trening. Trente 20 minutter hver dag i 3 måneder.

Anonymkode: c5606...5b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De rockeringenen må man trene seg opp for å bruke. Du klarer ikke 20 min den første dagen, bare sånn at du ikke får deg en overraskelse. Men jeg har brukt en sånn i mange år. Kan se på tv mens jeg gjør det, så tenker lite på det. Pulsen kommer seg opp og noen muskler får jobbet seg. Det er langt bedre enn å sitte på sofaen.

Anonymkode: 15517...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg brukte rockering og gikk  ned 12 cm rundt magen og en del kg. Eneste trening. Trente 20 minutter hver dag i 3 måneder.

Wow!!! Så bra jobba!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De rockeringenen må man trene seg opp for å bruke. Du klarer ikke 20 min den første dagen, bare sånn at du ikke får deg en overraskelse. Men jeg har brukt en sånn i mange år. Kan se på tv mens jeg gjør det, så tenker lite på det. Pulsen kommer seg opp og noen muskler får jobbet seg. Det er langt bedre enn å sitte på sofaen.

Anonymkode: 15517...4a5

Har ingen ambisjoner om å klare 20 minutter de første ukene, men at jeg kan få til det etter noen uker eller ett par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor kjøper dere ? Finner ikke så mange nettbutikker som har? Tenker og kjøpe en selv

Anonymkode: 66336...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 13.13):

Seriøst ?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...