AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Hva vil det å si å bli sendt på dette via Nav? Har noen erfaringer og hvordan blir det om man ikke får møtt opp fordi mann er syk og ikke får blitt med eller fullføre? Anonymkode: a81f5...d3e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva vil det å si å bli sendt på dette via Nav? Har noen erfaringer og hvordan blir det om man ikke får møtt opp fordi mann er syk og ikke får blitt med eller fullføre? Anonymkode: a81f5...d3e Jeg har vært på dette -visste jeg var for dårlig men var snart slutt på sykepenger og var i ferd med å søke aap. Så følte jeg måtte dra, for tenkte kanskje noe så hva jeg strevde med som Jeg ikke klarte å kommunisere til fastlege, siden dette var ett 4 ukers opphold så vill noen fange meg opp tenkte jeg. Jeg ble enda dårligere etter kort tid av å være der og de siste 2-3 ukene hadde jeg svært begrenset program. Men de er flinke til å tilrettelegge individuelt, så ser de at du blir dårligere så bremser de deg. Men det er viktig at du er tydelig på dine grenser. Helt feil opphold for min del for fikk en diagnose i etterkant som ikke er forenlig med slik type opphold -men mange på gruppa mi følte de fikk utbytte -det var litt forskjellig problematikk som gikk igjen hos de forskjellige. De som fulgte meg opp var flinke i min sak og hjalp meg opp mot nav, samt fikk en grundig epikrise som fastlegen kunne bruke. De kan også hjelpe deg opp mot arb plass og komme med anbefalinger mtp gradert sykemelding. Jeg var for syk til å være der, men ble ikke sendt hjem, så det ble ett «hotell opphold» på slutten for min del. Rehab er forøvrig ingen quick fix og ikke alle som har utbytte av det heller utenom at man får en epikrise som kan si noe om din funksjon. . Jeg ble anbefalt fullt fravær fra jobb noe som ikke var vanlig at de gjorde, men det hjalp meg ihvertfall opp mot nav og aap. Arb rettet rehab er mest for de som har ett reelt valg i å kunne klare å stå i jobben eller komme seg ut i jobb. Jeg var egentlig ikke i den kategorien. Anonymkode: e3da6...69a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Slike opphold er svært nyttige. Hvor skal du? Anonymkode: 0cb8e...17e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har vært på dette -visste jeg var for dårlig men var snart slutt på sykepenger og var i ferd med å søke aap. Så følte jeg måtte dra, for tenkte kanskje noe så hva jeg strevde med som Jeg ikke klarte å kommunisere til fastlege, siden dette var ett 4 ukers opphold så vill noen fange meg opp tenkte jeg. Jeg ble enda dårligere etter kort tid av å være der og de siste 2-3 ukene hadde jeg svært begrenset program. Men de er flinke til å tilrettelegge individuelt, så ser de at du blir dårligere så bremser de deg. Men det er viktig at du er tydelig på dine grenser. Helt feil opphold for min del for fikk en diagnose i etterkant som ikke er forenlig med slik type opphold -men mange på gruppa mi følte de fikk utbytte -det var litt forskjellig problematikk som gikk igjen hos de forskjellige. De som fulgte meg opp var flinke i min sak og hjalp meg opp mot nav, samt fikk en grundig epikrise som fastlegen kunne bruke. De kan også hjelpe deg opp mot arb plass og komme med anbefalinger mtp gradert sykemelding. Jeg var for syk til å være der, men ble ikke sendt hjem, så det ble ett «hotell opphold» på slutten for min del. Rehab er forøvrig ingen quick fix og ikke alle som har utbytte av det heller utenom at man får en epikrise som kan si noe om din funksjon. . Jeg ble anbefalt fullt fravær fra jobb noe som ikke var vanlig at de gjorde, men det hjalp meg ihvertfall opp mot nav og aap. Arb rettet rehab er mest for de som har ett reelt valg i å kunne klare å stå i jobben eller komme seg ut i jobb. Jeg var egentlig ikke i den kategorien. Anonymkode: e3da6...69a Har samme erfaring som deg. Men anbefaler absolutt å gripe sjansen hvis man blir sent til rehabilitering, tror de fleste har utbytte av det. Anonymkode: e793a...e7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå