AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #41 Del Skrevet 11. april 2022 herremann skrev (På 3/30/2022 den 8.52): Fordi vi kjører etter forholdene og følger trafikkflyten. Ta heller å legg deg i høyre fil om du liker å lage kø. Er vel ikkje så mykje 70 grense der det er to felt? Anonymkode: 98015...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #42 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3/30/2022 den 8.29): Er det mye 70 der du bor? 70 er en ganske uvanlig fartsgrense. Her jeg bor er det ekstremt mange som kjører 70 overalt hvor det ikke er skiltet fartsgrense... 🤪 Anonymkode: ed15f...ec8 Mykje 70 her ja. Vegen mellom her og nærmeste storby har vore ekstremt ulykkesutsatt. For eindel år sida satte dei ned til 70 på deler av strekningen pga det. Har vist seg å hjelpe på ulykkene. Men mangen køyrer jo som idioter. Anonymkode: 98015...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #43 Del Skrevet 11. april 2022 On 4/9/2022 at 8:15 AM, AnonymBruker said: Jeg ligger aldri helt opp i rumpa til bilen foran. Når det gjelder fartsgrenser så kjører jeg ofte litt for fort. Jeg respekterer fartsgrenser, men noen av dem er tåpelige. Jeg vet om et par steder hvor det er 80-sone og det er livsfarlig å kjøre fortere enn 30-40. Mens andre steder hvor det er 80 så går det helt fint å kjøre i 100. Det er problemet mitt, en god del av fartsgrensene gir ikke mening. Ta Hvam-toppen for eksempel, der er det 80 pga. smale kjørefelt. De feltene er da breie nok, det er ikke noe problem å ligge i 90-100 der. Jeg vet at det er andre ting som avgjør også, men når du har en 6-felts motorvei og fartsgrensa er 80 så er det noe galt. Ved Skarnes f.eks. er det en sving, ganske krapp, i en 50-sone. Der er det skiltet at anbefalt hastighet i svingen er maks 40. Det skiltet har stått der så lenge jeg kan huske. Med min første bil, som var fra 80-tallet, så var det greit nok. Men med nyere biler så kan du holde 70 i den svingen uten problemer. Jeg har prøvd. Fartsgrenser og andre ting er ikke oppdatert i henhold til hvor mye bedre biler har blitt. Anonymkode: bd9e6...c15 Artig å bruke svingen ved Korsmo som eksempel på KG 😄 Det skiltet har vært der så lenge jeg kan huske og, har aldri utfordret det gitt. Anonymkode: 8c37d...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #44 Del Skrevet 11. april 2022 Det blir ofte satt ned til 70 på strekninger med stor fare for ulykker. Bremselengden din i 80 km/t er mye mye lengre enn om du kjører i 70 km/t og man reduserer dermed skadeomfanget ved å sette ned fartsgrensen. At det er vsnskelig å kjøre i 70, og å kjøre så sakte er tullete å en dårlig unnskyldning for at man ikke liker å sette ned farten. De fleste biler i dag har fartsholder. Ha litt respekt for deg selv og dine med traffikanter og hold fartsgrensen. Jeg vil ikke dø/bli skadet fordi noen ikke gidder holde farten. Anonymkode: 43586...4c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #45 Del Skrevet 11. april 2022 Har alltid på adaptiv cruisecontroll, og setter den på 10 kmt over fartsgrensa når det er 50+. I realiteten kjører man jo i 72-74 når speedometeret viser 80 i min bil hvertfall. Og med adaptiv cruisecontroll ligger man aldri i rompa på bilen forran, men blir irritert hvis bilen forran ligger i 70 eller mindre. Da blir det forbikjøring så fort det er mulig. Anonymkode: 4ca92...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #46 Del Skrevet 11. april 2022 Speedometeret vårt viser nøyaktig hastighet. Er det max 70, så ligger jeg i max 70. De som vil kjøre forbi må gjerne gjøre det. Anonymkode: 79a5a...041 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 11. april 2022 #47 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/9/2022 den 8.15): Ved Skarnes f.eks. er det en sving, ganske krapp, i en 50-sone. Der er det skiltet at anbefalt hastighet i svingen er maks 40. Det skiltet har stått der så lenge jeg kan huske. Med min første bil, som var fra 80-tallet, så var det greit nok. Men med nyere biler så kan du holde 70 i den svingen uten problemer. Jeg har prøvd. Fartsgrenser og andre ting er ikke oppdatert i henhold til hvor mye bedre biler har blitt. Anonymkode: bd9e6...c15 Så du vil ha én fartsgrense for eldre biler, og én for nyere? Eller er det ikke så farlig om de med eldre biler ikke klarer svingen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #48 Del Skrevet 11. april 2022 herremann skrev (På 30.3.2022 den 8.52): Fordi vi kjører etter forholdene og følger trafikkflyten. Ta heller å legg deg i høyre fil om du liker å lage kø. Jeg må le. Som om alle veier har flere filer. Det er det de færreste som har. Her har vi en fil - ikke per fartsretning men totalt. Østlendinger altså. Anonymkode: 49226...723 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardrøm Skrevet 12. april 2022 #49 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 7.16): Har alltid på adaptiv cruisecontroll, og setter den på 10 kmt over fartsgrensa når det er 50+. I realiteten kjører man jo i 72-74 når speedometeret viser 80 i min bil hvertfall. Og med adaptiv cruisecontroll ligger man aldri i rompa på bilen forran, men blir irritert hvis bilen forran ligger i 70 eller mindre. Da blir det forbikjøring så fort det er mulig. Anonymkode: 4ca92...7f3 Det å ligge 10 km/t over fra 50 og oppover er en pussig tilnærming. Det betyr at du ligger 20 prosent over fartsgrensa i 50-sonen hvor det er aller viktigst å ta det rolig (pga tettbygd strøk, myke trafikanter osv.), men bare 9 prosent over fartsgrensa i 110-sonen med de aller beste forholdene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #50 Del Skrevet 12. april 2022 Større problem med de som skal ligge nøyaktig på fartsgrense åkkesom i stedet for å tilpasse seg forholdene. Jeg ser de som kjører i fartsgrense selv om det er tett tåke eller som ligger i fartsgrensa på ei oversiktlig slette en lys sommernatt. Da tenker jeg at dette er farlige mennesker uten evne til å tenke selv. Anonymkode: 307fa...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #51 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg ligger fast på fartsgrensen di plassen jeg vet det pleier veldig ofte å være kontroller. Der kan di som vil på fine strekkene bare kjøre forbi for min del, men jeg smiler når jeg ser politiet vinker di inn. ellers kjører jeg etter forholdene. Avogtil litt fortere og avogtil litt saktere enn fartsgrensen. Følger trafikken og forholdene, enkelt og greit. Og gjerne følg di man ser er litt unge lokalkjente, di vet hvordan man kan kjøre hvor. Anonymkode: 802ac...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå