Gå til innhold

Du som kjører 80-90 i 70 sona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og legger deg helt oppi rumpa på bilen foran som holder fartsgrensen, hvorfor?

Anonymkode: 1e420...5ff

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi bilen foran, som tror de holder fartsgrensen, i virkeligheten kjører 65-66 km/t i 70-sona. De kikker blindt på pilen i speedometeret. Speedometeret viser alltid mer enn reelle fart.  

Anonymkode: 7b870...dac

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

i virkeligheten kjører 65-66 km/t i 70-sona

Ja, uffameg. Tenk å kjøre 4km/t saktere enn det som maksimalt er tillatt på strekningen. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi de er idioter.

Kan nevnes at det å "holde fartsgrensen" ofte kan bety at du ligger under, om du ser på det analoge speedometeret. Det gir dog ingen en god grunn til å legge seg for nærme en annen bil.

Gjør noen det på meg så blir det bråbrems fra min side. Har bøyd panseret på bilen bak et par ganger. Han ene hadde dashcam som han prøvde å bruke imot meg, men beviste i stedet at han selv lå helt hinsides nærme. Når folk legger seg i rumpa på noen viser de at de ikke bryr seg om eventuelle skader på egen bil, så da kan de jo ikke klage.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det mye 70 der du bor? 70 er en ganske uvanlig fartsgrense. Her jeg bor er det ekstremt mange som kjører 70 overalt hvor det ikke er skiltet fartsgrense... 🤪

Anonymkode: ed15f...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da jeg tok lappen, riktignok i utlandet, lærte jeg å kjøre "fartsgrense pluss 10". Dette fordi trafikken uansett flyter i den farten, og om man sinker, skaper man en propp - som er farlig. 

Her jeg bor, er det mange turister som kjører fartsgrense delt på to. Det er også en del folk som kjører 50-60 i 70-80 soner, mens lokale og lastebiler absolutt skal holde fartsgrensen. Så er det de som ligger tydelig over.

Farlig blir det først når fartsforskjellen alle imellom blir for høy. Fordi vi ikke kan styre andre, men bare gi generelle råd, vil jeg påstå at det beste hadde vært om tantene som ligger 15 under gasser på litt, og guttene som ligger 15 over slapper av litt. Og gjerne forbi campingvogn og bobiler, jalla harry veiforsøpling.

Vipps, trafikken flyter friskt og trygt.

Anonymkode: 64981...de5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*forby ikke forbi den stygge, trege campingdritten

Anonymkode: 64981...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ost skrev (24 minutter siden):

Fordi de er idioter.

Kan nevnes at det å "holde fartsgrensen" ofte kan bety at du ligger under, om du ser på det analoge speedometeret. Det gir dog ingen en god grunn til å legge seg for nærme en annen bil.

Gjør noen det på meg så blir det bråbrems fra min side. Har bøyd panseret på bilen bak et par ganger. Han ene hadde dashcam som han prøvde å bruke imot meg, men beviste i stedet at han selv lå helt hinsides nærme. Når folk legger seg i rumpa på noen viser de at de ikke bryr seg om eventuelle skader på egen bil, så da kan de jo ikke klage.

Like idiot du som bråbremser i håp om at de skal få kreæsjet bilen sin. Hvorfor det liksom? 

Anonymkode: dad36...44a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi kjører etter forholdene og følger trafikkflyten. 

Ta heller å legg deg i høyre fil om du liker å lage kø.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ost skrev (24 minutter siden):

Fordi de er idioter.

Analogt speedometer? Hvor gammel bil har du? Wire som ble brukt hører fortida til, de har vert elektrinoske i snart en mannsalder. Forskjellen er hvordan de er utformet i dashbordet, vises analogt eller digitalt. Og misvisningen er den samme uansett. Om du ser på et digtalt speedometer er ikke hastigheten mer nøyaktig når det er andre parametre som avgjør misvisning.

Anonymkode: f3609...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herremann skrev (2 minutter siden):

Å kjøre etter forholdene er da så absolutt ikke det samme som å ligge 10-20 km/t over fartsgrensa😂

Anonymkode: 0fa83...276

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Like idiot du som bråbremser i håp om at de skal få kreæsjet bilen sin. Hvorfor det liksom? 

Anonymkode: dad36...44a

Er jo dem sin feil at det skjer når de ikke opprettholder god nok avstand. Tenk om det løper et rådyr, en katt, eller en frosk over veien. Vil da ikke kjøre på de, så da er det helt naturlig å foreta en hurtig nedbremsing.

Hadde vedkommende bak meg hatt god nok avstand hadde det jo vært helt uproblematisk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kjøre etter forholdene er da så absolutt ikke det samme som å ligge 10-20 km/t over fartsgrensa😂

Men å ligge akkurat på fartsgrensa i følge speedometeret er i realiteten å ligge ca. 5 km/t under fartsgrensa. 

Anonymkode: 0fb06...e73

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2022 at 8:56 AM, AnonymBruker said:

Fartsgrensa er veldig lav mange steder i Norge hvis man ser på veistandarden den er bygget etter og trafikkmengde.

Så å ligge 10/20 over kan så absolutt være å kjøre etter forholdene. 

Endret av herremann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herremann said:

Fartsgrensa er veldig lav lange stedet i Norge hvis man ser på veistandard den er bygget etter og trafikkmengde.

Men bør man ikke da heller ta saken med lokale politikere og Statens veivesen, fremfor å kjøre så fort du synes er greit? 

Samme taktikk på Kiwi? Biff er litt dyrt for tiden, så du bare tar den uten å betale for den? 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
herremann skrev (6 minutter siden):

👍Veievesenet har i årevis hatt som praksis å sette ned fartsgrensene framfor å utbedre veiene når det behøves. Derfor er vi havnet på meningsløst lav fart mange plasser. Dessuten, det er stor forskjell på sjåfører, noen kjører like pent i 80 som i 70.

Anonymkode: caeea...94f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herremann skrev (4 minutter siden):

Fartsgrensa er veldig lav lange stedet i Norge hvis man ser på veistandard den er bygget etter og trafikkmengde.

Enig igjen. Dessuten, fartsgrensen er lik sommer som vinter, alle skjønner hvor upresist det blir. Fartsgrensen er en veldig generell og forsiktig anbefaling. Bare synd politiet ikke forholder seg til dette.

Anonymkode: caeea...94f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det mye 70 der du bor? 70 er en ganske uvanlig fartsgrense. Her jeg bor er det ekstremt mange som kjører 70 overalt hvor det ikke er skiltet fartsgrense... 🤪

Anonymkode: ed15f...ec8

Da ønsker jeg deg velkommen til Bergen Vest/Askøy :) Her er det MANGE70-skilt! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lett å misforstå at fartsgrensen er Max tillatt hastighet ikke minimum.

Anonymkode: d2fe5...c80

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...