Gå til innhold

Hvor lenge kaster barn opp egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik startet iallfal cøliakien hos min. Daglig oppkast, men ellers grei form. Men dårlig matlyst og oppblåst mage.

Anonymkode: 11c3f...1bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan var forløpet? Det går liksom 1 døgn mellom hver gang. Egenmeldingene går jo mer nå enn ved korona

Anonymkode: f1e57...c69

Kastet opp ofte de første dagene. Deretter hver gang hen prøvde å drikke eller spise 

Anonymkode: b45a8...122

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min hadde omgangssyke for ikke så lenge siden. Det varte en uke med oppkast. Leste om det på NHI og det er ikke helt uvanlig. Etter noen dager gikk det et døgn mellom hver gang. Det var veldig rart, men jeg fikk etter hvert symptomer også, så vet at det var et virus og ikke allergi/refluks.

Anonymkode: 1de21...40c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Datteren min hadde omgangssyke for ikke så lenge siden. Det varte en uke med oppkast. Leste om det på NHI og det er ikke helt uvanlig. Etter noen dager gikk det et døgn mellom hver gang. Det var veldig rart, men jeg fikk etter hvert symptomer også, så vet at det var et virus og ikke allergi/refluks.

Når fikk du symptomer? 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Kerrs Pink said:

Eldste min fikk det veldig plutselig. Det hadde jo utvikla seg over noe tid,men vi merka det ikke før han gråt midt på natta. Var bare en tanke. Men det må jo være fælt for barnet, er virkelig formen ellers helt god? Magesyren vil jo skade tarmen etterhvert tenker jeg bare på. Og det gjør vondt 😔

Magesyren kommer vel opp i spiserøret og ikke tarmen ved refluks? Tarmen skal jo tåle mat som har vært i kontakt med magesyre, det er jo den veien maten normalt sett beveger seg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når fikk du symptomer? 

Tok ganske mange dager, kanskje 4-5? Jeg fikk bare kvalme og vondt i magen, ikke oppkast som datteren min. Jeg syns det var veldig rart med oppkast så sjeldent og så lenge, men det ga seg etter en uke. Hvis barnet ditt ikke blir frisk etter 7 dager ville jeg tatt kontakt med lege på nytt. Hvis allmenntilstanden er god (forholdene tatt i betraktning) er det greit å se an til det har gått en uke. Gi nok væske, men sukkerholdig drikke (brus, saft) skal man helst ikke gi. Eplejuice (litt sukker, jeg vet) med Farris er anbefalt. Måltidserstatter kan kjøpes på apotek. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok ganske mange dager, kanskje 4-5? Jeg fikk bare kvalme og vondt i magen, ikke oppkast som datteren min. Jeg syns det var veldig rart med oppkast så sjeldent og så lenge, men det ga seg etter en uke. Hvis barnet ditt ikke blir frisk etter 7 dager ville jeg tatt kontakt med lege på nytt. Hvis allmenntilstanden er god (forholdene tatt i betraktning) er det greit å se an til det har gått en uke. Gi nok væske, men sukkerholdig drikke (brus, saft) skal man helst ikke gi. Eplejuice (litt sukker, jeg vet) med Farris er anbefalt. Måltidserstatter kan kjøpes på apotek. 

Ja jeg må nesten det. Men føler meg så dum, for formen hennes er super. Men kaster altså fortsatt opp. Jeg er så redd det er noe galt… men jeg håper på en oppkastfri natt nå… selv om jeg frykter det verste. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja jeg må nesten det. Men føler meg så dum, for formen hennes er super. Men kaster altså fortsatt opp. Jeg er så redd det er noe galt… men jeg håper på en oppkastfri natt nå… selv om jeg frykter det verste. 

Du trenger ikke føle deg dum. Det står at man skal oppsøke lege etter en uke med oppkast. Formen til datteren min var også super etter noen dager, men hun kastet fortsatt opp en gang i døgnet.

Gjest Kerrs Pink
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Magesyren kommer vel opp i spiserøret og ikke tarmen ved refluks? Tarmen skal jo tåle mat som har vært i kontakt med magesyre, det er jo den veien maten normalt sett beveger seg. 

Spiserøret da, herregud. 🙄

Gjest Kerrs Pink
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal ikke føle deg dum, det har du ingen grunn til. Jeg håper det går fint med henne i natt, krysser det vi kan

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.
-Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Barnet mitt startet å kaste opp natt til torsdag forrige uke. 
Og kaster opp enda. 
Er dette normalt???

Vi har vært hos lege,tatt prøver og formen er fin. 
Jeg forstår ingenting! 
Barnet har kastet opp hver dag i snart en uke. 

Ja mitt barn hadde nettopp den der skiten som går rundt med diare, oppkast og feber? Er det den? I så fall varte det fra lørdag til neste søndag.

Men mange barn kaster opp av korona men får negativ på hurtigtester og positiv på PCR. Har du tatt PCR?

Anonymkode: 97373...eb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke korona. Har testet 

Har du testet med PCR?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du testet med PCR?

Nei har ikke det 🤔 burde kanskje det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...