AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Har bestilt legetime for en sjekk, men vil gjerne høre her om noen har noen tanker. Begynner å bli ganske desperat 🤯. Har den siste måneden vært helt uvanlig sliten. Det er så vidt jeg kommer meg opp på morgenen, og jeg må sove hver eneste ettermiddag. Og da snakker vi dyyyp søvn, ingen lur. Jeg strever med å konsentrere meg på jobb, ligger langt bak, har heller ikke motivasjon til noe som helst. Jeg forstår ikke hvordan man plutselig kan bli så ursliten. Er så vidt jeg holder meg våken. 3 faktorer jeg tror kan spille inn: Nylig startet på ppiller. Vet disse påvirker meg da jeg er mye mer irritabel enn før. Men kan de gi utmattelse? Forsåvidt føles det ganske likt som helt i starten av en graviditet! Masse stress på jobb og ingen tilrettelegging i en lengre periode. Roligere nå, men det henger igjen kanskje. Er også i tvil om karrierevei videre. Hadde covid for 5 uker siden. En god kombi av disse?? Andre forslag? Kan ikke ha det sånn. Våkna nettopp fra en dyyp lur. Greide ikke holde meg våken selv om sola skinner ute 😫 Anonymkode: a8873...819
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Stress + nylig hatt covid ja, absolutt. Lytt til kroppen nå, ikke press deg. Anonymkode: 2bf8d...3b6 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Fatigue etter covid? Anonymkode: a5198...fa0 3
Kalevala Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Det er noen som sliter med dette etter Covid-infeksjon. Den gode nyheten er at de fleste blir helt bra igjen innen 3 måneder. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2022/03/16/slitenheten-etterpa/ 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Våkna nettopp fra en dyyp lur. Greide ikke holde meg våken selv om sola skinner ute Ikke legg deg på sofaen når du kommer hjem fra jobb. Hold deg i gang frem til leggetid. Gå deg en tur, vask kjøkkenet, bak noe, rydd i boden osv. Bare hold deg unna sofaen. Hvis du begynner å sove på dagtid fucker du til døgnrytmen din og da blir alt bare verre. Er kjempeviktig at du kun sover om natten. Gå heller og legg deg litt tidligere enn du pleier. Anonymkode: 65a4c...cce 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke legg deg på sofaen når du kommer hjem fra jobb. Hold deg i gang frem til leggetid. Gå deg en tur, vask kjøkkenet, bak noe, rydd i boden osv. Bare hold deg unna sofaen. Hvis du begynner å sove på dagtid fucker du til døgnrytmen din og da blir alt bare verre. Er kjempeviktig at du kun sover om natten. Gå heller og legg deg litt tidligere enn du pleier. Anonymkode: 65a4c...cce Om hun har fatigue er det ikke sånn det funker.. Anonymkode: a5198...fa0 5 1 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke legg deg på sofaen når du kommer hjem fra jobb. Hold deg i gang frem til leggetid. Gå deg en tur, vask kjøkkenet, bak noe, rydd i boden osv. Bare hold deg unna sofaen. Hvis du begynner å sove på dagtid fucker du til døgnrytmen din og da blir alt bare verre. Er kjempeviktig at du kun sover om natten. Gå heller og legg deg litt tidligere enn du pleier. Anonymkode: 65a4c...cce Tull. Hvis kroppen trenger ekstra søvn så må den få ekstra søvn. Presse seg gjør det verre!! 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om hun har fatigue er det ikke sånn det funker.. Anonymkode: a5198...fa0 Du har så rett. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 Det er bare fem uker etter covid så jeg tror det kan være en kombinasjon av stress og covid som har slått deg ut. Du mangler all motivasjon? Kan du ha blitt deprimert? Du bør ta vare på kroppen og la den hvile men helst uten å la det ødelegge nattesøvnen. Har du mulighet til å redusere aktivitet en periode for å hente deg inn? Senk kravene til deg selv og snakk med sjefen om det kan tilrettelegges for en periode til du kommer ovenpå igjen. Pass på å være litt ute hver dag i tilfelle det er depresjon og få deg litt mosjon. Ikke hard trening men litt bevegelse og frisk luft. Anonymkode: b5df8...f75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå