Gå til innhold

Hamburger til hovedrett

Umulia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi det er så mye vanskeligere å spise noe så enkelt som burger, enn alt mulig annet rart man blir servert i bryllup? 😂

Noen av dere som svarer her virker å kun ha vært borti gatekjøkken-burger dryppende av thousand island. Det er jo fult mulig å sitte pent på en restaurant med hvit duk og spise en burgerrett med kniv og gaffel uten å søle seg til. 

Jeg hadde vært mer skeptisk om det ble servert spaghetti bolognese, det er det mange som ikke klarer å spise pent 😆

Anonymkode: 8e06d...2ba

Nei ikke akkurat vanskelig 😅 men bare ser for meg at det blir litt mer uformell spising selv om en burger ikke behøver å være av typen gatekjøkken og at folk da kanskje ikke er like flink til etikette vs ved en finere middag med et kamskjell til forrett, et dandert stykke indrefilet med tilbehør til middag og en finere dessert en ikke aner hva er😄Ser liksom for meg litt mer albuer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (På 28.3.2022 den 16.14):

Man servere ikke hamburger i bryllup, hamburger er gatekjøkkenmat. 

Veldig uenig her, det kan være gatekjøkkenmat men ikke nødvendigvis. Hamburger kan også lages av gode, smakfulle råvarer og være av god kvalitet, uten å være usunn slik som på gatekjøkken. Det kommer an på hvordan man lager det. 

Anonymkode: 609c6...5e2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 10.14):

Fint for deg. Folk med normale kroppsfunksjoner trenger mat i løpet av en lang dag med vielse og fest, og god mat er en del av et bryllupsselskap. At umodne mennesker ikke har lært seg normal folkeskikk, får en skrive på kontoen for uvitenhet. Burger og fiskeboller kan en spise en hvilken som helst dag, i et bryllup er det faktisk forventet at det er litt høyere standard på maten.

Anonymkode: d7e84...3d0

Jeg er enig i at man byrde ha noe ordentlig mat når man har et bryllup der folk blir sultne. Men hamburger kan da være av svært høy standard og jeg ser ikke den at det skulle være verre enn annen mat. Fiskeboller vet jeg ikke, men har man riktig tilbehør og smaker kan man sikkert gjøre en ordentlig god middag av det også.

Jeg er også med for å feire brudeparet og så lenge vi fikk god og ordentelig mat så ville jeg tenkt at det var helt greit, uavhengig av om jeg ville valgt det selv og om det er det beste jeg vet eller ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 20.23):

Jeg er enig i at man byrde ha noe ordentlig mat når man har et bryllup der folk blir sultne. Men hamburger kan da være av svært høy standard og jeg ser ikke den at det skulle være verre enn annen mat. Fiskeboller vet jeg ikke, men har man riktig tilbehør og smaker kan man sikkert gjøre en ordentlig god middag av det også.

Jeg er også med for å feire brudeparet og så lenge vi fikk god og ordentelig mat så ville jeg tenkt at det var helt greit, uavhengig av om jeg ville valgt det selv og om det er det beste jeg vet eller ikke. 

Ja, da. Burger og fiskeboller er her etter den nye standarden for bryllupsmiddag. Kjør på. Ingen vits i å gjøre noe ekstra den ene dagen man gifter seg. Helt merkelig, med tanke på hvor opptatt de fleste vordende bruder er av all stæsj og staffasje, ellers. Svindyre kjoler, sko, frisør, blomster og fotograf til titusenvis av kroner. Da spares det ikke på noe. Men maten til gjestene skal være en burger. Som man har spist opp på en halvtime - maks. 

Men det er klart, hvis man får skviset inn en tale eller to under måltidet, kan man kanskje klare å strekke bryllupsmiddagen til en times tid. 

Anonymkode: d7e84...3d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bestemmer vel brudeparet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4/5/2022 den 18.12):

Dette!!!! Det er det viktigste innspillet du får her, TS. Det er en grunn til at hamburger regnes som «fast food», det er nettopp det at den spises ganske raskt.  Burger kan ikke inngå i en fin treretters med taler osv.

Anonymkode: 6a37d...b53

Det er jo ikke snakk om en liten big mac da! Man spiser vel ikke en skikkelig burger noe raskere enn biff og potet? 

Anonymkode: bd046...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis dere serverer hamburger i en bryllupsmiddag så blir det nok en snakkis i mange år etterpå på et negativt vis. Enn serverer ikke pølser, hamburgere, kebab eller lignende i et bryllup. Pølser evt kun til nattmat.

I et bryllup forventer man som gjest 3 retters ordentlig mat, eller koldtbord. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i bryllupet våres i 2019 burger som hoved rett. Skikkelig burger. Til forett hadde vi kyllingklubber og dessert var milkshake. Var tema bryllup med amerikansk 50'talls stil. 100% gjennomført 50 tall stil. Var på roll og rock restauranten i Bergen 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, tussi84 said:

hvis dere serverer hamburger i en bryllupsmiddag så blir det nok en snakkis i mange år etterpå på et negativt vis. Enn serverer ikke pølser, hamburgere, kebab eller lignende i et bryllup. Pølser evt kun til nattmat.

Koldtbord om man er født i 1930.

Anonymkode: 6072d...ea9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/4/2022 at 8:19 PM, AnonymBruker said:

Du aner virkelig ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 3deac...720

Kan du forklare hvordan du serverer burger varm og ikke tørr, med lunket brød og varmt tilbehør?

Jeg er kokk og burger til mange er det styr.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Koldtbord om man er født i 1930.

det er jeg ikke enig i. Har vært i noen bryllup de siste årene. Nesten alle hadde koldtbord istedenfor 3 retters. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på en flatklemt cheeseburger fra McDonald's og en burger fra Døgnvill, f.eks. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (På 13.4.2022 den 18.59):

Tror ikke unge moderne mennesker har de samme forventningene om koldtbord eller tradisjonell 3 retters middag. 

Mange er heldigvis åpne for nye ting. 

Anonymkode: 86bff...ef5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damå det være goooode burgere med skikkelig kjøtt! Hadde hatt potetbåter eller pomfri til. Droppet forrett. Kanskje litt oliven, spekeskinke med melon og noe annet enkelt man kan stikke pinner i? Litt fingermat mens man venter. 

Sorbet til dessert. Frisk og ikke så mettende. 

Anonymkode: c72a1...9b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei. Man serverer selskapsmat i bryllup, hamburger kan dere spise de andre 364 dagene i året. 

Anonymkode: 2c8a7...3d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariama

Syns burger er helt fint. Ville gjort det slik: 

Blitt enige med kokken om to-tre valg mellom typer burger, og sendt ut et morsomt «kryss av i menyen-kort» i dinerstil til gjestene sammen med invitasjon, der de krysser av for type burger, samt feks glutenallergi og «vegetar i stedet for kjøtt». 

Marker valget i samme stil på bordkortene, for å gjør det lett for servitørene. (Feks en liten ost for cheeseburger og en liten grønnsak for vegetar, i stilen bryllupet ellers holder). 

Ikke hatt personlige forretter, men dele-tilbehør som fries, poppers, tomat/mozarella-snacks går ut på bordene først så man kan starte å plukke litt i det. 

Dessert: «Is og pai/kake (sesongens frukt/bær)» i fancy versjon, ikke for store porsjoner. 

Og selvsagt skal gjestene få både cola, øl eller fin vin til - det trenger ikke være enten eller. Ser for meg små glassflasker med cola til de som vil ha det, og vann i samme stil, feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 4/4/2022 at 5:59 PM, AnonymBruker said:

Dere som ikke ville likt hamburger i bryllup, har tydeligvis ikke spist på Kverneriet. Hadde jeg fått en sånn burger i bryllup, hadde jeg virkelig storkost meg :laugh:

Anonymkode: bac21...ac4

Jeg har spist der, som med all fancy burger blir jeg dårlig av den.

Anonymkode: f36d2...f63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad om noen serverte en god burger i bryllup, har blitt servert langt dårligere mat enn det :)

Men da snakker vi en skikkelig god burger, ikke noe burger king-aktig. 

Ville gått for noe lignende som det @mariama sa, det kunne blitt veldig bra. Så lenge det er godt gjennomført kan man gå for nesten hva som helst og det blir bra. Bare sørg for å ha et kjøkken som takler det, så blir det bra :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 23.38):

Vær så god. 

image.thumb.png.c319d0ba4aca201cb2c2ae4d6c384376.png

Anonymkode: 0e92a...933

Ekkelt

Anonymkode: eed05...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 19.56):

Jeg har spist der, som med all fancy burger blir jeg dårlig av den.

Anonymkode: f36d2...f63

Så brudeparet skal ikke ha hamburgere fordi du (som ikke engang er invitert) blir dårlig av hamburger? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...