Gå til innhold

Hamburger til hovedrett

Umulia

Anbefalte innlegg

Hva med å gjøre det litt fancy? Små gourmet burgere (sliders størrelse) med litt kult tilbehør? Kan i så tilfelle ha noe veldig lett til forrett feks sjømat med asiatiske smaker feks. Jeg tenker det meste passer til bryllup hvis det gjøres med litt stil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som ikke ville likt hamburger i bryllup, har tydeligvis ikke spist på Kverneriet. Hadde jeg fått en sånn burger i bryllup, hadde jeg virkelig storkost meg :laugh:

Anonymkode: bac21...ac4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere som ikke ville likt hamburger i bryllup, har tydeligvis ikke spist på Kverneriet. Hadde jeg fått en sånn burger i bryllup, hadde jeg virkelig storkost meg :laugh:

Men dit kan man da gå når som helst og spise burger. Bryllup er en mer sjelden anledning, og bør ha litt høyere standard en fast food, mener nå jeg.

Anonymkode: d7e84...3d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 15.11):

Haha wow. Skulle ønske jeg var i bryllupet ditt med min bror, han hater fiskeboller så intenst fordi det er det ungene vil ha hele tiden og han orker ikke spise en fiskebolle til resten av livet tror jeg. Hadde elsket og sett trynet hans om han og kona hadde skaffet seg barnevakt og brukt penger på gave og hotell og whatever for å gå i et bryllup og ha litt voksenkveld, og så ble de servert fiskeboller 😅😅

Du kan jo nesten like gjerne gi fingeren til gjestene. Jeg har ikke unger og er ikke der for maten og hadde syntes det hadde vært fint med fiskeboller jeg, det hadde bare vært ekstra underholdning å se de som ble sure. Men skjønner ikke hvorfor du ønsker å gjøre gjestene dine sure på en sånn dag.

Anonymkode: 2d0df...170

Men jeg liker jo f.eks ikke kjøtt så veldig godt, så hvorfor skal jeg servere noe jeg ikke syns er godt i mitt hyllup? Det er jo ikke min feil at folk ser på fiskeboller som hverdagsmat. Jeg ser på det som festmat 😅

Anonymkode: 920de...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men dit kan man da gå når som helst og spise burger. Bryllup er en mer sjelden anledning, og bør ha litt høyere standard en fast food, mener nå jeg.

Fast food? Er forskjell på litt ordentlig for seg gjort burger og McDonalds da, vil nå jeg si.

Men kommer jo selvfølgelig an på type bryllup også; burger passer seg kanskje bedre i litt mindre formelle bryllup.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fast food? Er forskjell på litt ordentlig for seg gjort burger og McDonalds da, vil nå jeg si.

Men kommer jo selvfølgelig an på type bryllup også; burger passer seg kanskje bedre i litt mindre formelle bryllup.

Det eneste bryllupet burger passer seg, er hvis det er grillbuffet, mener jeg. Ikke bare på grunn av at det er mer uformelt, men fordi man da har større mulighet for å få varm mat. Logistikken med å servere burger til middagsgjester som sitter ved bordet, må jo bli håpløs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Logistikken med å servere burger til middagsgjester som sitter ved bordet, må jo bli håpløs.

Du aner virkelig ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 3deac...720

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde spagetti med oppkutta pølsebiter i våres bryllup, kos dere med burgere 

Anonymkode: 5a113...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du aner virkelig ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 3deac...720

Ok, det var jo oppklarende :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det eneste bryllupet burger passer seg, er hvis det er grillbuffet, mener jeg. Ikke bare på grunn av at det er mer uformelt, men fordi man da har større mulighet for å få varm mat. Logistikken med å servere burger til middagsgjester som sitter ved bordet, må jo bli håpløs.

Jeg skjønner ikke problemet, man har jo servitører som serverer maten når den er varm, uavhengig av hvilken type mat det er? Det er jo helt vanlig å få mat servert på bordet i bryllup. 

Jeg er uansett mest glad i buffet da (fordi da kan jeg ta den type mat og mengde jeg vil ha selv) 😎

Anonymkode: 8e06d...2ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt skikkelig skuffa om det ble servert hamburger i et av bryllupene jeg skal i til sommeren. 

Anonymkode: 4017b...be5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har kost meg med gode burgere på skikkelige restauranter. Jeg synes fortsatt ikke hamburgere passer inn i en tradisjonell treretters festmiddag. I det hele tatt er det mye mat jeg synes er god og spiser med glede, mens som jeg likevel ville stusset over å få servert som selskapsmat.

Da jeg var barn, var søndagsmiddagen et hakk over vanlig middag, det skulle vært litt forskjell på hverdag og helg. Hadde jeg fått pannekaker til middag på en søndag ville jeg lurt på hva som skjedde - det var min favorittmiddag, men det var ikke søndagsmat.

Endret av Daria
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er maten i bryllup litt kald, ganske kjedelig og intetsigende hva gjelder smak. En fancy burger er ti ganger bedre.

Anonymkode: 9c8bc...4eb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk god plass til gjestene. I en del bryllup sitter man klistret inntil de ved siden av. Kjedelig nok som det er, men verre når det er burger og fort kan bli mer søl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 23.17):

Enig i at det hverken er snobbete eller fisefint å mene at hamburgermeny (?) er stusselig i bryllup. Hva med drikke til? Øl fra flaske? Pepsi Max? Og hva med varigheten på måltidet? Det passer ikke med forrett, og burgermåltidet bør inntas kjapt for at det ikke skal bli kaldt. En bryllupsmiddag over på max en halvtime der, altså. Ingen kos rundt måltidet, ingen tid til taler, ingen tid til småprat. Bare å gafle i seg, gulpe ned en øl og - spise oreokjeks etterpå? Som en hvilken som helst fredag for mange. 

Anonymkode: 31a55...5ce

Dette!!!! Det er det viktigste innspillet du får her, TS. Det er en grunn til at hamburger regnes som «fast food», det er nettopp det at den spises ganske raskt.  Burger kan ikke inngå i en fin treretters med taler osv.

Anonymkode: 6a37d...b53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde blitt skikkelig skuffa om det ble servert hamburger i et av bryllupene jeg skal i til sommeren. 

Anonymkode: 4017b...be5

Hva ville du ha hatt da?

Anonymkode: 5fe5e...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt genialt! Burger er jo nydelig! Hadde blitt kjempeglad for å slippe blomkålsuppe og kald hjortestek 

Anonymkode: de143...cbf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2022 at 4:08 PM, Umulia said:

Hei!

Vi skal ha tre-retters middag i bryllupet, og min forlovede vil gjerne ha hamburger til hovedretten. Jeg har egentlig ingenting i mot det så lenge det er av god kvalitet. 
MEN: Hvilken forrett og dessert kan passe til dette? Forslag? 

Hadde hatt det som nattmat jeg 😅

Anonymkode: 8f682...824

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt genialt! Burger er jo nydelig! Hadde blitt kjempeglad for å slippe blomkålsuppe og kald hjortestek 

Anonymkode: de143...cbf

Ja, for det er jo det eneste tenkelige alternativet. 

Anonymkode: 31a55...5ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Luckiness said:

Husk god plass til gjestene. I en del bryllup sitter man klistret inntil de ved siden av. Kjedelig nok som det er, men verre når det er burger og fort kan bli mer søl. 

Fordi det er så mye vanskeligere å spise noe så enkelt som burger, enn alt mulig annet rart man blir servert i bryllup? 😂

Noen av dere som svarer her virker å kun ha vært borti gatekjøkken-burger dryppende av thousand island. Det er jo fult mulig å sitte pent på en restaurant med hvit duk og spise en burgerrett med kniv og gaffel uten å søle seg til. 

Jeg hadde vært mer skeptisk om det ble servert spaghetti bolognese, det er det mange som ikke klarer å spise pent 😆

Anonymkode: 8e06d...2ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...