AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #81 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med all endringen i tradisjonell bryllupsmat, så kan man ikke sammenligne mat servert i bryllup med julaften. Julaften er det en helt klar og tydelig forventning om maten man får. En gang i tiden var det å forvente: suppe til forrett, kjøtt med grønnsaker og poteter til middag og karamelpudding/dronning Maud ol. til dessert. Det var en gang tradisjonell bryllupsmat. Nå serveres alt av alt. Alt fra sushi, til tapas til mer norsk tradisjon. I dag vet man ikke hva man får i bryllup, og da har man heller ingen forventning som man faktisk har med jul. En burger kan faktisk serveres som noe annet enn «grillfest». Anonymkode: bc3be...b51 Nettopp😀👏🏻 Anonymkode: 86bff...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umulia Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #82 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får alle samme burgertype, eller kan man velge mellom bacon, cheese, blåmuggost, kylling/fisk osv? Jeg er veldig fan av burger og da kvalitetsburger hvor det er lagt mye omtanke i alt fra kjøttet, til brødet og tilbehøret/fyllet. 😍 Anonymkode: 9bb02...b12 Akkurat dette er ikke avgjort enda😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #83 Del Skrevet 29. mars 2022 7 hours ago, Umulia said: Vi skal ha bryllupet i et lokale som per i dag brukes som restaurant, men ikke noe fancy-smancy greier. Ca 40-50 gjester til middag. Restauranten er ikke den typen du går på for å feire bursdag, men heller de som inviterer til ukas rett på en søndag, eller pensjonistenes samlingssted med knallgode karbonadesmørbrød midt i uka. Vi vet dog at lista legges høyere ved arrangementer der. Da må de vel ha et kjøkken av en viss størrelse? Uansett, hør med dem hva de kan klare av mat, og spør om praktiske ting som hvor lang tid kjøkkenet trenger fra forrett serveres til hovedretten er klar, osv. Lykke til! Anonymkode: 3deac...720 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. mars 2022 #84 Del Skrevet 29. mars 2022 pink91 skrev (14 timer siden): Jeg står for egen mat på julaften jeg. I et bryllup er man gjest ved mindre det er ditt eget. Da tar man det man får, enkelt og greit. Hvem har sagt at man ikke spiser det brudeparet velger å servere? Jeg er ikke den personen som hadde tatt med meg gaven og gått selv om jeg ikke anser burger som festmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 1. april 2022 #85 Del Skrevet 1. april 2022 Umulia skrev (På 29.3.2022 den 10.39): Det er dessverre ikke noe storkjøkken der vi skal være. Etter alt av input fra denne tråden innser jeg at det er en del som må tas hensyn til mtp lokalet. Og vi bytter aldeles ikke lokale 😜 Burgere kan holdes varme uten storkjøkken. Har mistanke om lokalet deres, men skal ikke nevne navn på stedet. De lager kjempegode burgere med godt tilbehør (alt hjemmelaget) og har fantastiske kaker. Og man spiser med kniv og gaffel, i alle fall der jeg mener. Tror ikke du trenger forrett. Dessert er jeg usikker på, men kaker er ok som dessert også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #86 Del Skrevet 1. april 2022 Umulia skrev (På 29.3.2022 den 11.36): Vi skal ha bryllupet i et lokale som per i dag brukes som restaurant, men ikke noe fancy-smancy greier. Ca 40-50 gjester til middag. Restauranten er ikke den typen du går på for å feire bursdag, men heller de som inviterer til ukas rett på en søndag, eller pensjonistenes samlingssted med knallgode karbonadesmørbrød midt i uka. Vi vet dog at lista legges høyere ved arrangementer der. Vi har valgt lokale da det ligger på en fin plass, med stort grønt uteområde og litt utenfor alt av by-bråk. Ønsker per nå ikke å opplyse nøyaktig om hvor lokalet ligger. Jeg har nesten lyst til å vedde en 50-lapp på at jeg vet hvor dette er, og at det er samme plass som vi hadde vårt bryllup Det ville vært nesten utrolig hvis det stemmer! Jeg er såpass tradisjonell at jeg ville nok funnet det rart å få servert burger i bryllup. Ikke er jeg spesielt glad i burger, heller. Det er noe med kjøtt-brødkombinasjonen jeg ikke liker. Har også til gode å få en burger jeg synes er skikkelig god. Ser også for meg at logistikk, servering, å holde maten varm osv., kan bli en utfordring. Anonymkode: d7e84...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #87 Del Skrevet 1. april 2022 Hva med sliders til forrett da? Tenker det kunne vært godt. Det er jo fortsatt en liten burger, men ikke like grisete og går kanskje lettere å lage og servere til så mange samtidig. Med en løkring på toppen og litt pommes på siden. Anonymkode: d4c79...dd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2022 #88 Del Skrevet 2. april 2022 laPistola skrev (På 28.3.2022 den 17.55): 🤣🤣🤣 i tilfellet sodd, så hadde jeg gjort som en i en kommentar over her skrev.. tatt med meg gaven og gått. Enig. Hilsen Trønder som bor like ved Innherred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 2. april 2022 #89 Del Skrevet 2. april 2022 Umulia skrev (På 28.3.2022 den 16.08): Hei! Vi skal ha tre-retters middag i bryllupet, og min forlovede vil gjerne ha hamburger til hovedretten. Jeg har egentlig ingenting i mot det så lenge det er av god kvalitet. MEN: Hvilken forrett og dessert kan passe til dette? Forslag? Vurderer du seriøst hamburger som hovedrett på bryllup? Er det et gatebryllup hvor alle kommer i hverdagslige klær? Passende forrett vil vel være pommes fri og dessert blir vell saftis på pinne? Seriøst ... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #90 Del Skrevet 3. april 2022 Gjort på riktig måte og i riktig ramme, så tror jeg burger som hovedrett i bryllup kan være bra. Men jeg tror ikke jeg er den eneste som har vært på restaurant og spist burger (med kniv og gaffel), som har sølt litt dressing eller tilbehør på klærne. Og da er det jo greit å ikke ha en gallakjole til flere tusen, liksom. (Eller bunad) Men med normalt pent kledde gjester, og ikke den stiveste festen utenom heller, så bør det ikke være noe problem. Jeg tror jeg ville droppet forrett til burger, og som flere nevner, heller hatt flere varianter tilbehør. Og så tenker jeg brownies med is, eller cheescake kunne vært fin dessert. Nå er dette med treretters middag, gallaantrekk og stive duker ikke et særlig tradisjonelt bryllup i Norge. Et tradisjonelt bryllup ville jo vært et med bunader på alle (inkludert brudeparet) og der middagen ville vært den lokale standard festmaten, som er lett å lage til mange. (sodd i trøndelag, brennsnut på sunnmøre) Og så kaker nok til at alle kan spise seg helt mette og ta med seg rester hjem. Bryllup var jo en festdag, og det var nok et mål at flest mulig i familien ble inkludert. I dag kan jo bryllup være det brudeparet gjør det til. Men da er det greit å "holde stilen" gjennom bryllupet. Forventes det gallantrekk, så bør det følge en fancy treretter, stive og lange duker, og vin som er satt opp etter maten. Vil man ha maten mer uformell, så bør antrekket også være tilsvarende uformelt, og lokalet passe til mat og klesstil. Det er gjerne derfor man skriver forventet antrekk i en invitasjon. For at det skal styre folks forventninger. Anonymkode: b32eb...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #91 Del Skrevet 3. april 2022 Det er helt greit. Folk på KG har tydeligvis enormt engasjement for bryllup og hva som er greit å servere. Folk blir jo helt hysteriske. Jeg vil ha fiskeboller i mitt bryllup ❤ Så kan folk bare holde kjeft og spise eller bare dra. Anonymkode: 920de...6ec 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #92 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er helt greit. Folk på KG har tydeligvis enormt engasjement for bryllup og hva som er greit å servere. Folk blir jo helt hysteriske. Jeg vil ha fiskeboller i mitt bryllup ❤ Så kan folk bare holde kjeft og spise eller bare dra. Anonymkode: 920de...6ec 14-åringer får ikke lov å gifte seg i Norge... Brudeparet må selvfølgelig servere fiskeboller i bryllupet sitt, om det er det de ønsker. Personlig gidder jeg ikke bruke tid og penger på å gå i et selskap hvor lista skal ligge så lavt som en mandagsmiddag. Anonymkode: d7e84...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #93 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 14-åringer får ikke lov å gifte seg i Norge... Brudeparet må selvfølgelig servere fiskeboller i bryllupet sitt, om det er det de ønsker. Personlig gidder jeg ikke bruke tid og penger på å gå i et selskap hvor lista skal ligge så lavt som en mandagsmiddag. Anonymkode: d7e84...3d0 Jeg drar i bryllup fordi jeg ønsker å feire paret jeg da. Ikke for maten. Anonymkode: 920de...6ec 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #94 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er helt greit. Folk på KG har tydeligvis enormt engasjement for bryllup og hva som er greit å servere. Folk blir jo helt hysteriske. Jeg vil ha fiskeboller i mitt bryllup ❤ Så kan folk bare holde kjeft og spise eller bare dra. Anonymkode: 920de...6ec Haha wow. Skulle ønske jeg var i bryllupet ditt med min bror, han hater fiskeboller så intenst fordi det er det ungene vil ha hele tiden og han orker ikke spise en fiskebolle til resten av livet tror jeg. Hadde elsket og sett trynet hans om han og kona hadde skaffet seg barnevakt og brukt penger på gave og hotell og whatever for å gå i et bryllup og ha litt voksenkveld, og så ble de servert fiskeboller 😅😅 Du kan jo nesten like gjerne gi fingeren til gjestene. Jeg har ikke unger og er ikke der for maten og hadde syntes det hadde vært fint med fiskeboller jeg, det hadde bare vært ekstra underholdning å se de som ble sure. Men skjønner ikke hvorfor du ønsker å gjøre gjestene dine sure på en sånn dag. Anonymkode: 2d0df...170 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #95 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Gjort på riktig måte og i riktig ramme, så tror jeg burger som hovedrett i bryllup kan være bra. Men jeg tror ikke jeg er den eneste som har vært på restaurant og spist burger (med kniv og gaffel), som har sølt litt dressing eller tilbehør på klærne. Og da er det jo greit å ikke ha en gallakjole til flere tusen, liksom. (Eller bunad) Men med normalt pent kledde gjester, og ikke den stiveste festen utenom heller, så bør det ikke være noe problem. Jeg tror jeg ville droppet forrett til burger, og som flere nevner, heller hatt flere varianter tilbehør. Og så tenker jeg brownies med is, eller cheescake kunne vært fin dessert. Nå er dette med treretters middag, gallaantrekk og stive duker ikke et særlig tradisjonelt bryllup i Norge. Et tradisjonelt bryllup ville jo vært et med bunader på alle (inkludert brudeparet) og der middagen ville vært den lokale standard festmaten, som er lett å lage til mange. (sodd i trøndelag, brennsnut på sunnmøre) Og så kaker nok til at alle kan spise seg helt mette og ta med seg rester hjem. Bryllup var jo en festdag, og det var nok et mål at flest mulig i familien ble inkludert. I dag kan jo bryllup være det brudeparet gjør det til. Men da er det greit å "holde stilen" gjennom bryllupet. Forventes det gallantrekk, så bør det følge en fancy treretter, stive og lange duker, og vin som er satt opp etter maten. Vil man ha maten mer uformell, så bør antrekket også være tilsvarende uformelt, og lokalet passe til mat og klesstil. Det er gjerne derfor man skriver forventet antrekk i en invitasjon. For at det skal styre folks forventninger. Anonymkode: b32eb...198 Jeg har aldri opplevd at voksne folk har sølt på klærne sine når de har spist hamburger ute. Ser ofte dette argumentet i disse trådene med utradisjonell bryllupsmat, så lurer på hvordan andre spiser. Anonymkode: 5fe5e...a2c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #96 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg drar i bryllup fordi jeg ønsker å feire paret jeg da. Ikke for maten. Anonymkode: 920de...6ec Fint for deg. Folk med normale kroppsfunksjoner trenger mat i løpet av en lang dag med vielse og fest, og god mat er en del av et bryllupsselskap. At umodne mennesker ikke har lært seg normal folkeskikk, får en skrive på kontoen for uvitenhet. Burger og fiskeboller kan en spise en hvilken som helst dag, i et bryllup er det faktisk forventet at det er litt høyere standard på maten. Anonymkode: d7e84...3d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4. april 2022 #97 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er helt greit. Folk på KG har tydeligvis enormt engasjement for bryllup og hva som er greit å servere. Folk blir jo helt hysteriske. Jeg vil ha fiskeboller i mitt bryllup ❤ Så kan folk bare holde kjeft og spise eller bare dra. Anonymkode: 920de...6ec Fiskeboller ❤️❤️❤️❤️😂 Hadde spist, jeg 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #98 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg tenker også at det kanskje er litt rart med forrett til hamburger, men at man heller bør fokusere på mye tilbehør (som f.eks settes på bordene). Dessert vil jo kanskje ostekake, milkshake eller varm eplepai med is passe? Tenker at man må lage det bryllupet man vil- jeg hadde kost meg med hamburger (uten å søle). Jeg har f.eks vært i bryllup hvor den eneste maten vi fikk var reker vi måtte pille selv (med klassisk tilbehør). Men som noen her skriver: hamburger er et måltid man blir ganske fort ferdig med- og dersom dere tenker man skal sitte veldig mange timer til bords så er kanskje hamburger ikke det optimale måltidet? Jeg ville iallefall ha visualisert bryllupet før dere bestemmer dere for mat. Kjører dere hamburger bør gjerne stilen tilpasses litt (det blir jo mindre stivt og formelt, men det ønsker dere kanskje?). Kanskje bordsettinger blir litt kortere- kanskje dere vil forandre litt på det tradisjonelle opplegget? Anonymkode: 0c3bd...0c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 4. april 2022 #99 Del Skrevet 4. april 2022 Tenker all out gærn meny og setter sammen de 3 tingene dere liker best uten tanke for at det skal passe. Bryllupet deres vil ha en snakkis så det blir lettere for folk å ha noe å prate om. Detter høres kanskje sarkastisk ut, men jeg mener det. Jeg hadde digget et bryllup der de var litt gærne 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #100 Del Skrevet 4. april 2022 Vi skal ha grillmat fordi mannen min elsker grillmat. Kun fått positive reaksjoner på det. You do you. Burger blir sikkert superdigg. Vi er ofte å spiser på Døgnvill og Kverneriet som er burger-restauranter. Kan du få litt inspirasjon av menyen der? Anonymkode: 8e06d...2ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå