AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #41 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker at forret kan være en blanding av mozzarella sticks, jalapenos-poppers or løkringer, med et par ulike dip valg. Kanskje også ha med kyllingvinger også. Dessert ville jeg gått for en type iskrem. Iskrem med varme bjørnebær er digg 😋 Jeg hadde forresten elsker å fått hamburger servert i et bryllup! Anonymkode: bc3be...b51 Det du beskriver her er et fettete…ja, jeg har ikke ord (med unntak av ord som ikke er pene) Dersom TS har planer om å servere hamburger og FRITYR i bryllupet sitt så håper jeg hun gir gjestene beskjed i forkant, slik at jeg kan finne på en unnskyldning dersom jeg er så uheldig å bli invitert. Nei, forresten; Ingen av mine venner har SÅ dårlig smak, så bare glem det Anonymkode: 60b12...711 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #42 Del Skrevet 28. mars 2022 Det kan funke, hvis hele bryllupet har den stilen. Ei venninne av meg giftet seg i tinghuset og inviterte venner og familie til grillfest i hagen etterpå. Da ble det servert burger. Ingen problem med det. Men skal ha man ha et mer tradisjonelt bryllup med tre-retters, finklær og hele pakka, så blir burger fort feil. Men hvis man vet at alle gjestene vil like det, så er det jo bare å kjøre på, selvsagt. Anonymkode: 3e988...4b9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #43 Del Skrevet 28. mars 2022 Jeg hadde blitt så lykkelig over hamburger i bryllup at jeg ikke hadde savnet noen forrett Anonymkode: 0405a...a9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #44 Del Skrevet 28. mars 2022 Morsomt å lese hvor snobbete og fisefine mange er. Det kan iallefall ikke serveres hamburger hvis det er hvite duker og folk har på kjole og dress…! 😉 Åpent sinn folkens! Hamburger kan være både fancy og skikkelig smakfullt det, hvis det er gode råvarer, godt tilbehør og godt tilberedt. Hva med fries i ulike varianter (gulrot, søtpotet osv) med ulike dipper til forrett? Og en amerikanskinspirert dessert, kanskje oreokake med vaniljeis? Anonymkode: 86bff...ef5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #45 Del Skrevet 28. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Morsomt å lese hvor snobbete og fisefine mange er. Det kan iallefall ikke serveres hamburger hvis det er hvite duker og folk har på kjole og dress…! 😉 Åpent sinn folkens! Anonymkode: 86bff...ef5 Hvis folk søler sånn kan de jo gå for røde duker, og ha ketchuprødt tema på antrekk og pynt 😄 Anonymkode: 0405a...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #46 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis folk søler sånn kan de jo gå for røde duker, og ha ketchuprødt tema på antrekk og pynt 😄 Anonymkode: 0405a...a9e Ikke sant? Det går an å spise en hamburger med kniv og gaffel, man må ikke holde den over kjolen og gnage løs heller. Anonymkode: 86bff...ef5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #47 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Morsomt å lese hvor snobbete og fisefine mange er. Det kan iallefall ikke serveres hamburger hvis det er hvite duker og folk har på kjole og dress…! 😉 Åpent sinn folkens! Hamburger kan være både fancy og skikkelig smakfullt det, hvis det er gode råvarer, godt tilbehør og godt tilberedt. Hva med fries i ulike varianter (gulrot, søtpotet osv) med ulike dipper til forrett? Og en amerikanskinspirert dessert, kanskje oreokake med vaniljeis? Anonymkode: 86bff...ef5 En god hamburger er godt, men det blir aldri fancy. Anonymkode: 31a55...5ce 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
___yyy___ Skrevet 28. mars 2022 #48 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hamburger hadde være utrolig nedtur. Da hadde jeg gått fra selskapet og tatt med meg gaven ut døra. Det er ikke, og kommer aldri til å bli, noe festmat. Anonymkode: 27c5f...36f Spesielt. 🙄 Hvis ikke DU er fornøyd med maten i et selskap du er gjest i, blir du fornærmet og går? Dagen handler ikke om deg. Hadde du gått om det ble servert laks og du "liiiker ikke fisk"? Fader så barnslig! Mulig ikke tradisjonell festmat, men man greier da å oppføre seg likevel! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #49 Del Skrevet 28. mars 2022 Hadde digga å bli bedt i bryllup med burger til middag! Anonymkode: 79624...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2022 #50 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Morsomt å lese hvor snobbete og fisefine mange er. Det kan iallefall ikke serveres hamburger hvis det er hvite duker og folk har på kjole og dress…! 😉 Åpent sinn folkens! Hamburger kan være både fancy og skikkelig smakfullt det, hvis det er gode råvarer, godt tilbehør og godt tilberedt. Hva med fries i ulike varianter (gulrot, søtpotet osv) med ulike dipper til forrett? Og en amerikanskinspirert dessert, kanskje oreokake med vaniljeis? Anonymkode: 86bff...ef5 Jeg er ikke snobbete og fisefin fordi jeg påpeker at det finnes anledninger der man forventer en viss stil eller en viss servering. Men la meg nå for all del prøve: hva med burger på julaften - uten forvarsel? Det forutsetter selvsagt at du er vant med en spesiell julemiddag - ut fra tråder her inne vet vi jo at de fleste går i gulvet med et brak bare med tanken på at Kari som dere vet er veganer kan komme på å servere nøttesteik på julaften. Eller at det er umulig å feire hos svigers fordi de skal ha pinnekjøtt istedenfor ribbe. Jeg synes ikke hamburger kan være fancy. Ja, det KAN være veldig godt, men for hver tiende burger jeg spiser er det kun en som kan passere under kategorien spesielt god. Som regel er det en gigantisk skuffelse fra ende til annen. Jeg vet jeg er sær her - jeg kan ikke fordra brioche brød, eller fint brød over hodet. Og til alle dere som aldri griser når dere spiser hamburger - vel det gjør altså jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2022 #51 Del Skrevet 28. mars 2022 Men TS: Du må gjerne servere det du har lyst til, uten å bry deg om sære meg. Det er ditt bryllup. Jeg prøver bare å påpeke at noen av gjestene dine kan ha samme forventning som meg og bli skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #52 Del Skrevet 28. mars 2022 Enig i at det hverken er snobbete eller fisefint å mene at hamburgermeny (?) er stusselig i bryllup. Hva med drikke til? Øl fra flaske? Pepsi Max? Og hva med varigheten på måltidet? Det passer ikke med forrett, og burgermåltidet bør inntas kjapt for at det ikke skal bli kaldt. En bryllupsmiddag over på max en halvtime der, altså. Ingen kos rundt måltidet, ingen tid til taler, ingen tid til småprat. Bare å gafle i seg, gulpe ned en øl og - spise oreokjeks etterpå? Som en hvilken som helst fredag for mange. Anonymkode: 31a55...5ce 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #53 Del Skrevet 28. mars 2022 En god hamburger er kjempegodt, om jeg får den med sylta rødløk, blåmuggost, aioli og annet digg, og om dere skal ha låvebryllup el, så kjør på. Om dere legger opp til en annen type bryllup, med lange kjoler, vin, bordservering, taler osv, så passer det ikke med burger og fries. Det handler ikke om at det ikke er godt, men at det ikke er fin middag. Det er masse gode pølser også, og det er i samme "klasse" som burger, men pølse i brød er heller ikke egna som hovedrett. Man kan gjerne spise hamburger med kniv og gaffel, men det er lite egna som selskapsmat fordi man enten må ta digre biter for å få med seg brød, kjøtt, tilbehør og mer brød i en jafs, eller dekonstruere burgeren utover tallerkenen for å kunne spise den i biter som er mer passende. Man sitter jo ikke i finstasen og stapper munnen full. Jeg ville heller gått for sliders til nattmat. Anonymkode: d807e...e35 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #54 Del Skrevet 28. mars 2022 Vær så god. Anonymkode: 0e92a...933 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #55 Del Skrevet 28. mars 2022 Om dere skal være mange ville jeg tenkt på logistikk dersom det skal være bordservering. Er grillbuffet et alternativ? Det kan være skikkelig digg om dere tenker et uformelt bryllup. Til dessert ville jeg hatt noe syrlig som sorbet, Key lime Pai eller lignende. Anonymkode: 5fe5e...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #56 Del Skrevet 28. mars 2022 Kommer ikke på noen rett som hadde gjort at jeg hadde gått i protest under en venn eller slektnings bryllup. Om de hadde servert pølse i brød, toro-suppe eller Grandiosa hadde jeg kost meg uansett. For meg er det viktigere å feire brudeparet. Kjør på, TS! Anonymkode: 5497b...62b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #57 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer ikke på noen rett som hadde gjort at jeg hadde gått i protest under en venn eller slektnings bryllup. Om de hadde servert pølse i brød, toro-suppe eller Grandiosa hadde jeg kost meg uansett. For meg er det viktigere å feire brudeparet. Kjør på, TS! Anonymkode: 5497b...62b Men hvorfor skal man servere torosuppe eller grandiosa i bryllup? Det er jo ingen grunn til det, ingen som gjør det og jeg skjønner ikke at noen nevner det en gang. Anonymkode: 31a55...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pink91 Skrevet 28. mars 2022 #58 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hamburger hadde være utrolig nedtur. Da hadde jeg gått fra selskapet og tatt med meg gaven ut døra. Det er ikke, og kommer aldri til å bli, noe festmat. Anonymkode: 27c5f...36f Kommer du for å spise, eller for å feire kjærligheten du er invitert til å feire? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. mars 2022 #59 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvorfor skal man servere torosuppe eller grandiosa i bryllup? Det er jo ingen grunn til det, ingen som gjør det og jeg skjønner ikke at noen nevner det en gang. Anonymkode: 31a55...5ce Fordi det ikke finnes noen mellomting mellom å synes burger ikke passer og å servere halvfabrikater fordi de som mener noe annet enn brukeren du siterte er snobber som er mer opptatt av maten enn å feire brudeparet. Man skal selvfølgelig dra dette til den ekstreme ytterligheten at mat ikke spiller noen rolle for noen i et bryllup - det viktigste er at man feirer brudeparet ... med grandiosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. mars 2022 #60 Del Skrevet 29. mars 2022 pink91 skrev (7 timer siden): Kommer du for å spise, eller for å feire kjærligheten du er invitert til å feire? Kommer du for å spise på julaften eller for å feire jul? Er det greit med burger på julaften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå