Gå til innhold

Hund utendørs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig for hunder å være mye ute? Hadde en diskusjon med en person som mente hunder knapt skulle være innendørs og at de er «utedyr». Syns det hørtes rart ut. Vår hund ser ut til å leve et veldig godt liv innendørs. Aktiviserer og går tur selvfølgelig, men hunden bor jo inne sammen med oss, familien sin. Har jeg misforstått?

Anonymkode: 73745...7c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunden trenger mosjon i form av tur utendørs, men den trenger ikke nødvendigvis lange turer eller det å være ute hele dagen.. Mental aktivisering er også viktig. Jeg har ikke kjøpt meg hund for å stenge den underdørs eller stappe den inn i en hundegård. Her får den ligge i sofaen sammen oss utenom tiden der vi finner på ting.

Anonymkode: 7a54a...d25

Skrevet

Hunder er sosiale dyr og de aller fleste hunder får mye mer ut av å være inne sammen med familien enn å stå ute alene.

Skrevet

Selv jeg som har to hunder ser at de foretrekker vårt selskap. Om sommeren når døra står åpen og de kan gå ut på terrassen feks, så går de som regel inn hvis vi går inn.

Trim, hjerneaktivitet og frisk luft, ja! Men alene ute på fulltid? Nei.

• Liker 1
Skrevet

Viss man bodde ute sammen med hunden sin hadde de sikkert syntes det var kjekt. Men de aller, aller fleste hunder vil være der flokken er, og flokken er ofte inne. Har hatt både løpestreng og hundegård til hundene. Begge deler har stått mye til pynt. Brukt litt på sommeren når det er praktisk. En hund som står helt passiv ute i hagen i bånd eller luftegård er ikke til glede verken for hunden eller meg som eier.

Jeg kjenner til folk som eier polarhunder og andre type hund er med mye pels som liker å stå mye ute. For de hundene så er det sikkert verdt det å stå ute alene for mer behaglig temperatur. 

Skrevet

Har flere hunder. Det er forskjell på hvor mye de vil være utendørs, men alle har det til felles at de vil være mest inne. Selvfølgelig får de turer og trim tilpasset rase og aktivitetsnivå da, så lenge dette er på plass ser det ut for meg som at det er sofa som gjelder😊

Skrevet

Man gjør det som er best for sin hund. 
Jeg har hatt hunder som elsker å være inne og aller helst vil være nær oss hele tiden. Jeg har hatt hunder som ikke har hatt behov for å være nær oss og hatet å være inne og  bare står ved døra og uler selv om det er snøstorm og 10 minus ute. Sistnevnte fikk være ute mesteparten av tiden, men var også en rase som tålte det godt. 

Så hva som er best for hunden ser en eier som er litt oppegående  helt selv

Men alle hunder skal selvfølgelig få godt med mosjon, sosialisering og hjernetrim for å bli en balansert og fornøyd hund

AnonymBruker
Skrevet

Godt å se at det er flere hunder som trives inne sammen med «flokken». Denne personen var så bastant på at de bør bo ute at jeg begynte å lure. Er selvfølgelig enig med observasjonene dere andre har, hunden er lykkeligst når den får være der familien er ❤️

ts

Anonymkode: 73745...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...