Gå til innhold

Rapsolje eller solsikkeolje?


Gjest Gjest_Katrine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katrine_*

Har hørt så mye bra om rapsolje i det siste at jeg dro på butikken istad for å handle inn! Men det er tydeligvis den kaldpressede som er sunn, og den fant jeg ikke der - det sto iallfall ikke på flasken. Hvordan vet jeg det?

Og så sjekket jeg innholdsfortegnelsen bak på solsikkeoljen som sto ved siden av. Det var jo enda mindre mettede fettsyrer i den? Hva er egentlig sunnest?

Skal hovedsakelig bruke oljen til steking.. Er det forresten andre måter å bruke det på?

Og kan det tenkes at dere som leser dette i tillegg vet om en olivenolje som er god å ha på salater?=) Jeg har ikke så veldig mye peiling og vet ikke hva jeg skal se etter i butikken.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står vel på rapsoljen at den egner seg best til salater og dressinger? Solsikkeolje er fint å bruke til steking. Extra Virgin Olivenolje egner seg bra til salater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt solsikkeolje til steking og olivenolje til dressinger. Rapsolje smaker ekkelt.

Helt enig, bortsett fra at jeg ville valgt extra virgin til dressinger. Husk å kjøpe olivenolje et sted hvor det er mye omsetninger, den blir dårlig av å stå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...