Gjest Gjest_Katrine_* Skrevet 31. oktober 2005 #1 Skrevet 31. oktober 2005 Har hørt så mye bra om rapsolje i det siste at jeg dro på butikken istad for å handle inn! Men det er tydeligvis den kaldpressede som er sunn, og den fant jeg ikke der - det sto iallfall ikke på flasken. Hvordan vet jeg det? Og så sjekket jeg innholdsfortegnelsen bak på solsikkeoljen som sto ved siden av. Det var jo enda mindre mettede fettsyrer i den? Hva er egentlig sunnest? Skal hovedsakelig bruke oljen til steking.. Er det forresten andre måter å bruke det på? Og kan det tenkes at dere som leser dette i tillegg vet om en olivenolje som er god å ha på salater?=) Jeg har ikke så veldig mye peiling og vet ikke hva jeg skal se etter i butikken. Tusen takk for svar!
Nella Skrevet 31. oktober 2005 #2 Skrevet 31. oktober 2005 http://www.artoftaste.no/servlet/side?sect...0003&item=12011 Dette er fine sider om olje Velg i menyen eller "neste side" og få med deg alt. Masse nyttig info.
Blueberry Skrevet 1. november 2005 #3 Skrevet 1. november 2005 Det står vel på rapsoljen at den egner seg best til salater og dressinger? Solsikkeolje er fint å bruke til steking. Extra Virgin Olivenolje egner seg bra til salater.
hilli Skrevet 1. november 2005 #4 Skrevet 1. november 2005 Jeg hadde kjøpt solsikkeolje til steking og olivenolje til dressinger. Rapsolje smaker ekkelt.
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #5 Skrevet 1. november 2005 Jeg hadde kjøpt solsikkeolje til steking og olivenolje til dressinger. Rapsolje smaker ekkelt. ← Helt enig, bortsett fra at jeg ville valgt extra virgin til dressinger. Husk å kjøpe olivenolje et sted hvor det er mye omsetninger, den blir dårlig av å stå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå