Gå til innhold

Bare introvert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På onlinetester scorer jeg veldig høyt på introvert. Kan man være så introvert at man sliter seg helt ut av å være kollega, kone og venn? 

Anonymkode: a3dc2...1c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer som oftest ut som 90%++ introvert på slike tester.

Jeg orker ikke å være noe sosial i ukedagene, for det blir nok med kollegaer. Er singel og bor alene, noe jeg setter stor pris på når jeg kommer hjem og trenger å lade batteriene.

Har jeg planer 2 lørdager på rad, tilbringer jeg også de neste 3 helgene om ikke mer alene uten planer.

Jeg har en beste venninne jeg treffer ca 1 gang i mnd, som er nok for meg.

Jeg ser også familie 1-2 ganger i mnd.

Helt ærlig er dette nok sosialisering for min del. Jeg trenger ikke noe mer. Har en katt jeg også bor med, som jeg er sosial med, men på en helt annen måte som ikke sliter meg ut. Man trenger ikke være «på» for en katt 😸

Anonymkode: 5ab19...b3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kommer som oftest ut som 90%++ introvert på slike tester.

Jeg orker ikke å være noe sosial i ukedagene, for det blir nok med kollegaer. Er singel og bor alene, noe jeg setter stor pris på når jeg kommer hjem og trenger å lade batteriene.

Har jeg planer 2 lørdager på rad, tilbringer jeg også de neste 3 helgene om ikke mer alene uten planer.

Jeg har en beste venninne jeg treffer ca 1 gang i mnd, som er nok for meg.

Jeg ser også familie 1-2 ganger i mnd.

Helt ærlig er dette nok sosialisering for min del. Jeg trenger ikke noe mer. Har en katt jeg også bor med, som jeg er sosial med, men på en helt annen måte som ikke sliter meg ut. Man trenger ikke være «på» for en katt 😸

Det høres overkommelig ut. Har du lagt opp livet slik og tatt beslutninger på bakgrunn av din kapasitet eller har det bare blitt sånn? Jeg får ofte store problemer hvis jeg må delta på sosiale ting etter jobb for eksempel for da mister jeg tid til å hente meg inn til dagen etter. Men jeg prøver å være mest mulig normal.🤪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også introvert, men det vises sjeldent. Kaller meg sjenert. Er ikke de fleste litt av begge deler?

Anonymkode: bafb1...9b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres overkommelig ut. Har du lagt opp livet slik og tatt beslutninger på bakgrunn av din kapasitet eller har det bare blitt sånn? Jeg får ofte store problemer hvis jeg må delta på sosiale ting etter jobb for eksempel for da mister jeg tid til å hente meg inn til dagen etter. Men jeg prøver å være mest mulig normal.🤪

Det har blitt slik etter at jeg begynte i jobb og kjøpte meg leilighet.

Min mor: du blir særere og særere med årene 😅😂

Jeg: jeg er nå fri til å faktisk være den jeg alltid har vært 😄

Jeg kan være med på noe etter jobb, men jeg ønsker å gjerne vite om det en stund i forveien for å være noe forberedt på det.

Men det dreper sjelen litt om jeg må ut på noe både lørdag og søndag, da kjennes det ut som om jeg inne har hatt helg 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er også introvert, men det vises sjeldent. Kaller meg sjenert. Er ikke de fleste litt av begge deler?

Jo de fleste er vel litt begge deler. Men det jeg lurte på er vel om man er normal når man er såpass ekstrem introvert ar det er vanskelig å leve med det.😅

AnonymBruker
Skrevet

Forresten ikke forveksle med sjenanse. Det jeg snakker om er å lade alene eller lade sammen med andre. Noen får energi av å henge med andre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor: du blir særere og særere med årene 😅😂

Jeg: jeg er nå fri til å faktisk være den jeg alltid har vært 😄

Sånn føler jeg det. Da jeg var yngre, i tenårene og tidlig 20-årene så slet jeg meg ut fordi jeg måtte være med på alt ellers fikk jeg dårlig samvittighet og følte jeg skuffet folk. 

Nå når jeg er voksen så føler jeg meg fri til å å velge bort det jeg ikke har kapasitet til å være med på. Jeg jobber fulltid, og det er mer krevende nå når jeg må jobbe på kontoret. For å ha det bra, mestre jobben, og ha overskudd så må jeg rett og slett takke nei til alle invitasjoner i ukedagene. Prioriterer nære venner i helgen, men orker ikke noe mer enn det. 

Det har gitt meg en frihetsfølelse og autonomi over eget liv å ikke måtte komme med unnskyldinger, men å rett og slett fortelle folk at jeg er introvert og trenger å lade batteriene. I åpenheten så har mange andre kollegaer og venner fortalt at de også har det sånn. 

Anonymkode: a9bae...870

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan de rundt deg er også. Noen krever konstant respons og bekreftelse, mens andre er mer nedpå. Jeg kan bli veldig sliten av å være rundt enkelte personer i et visst tidsrom, mens det er behagelig å være rundt andre personer i samme situasjon. Og det trenger ikke å ha noe å gjøre med hvor godt man kjenner dem, enkelte er bare mer krevende enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...