Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...


Callisto83

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
Chaya skrev (33 minutter siden):

Enig.

Jeg vil tro de aller fleste kvinner ville syntes det var forferdelig å miste alt hår på kroppen, kanskje for alltid. Hvis en ikke kan være morsom uten å vitse med andres ulykke, da bør man holde kjeft.

Hvis ikke kjendisene hadde blitt roastet så hadde knapt noen giddet å sett på prisutdelingen. Det er derfor Ricky Gervais blir invitert så ofte. For alle vet at det er roastingen som drar TV-seere. 

Selv hadde jeg ikke visst det var Oscar med mindre Smith hadde klappet til Rock.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Nimbus2000 said:

Jeg er mann og mistet håret i tenårene. Smith er 50, gift, mor  og valgt å leve i rampelyset. Vet ikke om det er noe vanskeligere for henne å takle hårtapet enn for menn med unormalt tidlig hårtap. Om noe så forventes det at man er mer moden som 50 åring.

Snakker du om Jada eller Will nå? Hun har da ikke gjort noe galt, det var Will som angrep Chris Rock. Hun har sin fulle rett til å ikke like spøken til Chris Rock.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (13 minutter siden):

Tror dere Will Smith hadde slått om det var en kvinnelig vert, la oss si Amy Schumer, som hadde sagt den spøken?

Nei, det ville han nok ikke.  Jeg tror at i noens øyne så framstår han som en helt ved å dra til Chris, og det var vel det har prøvde på. Men i takketalen så virka det som han innså at han hadde driti seg ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 timer siden):

Som sagt, han er venn av familien, så han vet at dette er et alvorlig tema for Smith familien, og følgelig ikke noe som egner seg som humor tema.

Han har til og med lagd film knyttet til svarte kvinners forhold til hår, så det er ikke så mye som unnskylder noe som nærmest  var en  liten mob, istedet for konstruert vits. 

Men hele settingen opplevdes veldig kunstig. 

Noe som kommer fram i dokumentaren du sikter til er at svarte kvinner har et ganske spesielt forhold til hår som jeg vil tro de færreste som ikke er svarte kjenner til. Det er mye vanligere blant svarte kvinner å bruke parykk og løshår enn andre. Særlig indisk hår står høyt i kurs, og går som varmt hvetebrød. At svarte kvinners hår ikke er deres eget er helt vanlig.

Endret av Klossmajor
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Tanuki skrev (2 minutter siden):

Snakker du om Jada eller Will nå? Hun har da ikke gjort noe galt, det var Will som angrep Chris Rock. Hun har sin fulle rett til å ikke like spøken til Chris Rock.

Jeg snakker om Jada. Ja hun har rett til å føle seg  krenket, det har alle.

 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (2 minutter siden):

Hvis ikke kjendisene hadde blitt roastet så hadde knapt noen giddet å sett på prisutdelingen. Det er jo derfor Ricky Gervais blir invitert så ofte. For alle vet at det er roastingen som drar TV-seere. 

Selv hadde jeg ikke visst det var Oscar med mindre Smith hadde klappet til Rock.

Og media kjører på. Har hverken sett på utdelingen eller noen som helst intersigende, dårlige talkshows, men å vitse på direkten, som tydeligvis alle har fått med seg i diverse some, er bare kleint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, altius said:

Tror dere Will Smith hadde slått om det var en kvinnelig vert, la oss si Amy Schumer, som hadde sagt den spøken?

Sannsynligvis ikke. Etter det jeg hat lest er det ikke første gang Rock drar en spøk på Smiths bekostning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (2 minutter siden):

Hvis ikke kjendisene hadde blitt roastet så hadde knapt noen giddet å sett på prisutdelingen. Det er jo derfor Ricky Gervais blir invitert så ofte. For alle vet at det er roastingen som drar TV-seere. 

Selv hadde jeg ikke visst det var Oscar med mindre Smith hadde klappet til Rock.

Ser aldri på sånt jeg heller, har kun sett det innslaget som tråden handler om. Liker bare ikke at noen oppfører seg slik som Chris Rock, og har sett etterpå at han faktisk blir hyllet av mange. Da har man lite forståelse for hva syke mennesker går gjennom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaya skrev (10 minutter siden):

Enig.

Jeg vil tro de aller fleste kvinner ville syntes det var forferdelig å miste alt hår på kroppen, kanskje for alltid. Hvis en ikke kan være morsom uten å vitse med andres ulykke, da bør man holde kjeft.

Jo…..men GI Jane er jo regnet for å være superhot.

Men uansett så er det jo festlig at mannfolka trøster Will Smith etterpå fremfor hun som fikk dritten servert 😅🤷‍♀️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekla0 skrev (1 minutt siden):

Og media kjører på. Har hverken sett på utdelingen eller noen som helst intersigende, dårlige talkshows, men å vitse på direkten, som tydeligvis alle har fått med seg i diverse some, er bare kleint.

USA har en helt annen kultur for roasting enn det vi har. Dette er ikke unormalt i det hele tatt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Jo…..men GI Jane er jo regnet for å være superhot.

Men uansett så er det jo festlig at mannfolka trøster Will Smith etterpå fremfor hun som fikk dritten servert 😅🤷‍♀️

Det tyder vel kanskje på at han er litt psykisk ustabil. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Jo…..men GI Jane er jo regnet for å være superhot.

Men uansett så er det jo festlig at mannfolka trøster Will Smith etterpå fremfor hun som fikk dritten servert 😅🤷‍♀️

Se for deg en tilværelse der du resten av livet ikke vil ha noe hår på hodet, ikke øyenvipper eller øyenbryn, - det kan bare ikke sammenlignes med ei snauklipt dame i Forsvaret...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Tanuki skrev (2 minutter siden):

Sannsynligvis ikke. Etter det jeg hat lest er det ikke første gang Rock drar en spøk på Smiths bekostning.

Rock er komiker som har vært vert for Oscar tidligere. Han har sikkert dratt spøker om alle de store filmkjendisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thaila skrev (Akkurat nå):

Det tyder vel kanskje på at han er litt psykisk ustabil. 

 

Chaya skrev (Akkurat nå):

Se for deg en tilværelse der du resten av livet ikke vil ha noe hår på hodet, ikke øyenvipper eller øyenbryn, - det kan bare ikke sammenlignes med ei snauklipt dame i Forsvaret...

Alle skjønner jo at han gjør narr.

Poenget er at det ikke er kvinnene denne kvelden som er i fokus, men primale mannfolk. As usual. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (2 minutter siden):

Jo…..men GI Jane er jo regnet for å være superhot.

Men uansett så er det jo festlig at mannfolka trøster Will Smith etterpå fremfor hun som fikk dritten servert 😅🤷‍♀️

Will Smith har framstått ganske ynkelig i media de siste årene. Så det kan godt tenkes at besluttsomheten han viste ved å praktisk talt ta saken egne hender, blir tolket som tegn på at han fortsatt har ryggrad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Klossmajor skrev (1 minutt siden):

Will Smith har framstått ganske ynkelig i media de siste årene. Så det kan godt tenkes at besluttsomheten han viste ved å praktisk talt ta saken egne hender, blir tolket som tegn på at han fortsatt har ryggrad.

Tja, eller at han er en tøffelhelt, egentlig da. Det er jo det han framstår som, også nå.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (3 minutter siden):

Will Smith har framstått ganske ynkelig i media de siste årene. Så det kan godt tenkes at besluttsomheten han viste ved å praktisk talt ta saken egne hender, blir tolket som tegn på at han fortsatt har ryggrad.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men hvordan da?

Og hvorfor skal verden ha interesse av hans fremstilling?

Det er litt sånn Trumpaktig med det nivået av ego. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slaget kan se staget og falsk ut. Vi får bare se det fra en dårlig vinkel og et så stort event har kameraer fra alle kanter. Det ville vært naturlig for offeret å heve armene sine i beskyttelse når en mann så stor som Will Smith kommer rasende mot deg men Chris Rock holder armene bak ryggen og nesten venter på slaget og Will Smith går rolig bort før han gir ut et slag og går  nonchalant med et smil om munnen av scenen igjen og ser ikke ut til å være styrt av aggresjon og følelser ut av kontroll der. 

Men dette er ikke første gangen Chris Rock nedverdiger Jada Smith offentlig heller. Da han var Oscar host i 2016 disset han hun også. Hun sa det året at hun boikottet Oscarutdelingen fordi den var for hvit og Chris Rock sa fra scenen den gang at "Jada Smith, du kan ikke boikotte noe du ikke er invitert til.". Det er forståelig om årets kommentar var dråpen etter en lang hånlig tone mot henne, men jeg håper Will Smith har bedre selvkontroll enn å ty til vold på den måten. Hvis det faktisk er ekte tror jeg at det utløser problemer mellom han og Jada for hun virker som en dame med veldig sunne grenser og moren hennes ble banket av faren hennes så jeg vet hun tar stor avstand fra vold! 

Endret av Blåklokkedag
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg har gått glipp av noe, men hvordan da?

Og hvorfor skal verden ha interesse av hans fremstilling?

Det er litt sånn Trumpaktig med det nivået av ego. 

Jada har vært åpen om en affære hun har hatt med en veldig mye yngre R&B sanger August Alsina. Will Smith har godtatt dette, og de har et slags åpent forhold.  

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...