AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Ja. Nå er jeg her ett par 1000 lapper fattigere og fremdeles har vi skabb. Saken er den at vi har brukt nix ca 6 behandlinger hver, men jeg og mitt yngste barn på 20 mnd har fått gjensmitte. De to eldste barna har ingen symptomer inntil videre. Benzyl benzat tålte ikke meg og yngste barnet. Det brant på huden til begge noe helt forferdelig. Greien er at tablettene scatol de eventuelt kan gi kan heller ikke meg og yngste barnet bruke da jeg er 8 uker gravid og han bare 20 mnd. Jeg har ikke råd til å holde på med alle disse behandlingene mere heller. Kan jeg be legen legge oss inn for en uke. Jeg kjenner at jeg har ikke helse eller økonomi til å holde på med dette mere. Har holdt på i 2 måneder. Gjort alt riktig men blir faen ikke kvitt jævelskapet. Jeg unner ikke min verste fiende dette greiene. Noen som har råd og erfaring. Hjelp. Vi ble smittet av mannen. Jeg har ikke råd til å reise vekk og kan heller ikke låne noe bolig. Behandlingene mot dette drittet virker jo ikke 😢 hilsen en sliten mor til tre barn. Anonymkode: dd592...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Venninne hadde det. Det de gjorde: Benzylbenzoat. Ta inn på hotell. Vær der under behandlingen. Bytt ut klær og sengetøy. Ellers må de nærmest kokes, minst varm syklus på tørketrommelen, 60 grader vask (minst) Sprit alle håndtak. Vask alle gulv og flater (sprit) daglig og sofa må dekkes med tepper som skiftes ut til nye rene daglig. Det er ikke sikkert at Nix fungerer på en ny type skabb som kom til landet for noen år siden. Bruk bomullshansker under behandlingen. Og hvordan i all verden ble du smitta av mannen. Har han vært utro? Anonymkode: d4877...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Vet ikke hva legen egentlig kan gjøre, men du bør ringe i morgen tidlig og forklare situasjonen, og si at du trenger hjelp. Du kan ikke være den første som ikke blir kvitt det. Kanskje har legen noen smarte triks på lager, som du kan gjøre selv, utenom det du allerede gjør og har gjort. Anonymkode: 87048...d00
Gjest Dustete Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Man må bruke nix på hele kroppsoverflaten utenom hodebunn og koke alle klær/sengetøy samt helst være ett annet sted i en uke. Funker ikke nix er det tabletter neste, koster også massevis av tusen.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Dustete skrev (1 minutt siden): Man må bruke nix på hele kroppsoverflaten utenom hodebunn og koke alle klær/sengetøy samt helst være ett annet sted i en uke. Funker ikke nix er det tabletter neste, koster også massevis av tusen. Dør skabben hjemme etter en uke? Anonymkode: 3dec8...a32
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dør skabben hjemme etter en uke? Anonymkode: 3dec8...a32 Nei Anonymkode: ad4c4...c3f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Ta inn på hotell, er det lov? Er det ikke grusomt smittsomt? Anonymkode: 23bcd...dd5 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Helt siden antikken har man vært klar over at svovel dreper skabb (opphavet til hvorfor spa ble så populært forresten). Dreper skabb like effektivt isdag som for 2000 år siden. Jeghadde forsøkt en svovelsåpe i tillegg til øvrig behandling. Du kan Google human scabies+sulphur slaps/shampoo. Anonymkode: ad4c4...c3f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Du har min fulle medfølelse. Holdt på her hjemme i en evighet også for å bli kvitt faenskapen. Du har krav på medisiner på blå resept etter å ha gjennomgått to behandlinger uten suksess. For oss funket det til slutt da vi tok en kombinasjon av tabletter og nix-krem. Vet noen reiser til sverige og kjøper noe på apoteket der, usikker på hva det heter, som vistnok skal være mye mer effektfult enn nix-kremen. Ikke koster det stort heller. Og ja, skabben dør etter 7 dager uten hudkontakt. Men da må dere finne et sted å være. Anonymkode: 50ff1...acf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei Anonymkode: ad4c4...c3f Når dør den da? Anonymkode: dd592...9ba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har min fulle medfølelse. Holdt på her hjemme i en evighet også for å bli kvitt faenskapen. Du har krav på medisiner på blå resept etter å ha gjennomgått to behandlinger uten suksess. For oss funket det til slutt da vi tok en kombinasjon av tabletter og nix-krem. Vet noen reiser til sverige og kjøper noe på apoteket der, usikker på hva det heter, som vistnok skal være mye mer effektfult enn nix-kremen. Ikke koster det stort heller. Og ja, skabben dør etter 7 dager uten hudkontakt. Men da må dere finne et sted å være. Anonymkode: 50ff1...acf Jeg har desverre ingen sted å være og jeg har ikke råd til å ligge på hotell heller. Jeg har brukt ca 10.000 kroner på dette nå. Har ikke sjangs å bruke mere penger på dette. Har vasket ALT på 60. Dekket sofa til med presenning, senger pakket inn i plast, ny dyner og puter osv osv. vasket hele huset og alt vi tar i med klor. Og nå fått det igjen er helt utslitt. Kan jeg som er 8 uker gravid bruke Scatol da? Forstår det slik at tablettene kan ikke gravide ta og yngste barn kan heller ikke det siden han bare er 20 mnd. Da må vel lege bare legge oss inn vel. Jeg er så fortvilet. Helsikkens dritt Anonymkode: dd592...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt siden antikken har man vært klar over at svovel dreper skabb (opphavet til hvorfor spa ble så populært forresten). Dreper skabb like effektivt isdag som for 2000 år siden. Jeghadde forsøkt en svovelsåpe i tillegg til øvrig behandling. Du kan Google human scabies+sulphur slaps/shampoo. Anonymkode: ad4c4...c3f Er det lett å få tak i her i landet? Jeg tror ikke det? Leste om et tilfelle der ei hadde det også i hodebunn, så det kan også sette seg der. Anonymkode: d4877...0dd
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 Dustete skrev (12 minutter siden): Man må bruke nix på hele kroppsoverflaten utenom hodebunn og koke alle klær/sengetøy samt helst være ett annet sted i en uke. Funker ikke nix er det tabletter neste, koster også massevis av tusen. Jeg har gjort alt dette: til og med tatt det i hodebunn. Kan jeg gravid og barnet på 20 mnd bruke Scatol da? Ut i fra det jeg ser på nett kan ikke vi det. Anonymkode: dd592...9ba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt siden antikken har man vært klar over at svovel dreper skabb (opphavet til hvorfor spa ble så populært forresten). Dreper skabb like effektivt isdag som for 2000 år siden. Jeghadde forsøkt en svovelsåpe i tillegg til øvrig behandling. Du kan Google human scabies+sulphur slaps/shampoo. Anonymkode: ad4c4...c3f Har du prøvd dette selv? Hørt om mange som har prøvd det i USA f eks som ikke har lykkes med det. Anonymkode: dd592...9ba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 Dette høres jo helt sinnsykt ut! Ikke rart det ikke forsvinner når det er så krevende å bli kvitt! Én lat/for ressurssvak familie pr klasse/barnehage og så har man det jo gående igjen og igjen! Behandlingen burde jo være på blå resept! Anonymkode: eb9d0...817 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Hvis mannen har smittet dere, får vel han ta både jobben og kostnadene?? Anonymkode: af81f...f25
Kanutten_ Skrevet 27. mars 2022 #17 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har desverre ingen sted å være og jeg har ikke råd til å ligge på hotell heller. Jeg har brukt ca 10.000 kroner på dette nå. Har ikke sjangs å bruke mere penger på dette. Har vasket ALT på 60. Dekket sofa til med presenning, senger pakket inn i plast, ny dyner og puter osv osv. vasket hele huset og alt vi tar i med klor. Og nå fått det igjen er helt utslitt. Kan jeg som er 8 uker gravid bruke Scatol da? Forstår det slik at tablettene kan ikke gravide ta og yngste barn kan heller ikke det siden han bare er 20 mnd. Da må vel lege bare legge oss inn vel. Jeg er så fortvilet. Helsikkens dritt Anonymkode: dd592...9ba Jeg har ingen gode råd,men du.har min dypeste med følelse.! Skabb er ett helvete , og minst like ille på det psykiske. Det er en skam at behandlingen ikke blir.dekt av staten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette høres jo helt sinnsykt ut! Ikke rart det ikke forsvinner når det er så krevende å bli kvitt! Én lat/for ressurssvak familie pr klasse/barnehage og så har man det jo gående igjen og igjen! Behandlingen burde jo være på blå resept! Anonymkode: eb9d0...817 Dette har ingenting med å være ressurssvak å gjøre. En familie brukte 52.000 på salver osv som ikke funket. Bruker man 52.000 er man ikke ressurssvak. Jeg har brukt 10.000 på 1,5 mnd ca. Det er ikke vanlig å ha råd til medisin til den prisen på så kort tid. Jeg kan ikke bruke tablettene desverre da jeg er gravid og barnet er 20 mnd OG benzyl ventar tålte vi ikke. Så vi sitter igjen med en nix krem som er ikke er god for noe. Anonymkode: dd592...9ba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd dette selv? Hørt om mange som har prøvd det i USA f eks som ikke har lykkes med det. Anonymkode: dd592...9ba Behandlingen må gjentas og tilpasses livssyklusen til skabbmidden. har ikke lov å skrive hva jeg jobber med, men det er relevant her. Anonymkode: ad4c4...c3f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #20 Skrevet 27. mars 2022 Jeg tror personen mente med ressurssvak at de er ignorante og ikke behandler HELE familien F eks. Alle i husstanden, uansett om de har eller ikke har fått det, MÅ behandles, hvis ikke bare fører man problemet videre. Anonymkode: d4877...0dd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå