keops Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Det skal altså ikke være enkelt å være sosialdemokrat og AP-velger fremover, iallefall ikke om man ønsker seg tydelige grenser og en ledelse som følger regler. Trøndelag AP har valgt Eva Kristin Hansen som leder, føler de her gir en solid langfinger til de av oss som forsøker å leve noenlunde etter mottoet « gjør din plikt, krev din rett». Dette kombinert med Giskes fremstøt i det siste vil gjøre det svært vanskelig for mange av oss å støtte partiet. Hvis det er slik at et flertall av velgerne ønsker seg dette er det jo ikke mye å gjøre med, kjenner bare jeg blir oppgitt. Dette tospannet Giske/Hansen er mer enn jeg orker forholde meg til, foreløpig er det jo lokale lag de herjer i, men ser jo hvilken vei det går, ikke lenge før de er tilbake i rikspolitikken. 11 2
Drizzt Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Av de to er Giske mye mer spiselig og kan være nyttig for partiet, sier jeg som ikke-Ap velger. Men hvor leste du dette? 2
keops Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Av de to er Giske mye mer spiselig og kan være nyttig for partiet, sier jeg som ikke-Ap velger. Men hvor leste du dette? Husker ikke hvor jeg så det først, men ser at Vg skriver om det også nå. Ser at Giske kan være nyttig for partiet, men historikken rundt ham gjør at AP ikke blir troverdig som et parti som ønsker et trygt og likestilt arbeidsliv. Kan like gjerne bare la Tajik bli finansminister da, mange som mener hun er nyttig for partiet også. 6
Gjest June1996 Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 12 minutter siden, Drizzt said: Men hvor leste du dette? https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/eva-kristin-hansen-gjenvalgt-som-nestleder-i-troendelag-ap.HXsgWBiGx?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row8_pos1 Spesielt å gjenvelge en som nettopp har gått av som stortingspresident fordi hun er kjeltring.
Drizzt Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 June1996 skrev (4 minutter siden): https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/eva-kristin-hansen-gjenvalgt-som-nestleder-i-troendelag-ap.HXsgWBiGx?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row8_pos1 Spesielt å gjenvelge en som nettopp har gått av som stortingspresident fordi hun er kjeltring. Så fremstillingen i HI var ikke helt korrekt. Hun ble ikke valgt til leder, men gjenvalgt til nestleder. Dvs Trøndelag Ap fortsatt har tillit til henne. Da kan vi forvente Tajik å bli gjenvalgt til nestleder i partiet igjen neste år? 3
Drizzt Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 keops skrev (16 minutter siden): Husker ikke hvor jeg så det først, men ser at Vg skriver om det også nå. Ser at Giske kan være nyttig for partiet, men historikken rundt ham gjør at AP ikke blir troverdig som et parti som ønsker et trygt og likestilt arbeidsliv. Kan like gjerne bare la Tajik bli finansminister da, mange som mener hun er nyttig for partiet også. I Giskes sak opptrådte pressen i en stor grad feil. I Tajiks sak opptrådte pressen eksemplarisk. Tajiks sak er svært alvorlig i forhold til Giskes hvor sistnevnte ikke har gjort noe straffbart som kan gi ham flere år i fengsel. 4
keops Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2022 Drizzt skrev (20 minutter siden): I Giskes sak opptrådte pressen i en stor grad feil. I Tajiks sak opptrådte pressen eksemplarisk. Tajiks sak er svært alvorlig i forhold til Giskes hvor sistnevnte ikke har gjort noe straffbart som kan gi ham flere år i fengsel. Giske har levd på en spesiell måte i flere tiår- mye har jeg sett på nært hold. At pressen har gjort en feil i det du kaller Giske-saken forandrer ikke på denne mannens personlige brister. Det er masse faenskap vi kan foreta oss som ikke medfører fengselsstraff men som likevel gjør oss uegnede som tillitsvalgte. 10
keops Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2022 Drizzt skrev (26 minutter siden): Så fremstillingen i HI var ikke helt korrekt. Hun ble ikke valgt til leder, men gjenvalgt til nestleder. Dvs Trøndelag Ap fortsatt har tillit til henne. Da kan vi forvente Tajik å bli gjenvalgt til nestleder i partiet igjen neste år? Ja, beklager at det snek seg inn en feil, og at jeg skrev leder der det skulle stått nestleder.
Drizzt Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 keops skrev (2 minutter siden): Giske har levd på en spesiell måte i flere tiår- mye har jeg sett på nært hold. At pressen har gjort en feil i det du kaller Giske-saken forandrer ikke på denne mannens personlige brister. Det er masse faenskap vi kan foreta oss som ikke medfører fengselsstraff men som likevel gjør oss uegnede som tillitsvalgte. Jeg sier ikke at han er helt uskyldig og en helgen, men sammenlignet med Tajik ... fremstår hans sak mye bedre. 3
keops Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2022 Drizzt skrev (3 minutter siden): Jeg sier ikke at han er helt uskyldig og en helgen, men sammenlignet med Tajik ... fremstår hans sak mye bedre. Jeg mener at Giske ikke er en «sak», men et tilfelle av malplassert menneske i maktposisjon. Jeg krever ikke av noen at de skal være helgener, men det et altså et godt stykke med mulighet for å utvise normal adferd imellom helgenstatus og slik Giske har oppført seg. Giske og Hansen har alltid drevet hverandre fremover, slik også nå. Ser ut til at dette vil en god del velgere ha. Så da vil vi etterhvert få denne klåfingeren med sin kriminelle venninne i ledelsen av landet vårt. 5
Fredelig Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Det er skremmende at et så stort parti som AP, ikke klarer å hoste opp kandidater som viser at de er noenlunde anstendige. Jeg synes ikke det er for mye å forvente at toppolitikere holder seg unna skattesvindel. Og heller ikke synes jeg det er greit at halvgamle menn egler seg innpå unge jenter. 11
Daraya Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Jeg syns det er nesten kvalmt at Hansen faktisk blir valgt til nestleder bare få måneder etter hun måtte gå av som stortingspresident. Eier lokallaget ikke skam? Tragisk at AP ikke finner noen ordentlige som kan representere partiet. Med dette gir de uttrykk for at det er greit å ha kjeltringer i ledelsen. Ikke greit og velgere som gir dem stemme samtykker jo. 10
Gjest Adobyen Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Det må være en litt spesiell kultur bak det valgresultatet. Kan ikke skjønne noe annet.
keops Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2022 Daraya skrev (2 timer siden): Jeg syns det er nesten kvalmt at Hansen faktisk blir valgt til nestleder bare få måneder etter hun måtte gå av som stortingspresident. Eier lokallaget ikke skam? Tragisk at AP ikke finner noen ordentlige som kan representere partiet. Med dette gir de uttrykk for at det er greit å ha kjeltringer i ledelsen. Ikke greit og velgere som gir dem stemme samtykker jo. Ja, tenker det samme som deg. Som en person som ønsker AP sin politikk blir man satt i en umulig situasjon. Man kan altså ikke gi sin stemme til de uten samtidig å støtte disse kjeltringene som synes umulig å bli kvitt. At lokallaget ikke eier skam er jo tydelig- men hva med Hansen selv? Det er ikke lenge til både Hansen og Giske styrer AP igjen, Giske er jo i full gang igjen på fylkesnivå. Man skal altså ha denne innpåslitne mannen og denne dama med null moral til å fronte likestilling og «spleiselag»? Jeg ikke bare synes det er kvalmt, jeg blir kvalm. 3
Super-mamma Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Min første tanke var: Hva i all verden er galt med Trøndelag Arbeiderparti??? 10
Djækklåsst Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Super-mamma skrev (2 timer siden): Min første tanke var: Hva i all verden er galt med Trøndelag Arbeiderparti??? Kanskje man prøver å åpne døra for at Trond Giske skal velges inn i ledelsen om noen år? 3
keops Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #17 Skrevet 28. mars 2022 Djækklåsst skrev (59 minutter siden): Kanskje man prøver å åpne døra for at Trond Giske skal velges inn i ledelsen om noen år? Tipper du treffer ganske bra her ja dessverre. 3
Gjest Sitronmelisse Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 Super-mamma skrev (7 timer siden): Min første tanke var: Hva i all verden er galt med Trøndelag Arbeiderparti??? Enig. De skjemmer jo ut hele Ap i Norge. Hva slags gjøker er dette? Googlet meg til at Rennebu Ap gikk ut for tre dager siden og ønsket utskifting og nye krefter inn i styret i Trøndelag Ap, fordi partimakta var samlet på for få hender - men valgkomiteen tok det ikke til følge og innstilte det gamle styret på gjenvalg - minus Marit Bjerkås fra Rennebu som ikke stilte til gjenvalg. Den samme Marit Bjerkås ble innstilt av daværende valgkomite som leder av Trøndelag Ap i 2020 (etter først å ha innstilt Trond Giske som leder), men det var Ingvild Kjerkol som vant. Jeg lurer på om Bjerkås hører til "Giske-klanen"? jeg vet ikke, jeg bare spør. Men èn ting er jo hva valgkomiteen innstiller på; noe annet er den gjengen med gjøker i Trøndelag Ap som satt og applauderte gjenvalgene til styret nå også, med Hansen som nestleder. Skattebedrageri prellet av der i gården. Trøndelag Ap snubler videre.
crux Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 keops skrev (7 timer siden): Tipper du treffer ganske bra her ja dessverre. Det tror jeg også, den sniken har ikke tenkt å gi seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå