Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt i tidlig 20 åra og sliter med ganske kraftig angst. Er utadvendt når jeg først kommer i kontakt med noen men er mitt sjenert med en gang. Har null hell med Tinder, og alle kompisene mine er for unge til å bli med ute på byen. Noen som har noe tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler ikke å finne det ute på byen, da som oftest de fleste er ute etter noe seksuelt, på lik linje med tinder. 

Dra på kafeer, parker, arrangementer, kanskje reise også? Har hørt at reising også har funket hos flere. Det er jo selvfølgelig et mye større utvalg når man drar på fester, men da må man ha hodet på riktig plass tenker jeg og være smart nok til å vite om vedkommende du er i prat med kun er ute etter noe seksuelt eller ikke. Man klarer som regel å merke det ganske kjapt. 

Det at du er litt sjenert er bare positivt, mener jeg da. Det er veldig lite tiltrekkende med gutter som er høye på seg selv, høylytt, alltid skal ha oppmerksomhet osv. Jeg personlig liker gutter som er litt tilbakeholden, ydmyk og er sjenerte. Men i dagens samfunn ser man stadig at jenter faller for gutter som oppfører seg som drittunger. Dette er da som oftest umodne jenter som ikke vet hva de vil ha, og som ikke har verdier eller selvrespekt. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (1 time siden):

Det at du er litt sjenert er bare positivt, mener jeg da. Det er veldig lite tiltrekkende med gutter som er høye på seg selv, høylytt, alltid skal ha oppmerksomhet osv. Jeg personlig liker gutter som er litt tilbakeholden, ydmyk og er sjenerte.

Du liker det, men først må du trolig bli kjent med vedkommende. Når det gjelder å skape initiell kontakt så er disse egenskapene drepen, så lenge ikke bordet snur, og unge jenter faktisk begynner å ta initiativ.  Da kommer neste problem; han må faktisk ha selvfølelse nok til å skjønne at han blir lagt an på, og ha mot nok til å reagere på det. Å være sjenert, er problematisk på så mange plan.

Anonymkode: 10d3a...921

AnonymBruker
Skrevet

Sosial hobby, frivillig organisasjon, politisk lokallag, sosial sport

Anonymkode: 99cac...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samtalegruppe for de med sosial angst.

Anonymkode: 444bf...c55

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtalegruppe for de med sosial angst.

Anonymkode: 444bf...c55

Hvor finner man det?

Anonymkode: d12fd...d1b

AnonymBruker
Skrevet
Høhf skrev (4 timer siden):

Jeg er en gutt i tidlig 20 åra og sliter med ganske kraftig angst. Er utadvendt når jeg først kommer i kontakt med noen men er mitt sjenert med en gang. Har null hell med Tinder, og alle kompisene mine er for unge til å bli med ute på byen. Noen som har noe tips?

her er det flere ting som trenger ulik innfallsvinkel. Angsten er 1, Tinder er 2, og byen 3. Angsten kan du få hjelp med hos en psykolog eller finne CBT på egen hånd på nettet. Tinder, der må du få bedre bilder eller analysere hva som ikke fungerer. Og ift. byen så kan du prøve å se hvordan andre har møtt folk i din alder. Meld deg på kurs, nye ting for å møte folk. Veldig vanskelig å møte noen hvis man er mest hjemme. 

Anonymkode: e6390...ce3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvor finner man det?

Anonymkode: d12fd...d1b

Lokale dps har gruppetimer for angst. 

Men jeg er ikke enig med den som tipset deg om at det er en god sjekkearena. Tvert i mot er det veldig dårlig og misbrukende arena da mange kan ha angst for å si nei og man presser folk til kontakt eller ting de egentlig ikke vil 

Anonymkode: 99cac...6af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

her er det flere ting som trenger ulik innfallsvinkel. Angsten er 1, Tinder er 2, og byen 3. Angsten kan du få hjelp med hos en psykolog eller finne CBT på egen hånd på nettet. Tinder, der må du få bedre bilder eller analysere hva som ikke fungerer. Og ift. byen så kan du prøve å se hvordan andre har møtt folk i din alder. Meld deg på kurs, nye ting for å møte folk. Veldig vanskelig å møte noen hvis man er mest hjemme. 

Dette regner jeg med han vet.  Det hjelper lite å fortelle ham at det er vanskelig å møte noen hvis man er mest hjemme.  

Anonymkode: 7ccad...4b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette regner jeg med han vet.  Det hjelper lite å fortelle ham at det er vanskelig å møte noen hvis man er mest hjemme.  

ja vel, men kanskje det andre jeg skrev hjelper. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis han vet hva han skal gjøre, så har han jo noe å jobbe mot da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis han vet hva han skal gjøre, så har han jo noe å jobbe mot da

Han spør om hvor han kan møte damer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han spør om hvor han kan møte damer. 

ja? og jeg ga et svar.. Hvis du kan lese

AnonymBruker
Skrevet

Byen og tinder er ganske dårlig, vanskelig å få bra kjemi med en jente der på en så overfladisk setting så det er som lotto. Tinder må du kun være kjekk nok. Det beste er å møte damer på dagtid, arrangementer, kurs, hobbier osv

Anonymkode: f26e9...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...