AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg vet at jeg er ( og føler) meg heldig som har så mange gode venner og kollegaer rundt meg, men minuset er det at jeg går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid/klarer og finne tid til alle. Jeg er alenemor i 100% turnus jobb, og det krever nok i seg selv. Jeg er dog en veldig sosial person, som får påfyll av energi av og være rundt mennesker jeg liker, men merker nå at jeg sliter med og opprettholde alle vennskap . Noen vil gå tur, noen drikke vin, og andre på cafe. Jeg strekker ikke til lenger, selv om jeg så gjerne vil. What to do? 🤷♀️ Anonymkode: 69e42...577
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Uff da, stakkars. Anonymkode: 5acf5...122 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff da, stakkars. Anonymkode: 5acf5...122 Har du så lite å gjøre på en søndag, eller så store problemer i livet ditt at du må kommentere unødvendige ting i tråder? Sett deg å les en bok eller se TV, seriøst. Anonymkode: c7de2...3f2 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff da, stakkars. Anonymkode: 5acf5...122 Kan godt forstå at dette nesten høres overfladisk ut. Unnskyld for det, for det er ikke sånn ment. Jeg er en person som hater og såre folk, og har vanskelig for og si nei, og dette går nå på bekostning av meg selv . Anonymkode: 69e42...577 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snikskryt? 😄 Anonymkode: 8f6d8...33d Forstår ikke helt hvorfor jeg skulle sitte på KG for å skryte av hvor mange venner jeg har? Hvis det oppfattes sånn er det iallefal helt feil. Anonymkode: 69e42...577 1
Curiousine Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Du må bare lære deg å seie nei. Tror de fleste har forståelse for at man ikke har mulighet til å finne på noe hele tiden. 1
tussi680 Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Da må du tøffe deg og si og mene at nei, jeg orker ikke i dag.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Kam du møte flere av vennene samtidig? Kombinere aktiviteter? F.eks gå tur med flere + vogn Anonymkode: 8c634...2db
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Forstår ikke helt hvorfor jeg skulle sitte på KG for å skryte av hvor mange venner jeg har? Hvis det oppfattes sånn er det iallefal helt feil. Anonymkode: 69e42...577 Det sitter mange ensomme mennesker rundt omkring, som sikkert ikke forstår problemstillingen. Jeg forstår deg godt. Jeg har et begrenset antall venner nettopp fordi jeg ikke klarer å pleie forhold til flere. I de periodene da jeg ble kjent med ekstra mange ble jeg sliten og ebbet ut kontakten med flere av dem. Mitt råd er å velge ut de man føler seg mest knyttet til og plei disse vennskapene godt. Resten kan du se en sjelden gang… takk nei noen ganger og ja innimellom. De forstår fort at du ikke ønsker tettere kontakt, men at du vil beholde vennskapet. Anonymkode: 94588...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Hvis du er en sosial person og har såpass gode venner, lær deg å si nei og vær ærlig på at du ikke alltid har tid. Sånn er det bare, og verre er det ikke. Er de gode venner, forstår de. Anonymkode: 59909...246
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Kjenner litt på det samme men løsningen er å la det gå lenger tid mellom hver gang du ser hver enkelt. En gang i mnd kan være nok det. Prøv å kombiner og være sammen med flere samtidig . Og så trenger ikke alle samvær vare så lenge. Anonymkode: 6b5a2...074 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 'Nei, takk. I dag passer det ikke' Øv minst 5 ganger om dagen Anonymkode: ab386...1a9
Gjest ti10 Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Jeg skjønner deg godt. Dvs. jeg har aldri skjønt det med at folk inviterer sine 30 nærmeste venner i bursdag osv. Hvordan får folk tid til å opprettholde vennskapene? Eller er det kanskje sånn at enkelte har et slags talent for å knytte vennskap, og også har lett for å ta opp tråden etter lang tid med lite kontakt? Et råd til deg må vel være å prøve å kombinere noen av dem, og ikke minst bare lære deg å si nei av og til. Det er jo ikke sånn at du sier nei for å være kjip, men fordi du trenger tiden til noe annet. Dessuten er det jo veldig kjekt med snap osv., da kan man jo holde hverandre oppdatert på det viktigste uten å møtes.
Gjest O.G. Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.47): Jeg vet at jeg er ( og føler) meg heldig som har så mange gode venner og kollegaer rundt meg, men minuset er det at jeg går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid/klarer og finne tid til alle. Jeg er alenemor i 100% turnus jobb, og det krever nok i seg selv. Jeg er dog en veldig sosial person, som får påfyll av energi av og være rundt mennesker jeg liker, men merker nå at jeg sliter med og opprettholde alle vennskap . Noen vil gå tur, noen drikke vin, og andre på cafe. Jeg strekker ikke til lenger, selv om jeg så gjerne vil. What to do? 🤷♀️ Anonymkode: 69e42...577 Si nei når det ikke passer?
Oksen1 Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.47): Jeg vet at jeg er ( og føler) meg heldig som har så mange gode venner og kollegaer rundt meg, men minuset er det at jeg går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid/klarer og finne tid til alle. Jeg er alenemor i 100% turnus jobb, og det krever nok i seg selv. Jeg er dog en veldig sosial person, som får påfyll av energi av og være rundt mennesker jeg liker, men merker nå at jeg sliter med og opprettholde alle vennskap . Noen vil gå tur, noen drikke vin, og andre på cafe. Jeg strekker ikke til lenger, selv om jeg så gjerne vil. What to do? 🤷♀️ Anonymkode: 69e42...577 Jeg kan overta noen av vennene dine he he.Men kan tenke meg å få noen vener her på pm, bli kjennt, så er det noen som vil kontakte Oksen her inne er jeg åpen for det,dere er velkommen
Oksen1 Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 tussi680 skrev (På 27.3.2022 den 16.25): Da må du tøffe deg og si og mene at nei, jeg orker ikke i dag. Kan jo ta seg tid til å chatelitt med venner, man behøver vel ikke å skrive lange brev da,.Man må sette pris på de vennene en har
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 Kjenner meg igjen. Både studerer et krevende studie og jobber, + familie og hobby. Jeg har mange, gode venner, og dessverre alt for liten tid. Jeg har sagt i fra til de, slik at de vet at det ikke har noe med de å gjøre. Heldigvis har jeg forståelsesfulle venner, slik at de vet godt at jeg er opptatt i perioder. Og når vi møtes igjen, så er det som om vi møtte sist i går. Vet vennene dine at du føler det sånn? Anonymkode: 9cdbc...0e4
Oksen1 Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 O.G. skrev (9 minutter siden): Si nei når det ikke passer? Det tar jo ikke lange tiden å chate litt med de en ikke orker å treffe fysisk
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 Også passer jeg selvsagt på å snakke med de jevnt og trutt da, selv om jeg kanskje ikke har tid til en fest en lørdag, så har jeg allikevel alltids tid til noen hyggelige meldinger i hverdagen. Anonymkode: 9cdbc...0e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå