AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #21 Skrevet 27. mars 2022 Selgers fremgangsmetode fremstår som svindleraktig. Anonymkode: e3223...47e 1
powerpuffen Skrevet 27. mars 2022 #22 Skrevet 27. mars 2022 KrXs skrev (7 minutter siden): en grunn til at jeg aldri sender på finn er slikt som dette. kjøpere har ofte urealistiske forventninger til brukte gjenstander også. skulle jeg ha sendt gjennom finn måtte kjøper sørge for norgespakke på 70 kr siden den har sporing.de få gangene jeg har sendt noe på finn har jeg tatt bilde av pakken mens den pakkes ned. Så rart? Jeg selger masse på Finn, og har aldri opplevd sure kjøpere med høye krav til brukte gjenstander. Da har man kanskje ikke informert godt nok om tilstanden? TS; jeg synes du virker litt frekk i svarene dine. Kjøperen er imøtekommende. Det er også ditt ansvar å kontakte DITT postkontor. Det skader ikke å være service-minded frem til pakken er kommet fram, selv om du sikkert har ditt på det tørre. Mine tips: 1. Spør om vedkommende ønsker sporing eller ikke, og informer om at frakten blir litt dyrere, hvis de velger sporing. Da har de valget selv. Jeg sender bevisst med sporing og hva prisen for dette lander på, og skriver i annonsene at de står fritt til å velge frakt uten sporing om de heller ønsker dette. 2. Ta ALLTID bilde av kvittering når det er sendt uten sporing og send til kjøper så snart pakken er sendt. Forstår det slik at du har gjort det i dette tilfellet. 3. Skriv alltid avsender på pakken. Da kan den komme i retur om det har skjedd noe på veien. 2
Curiousine Skrevet 27. mars 2022 #23 Skrevet 27. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun mener det er min feil? Og jeg mener det ikke er hvem har rett? Anonymkode: 40163...90d Bør alltid sende og be om å få sendt pakker med sporing. Det er litt dyrere men stor trygghet for begge parter 🙈 selger bør også alltid sende bilde av pakken før den er sendes og bilde av kvittering. mener det er personen som sender pakken som må ta kontakt med posten da pakken ikke er mottaker sin før den er kommet frem (er iallefall sånn med helthjem, men kan vere annerledes med posten) . Kjøper virket noe ufin med å forvente å få ny, å da får man nok ikke helt interessen for å hjelpe. Om senderen har sendt pakken har ikke personen ansvar for å sende ny.da er det posten som har ansvar for å erstatte, men da må man ha bevis for sendt pakke og mulig sporing litt usikker der. Endret 27. mars 2022 av Curiousine
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #24 Skrevet 27. mars 2022 Curiousine skrev (2 minutter siden): Du må alltid be om å få sendt pakken med sporing 🙈 mener det er personen som sender pakken som ta kontakt med posten da pakken ikke er din før den er kommet frem. Samtidig så har du virket ganske ufin i meldingene til senderen så er ikke sikkert selger interessert i å hjelpe deg noe videre. Om senderen har sendt pakken har ikke personen ansvar for å sende ny, da er det posten som har ansvar for å erstatte. Kjøper er da vitterlig ikke ufin, det er selger som er ufin. Sender/selger kan ikke bevise at hun har sendt noe som helst, ergo fremstår hun som en svindler. Anonymkode: e3223...47e 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #25 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trneger svar. Dette er irriterende Anonymkode: 40163...90d Hvem er du da? Selger eller kjøper? Anonymkode: 186f4...30b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #26 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøper er da vitterlig ikke ufin, det er selger som er ufin. Sender/selger kan ikke bevise at hun har sendt noe som helst, ergo fremstår hun som en svindler. Anonymkode: e3223...47e Ehm det er jo selger som har laget tråden??? Personen mener det samme som deg, at selger er ufin. Anonymkode: ff0fb...068
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #27 Skrevet 27. mars 2022 det er mange som later som om de ikke har mottatt pakker også, at noen andre i tråden her ikke har dårlig erfaring på finn er ikke akkurat trådstarter eller vår andre sin skyld. jeg synes ikke ts var ufin før langt utti samtalen. ts sa kjøper burde ta kontakt med posten. burde ikke trenge å mase hundre ganger til selger da hun ikke har kontrol på posten. det er da vitterlig kjøpers ansvar å be om frakt med sporing, hvis ikke tar du en sjanse på at en pakke kan forsvinne.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #28 Skrevet 27. mars 2022 Kvittering skal alltid sendes til kjøper når man har sendt en pakke. Hvis ikke så kan det for all del være du som ljuger her. Anonymkode: 79eb6...36a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #29 Skrevet 27. mars 2022 Curiousine skrev (6 minutter siden): Du må alltid be om å få sendt pakken med sporing 🙈 mener det er personen som sender pakken som ta kontakt med posten da pakken ikke er din før den er kommet frem (er iallefall sånn med helthjem, men kan vere annerledes med posten) . Samtidig så har du virket ganske ufin i meldingene til senderen så er ikke sikkert selger interessert i å hjelpe deg noe videre. Om senderen har sendt pakken har ikke personen ansvar for å sende ny, da er det posten som har ansvar for å erstatte. Det er selger som har laget tråden, ikke kjøper!! 🙃 Anonymkode: ff0fb...068 1
Curiousine Skrevet 27. mars 2022 #30 Skrevet 27. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjøper er da vitterlig ikke ufin, det er selger som er ufin. Sender/selger kan ikke bevise at hun har sendt noe som helst, ergo fremstår hun som en svindler. Anonymkode: e3223...47e Kjøper var absolutt ufin jo.. Kjøper burde også bedt om pakke med sporing sånn hen hadde fått melding når pakken ble innlevert. Jeg hadde også trodd at personen er svindler, men faktum er at man ikke vet det sikkert. så lenge kjøper ikke ba om pakke med sporing eller ba om å få tilsendt kvittering når pakken ble sendt så har ikke hen så mye hen skulle sagt.. ( senderen av pakken la også til bilde av at hen var trukket på konto fra posten, ikke like godt bevis som kvittering,men forsatt noe Endret 27. mars 2022 av Curiousine 1
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #31 Skrevet 27. mars 2022 TS har jo lagt vet at den er sendt fra gjerdrum post for 55 kr.
Curiousine Skrevet 27. mars 2022 #32 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er selger som har laget tråden, ikke kjøper!! 🙃 Anonymkode: ff0fb...068 Å fader, trodde jeg var kjøper som skrev jeg🙈 1
klondrik Skrevet 27. mars 2022 #33 Skrevet 27. mars 2022 KrXs skrev (1 minutt siden): TS har jo lagt vet at den er sendt fra gjerdrum post for 55 kr. Det hjelper jo ingen ting så lenge ikke selger kan dokumentere at pakken er sendt. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #34 Skrevet 27. mars 2022 KrXs skrev (5 minutter siden): det er mange som later som om de ikke har mottatt pakker også, at noen andre i tråden her ikke har dårlig erfaring på finn er ikke akkurat trådstarter eller vår andre sin skyld. jeg synes ikke ts var ufin før langt utti samtalen. ts sa kjøper burde ta kontakt med posten. burde ikke trenge å mase hundre ganger til selger da hun ikke har kontrol på posten. det er da vitterlig kjøpers ansvar å be om frakt med sporing, hvis ikke tar du en sjanse på at en pakke kan forsvinne. Send pakke med postoppkrav, ingen kan late som da. Sender bør beholde kvittering og ta kontakt med posten, de kan da gi beskjed om kjøper har mottatt pakke eller hvor den er blitt av. Hadde for øvrig aldri sendt ting via poaten, når det er kun snakk om 250 kroner. Da selger man heller til noen som kan hente den fysisk, eller selger ikke i det hele tatt. Anonymkode: e3223...47e
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #35 Skrevet 27. mars 2022 Nei men det er jo KJØPER som tar den risken når hun ikke ber om sporingsfrakt. 1
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #36 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Send pakke med postoppkrav, ingen kan late som da. Sender bør beholde kvittering og ta kontakt med posten, de kan da gi beskjed om kjøper har mottatt pakke eller hvor den er blitt av. Hadde for øvrig aldri sendt ting via poaten, når det er kun snakk om 250 kroner. Da selger man heller til noen som kan hente den fysisk, eller selger ikke i det hele tatt. Anonymkode: e3223...47e ja jeg er helt enig jeg. men nå sender jeg aldri noe jeg selger gjennom finn kun pga det er så mange forskjellige type folk der ute.. noen har helt urealistiske forventninger til hva de kan kreve av en selger.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #37 Skrevet 27. mars 2022 Måten selger kommuniserer på er veldig svindleraktig, samme om hen faktisk har sendt pakken. Når den eneste dokumentasjonen er et screenshot fra banken, ingen bilder av pakken, ingen kvitteringer (noe selger forøvrig kan stikke ned på posten og be om) og ingen vilje til å sjekke ting opp selv.. nei, jeg hadde trodd jeg hadde blitt svindlet. Anonymkode: aab18...a8e 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #38 Skrevet 27. mars 2022 Du har ansvaret. Og da mener jeg at du bør kjenne risikoen for lureri og bortfall i Posten ved å kjøpe ting som ikke sendes med sporing. Jeg unnskylder ikke selger heller, men DU må ta ansvar for DEG her, og da betale ekstra for sporingsnummer. Jeg selger alt med sporing nettopp pga slike ting. Når slike hendelser oppstår så er det bare å håpe på at varen kommer frem eller la det gå i glemmeboka. Finn.no, Politiet, Forbrukerrådet eller noen andre gidder å bry seg om dette enkelttilfellet der det dreier seg om småpenger. Dette er noe du bør vite, og derav faller ansvaret på deg for dine avgjørelser. Anonymkode: b1cbc...a5e 1
powerpuffen Skrevet 27. mars 2022 #39 Skrevet 27. mars 2022 KrXs skrev (25 minutter siden): det er mange som later som om de ikke har mottatt pakker også, at noen andre i tråden her ikke har dårlig erfaring på finn er ikke akkurat trådstarter eller vår andre sin skyld. jeg synes ikke ts var ufin før langt utti samtalen. ts sa kjøper burde ta kontakt med posten. burde ikke trenge å mase hundre ganger til selger da hun ikke har kontrol på posten. det er da vitterlig kjøpers ansvar å be om frakt med sporing, hvis ikke tar du en sjanse på at en pakke kan forsvinne. Kan absolutt skje at noen later som at pakken ikke kommer fram, men synes kjøper fremstår løsningsorientert, mens selger setter seg i forsvarsposisjon - og får derfor ikke følelsen av at det gjelder i dette tilfellet.
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #40 Skrevet 27. mars 2022 mulig det. uansett så er det derfor det finnes sporing på pakker, slik at dette ikke skal være et problem. at kjøper vil ha billigere frakt uten sporing, gjør at den ikke kan kreve noe. da tar en jo risken. men mye ville jo vært gjort om selger eller kjøper spesiefiserte før kjøp/salg at de ville ha bekreftelse på sendt pakke, eller at pakken sendes på kjøpers ansvar. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå