AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg har 3-4 bokser sitronbrus innerst i kjøleskapet. Oppdaget i går at de gikk ut på dato for omtrent ett år siden. Er brusen blitt dårlig nå, eller er det bare litt kvalitetsforskjell? Kan brus i det hele tatt bli dårlig, som i at den da er dumt å drikke for man kan spy av det? Kaste dem, eller bruke dem? Anonymkode: 324a9...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Del Skrevet 27. mars 2022 Har de stått kaldt og mørkt er de mest sannsynnlige like god. Det som skjer med brus som går ut på dato er at kullsyren blir dårligere og smaken blir forringet. Men den blir ikke dårlig i den forstand at du blir syk av å drikke den. Åpne en boks og lukt/smak på den. Anonymkode: 8e417...f6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. mars 2022 #3 Del Skrevet 27. mars 2022 Brus har "Best før"-dato - det betyr at kvaliteten kan bli dårligere etter den datoen. Mest sannsynlig er det mindre futt i kullsyren nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. mars 2022 #4 Del Skrevet 28. mars 2022 On 3/27/2022 at 1:21 PM, AnonymBruker said: Jeg har 3-4 bokser sitronbrus innerst i kjøleskapet. Oppdaget i går at de gikk ut på dato for omtrent ett år siden. Er brusen blitt dårlig nå, eller er det bare litt kvalitetsforskjell? Kan brus i det hele tatt bli dårlig, som i at den da er dumt å drikke for man kan spy av det? Kaste dem, eller bruke dem? Anonymkode: 324a9...659 Åpne en og sjekk om det er noe futt i den. Smaken endrer seg lite på ett år, men hvis den er død så er den som regel ikke veldig god. Hvis den fortsatt har akseptabelt nivå med kullsyre i, så er den som regel helt ok å drikke, men smak på den før du tar en svær slurk, bare sånn i tilfelle smaken har endret seg også. Jeg har gjort den tabben en gang selv, det var ikke godt, men jeg ble ikke dårlig av det, bare sånn "æsj det var vondt"-ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 28. mars 2022 #5 Del Skrevet 28. mars 2022 Man skal da aldri kaste noe før det er smakt på, og spesielt ikke den type produkter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 28. mars 2022 #6 Del Skrevet 28. mars 2022 Den blir ikke dårlig, som at du kan bli syk/kvalm av å drikke den. Kanskje den smaker litt annerledes, men det oppdager du jo fort. Ingen fare, bare prøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå