Gå til innhold

Yasmin-brukere in da house!


Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått en resept på Yasmin av gynekologen -ikke for å hindre svangerskap, men for å prøve å få skikk på syklusen min.

Så lurte jeg på hvilke erfaringer andre har med akkurat dette merket. Da jeg snakket med legen sa han jeg skulle få en "lettere" variant, siden vektøktning var vanlig bivirkning av pillen (og det trenger jeg ikke, for å si det sånn...).

Jeg søkte på Yasmin på doktoronline, og der sto det:

Yasmin er en ny p-pille. Den beskytter like effektivt mot å bli uønsket gravid og har samme beskjedne risiko for alvorlige bivirkninger som andre moderne p-piller. Det er første og fremst når det gjelder lettere bivirkninger at Yasmin skiller seg fra andre p-piller. Studier tyder på at Yasmin i motsetning til de fleste av konkurrentene, kan forårsake en viss vektreduksjon. Dersom man er plaget av akne (kviser) kan man også merke en bedring av disse. I likhet med andre p-piller kan Yasmin lindre menstruasjonssmerter og premenstruelle spenninger (PMS).

Er det noen som faktisk har erfart at Yasmin ga en liten vektreduksjon? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hepp!

Jeg er en Yasmin-bruker med god erfaring.

Vet ikke helt om jeg har opplevd direkte vektreduksjon ved bruk av pillene, men det som er helt sikkert er at de ikke har bidratt til vektøkning, og det er da også noe.

Ellers er syklusen klokke-timet, så det blir ingen overraskelser så i måte. Det er også lett å droppe perioden med disse pillene, altså bare fortsette på neste brett uten opphold.

Lykke til med bruken. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk har erfart at Yasmin ga en liten vektreduksjon?

Jepp, jeg gikk ned i vekt når jeg begynte på Jasmin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Er også nettopp begynnt på yasmin, for tre dager siden for å være nøyaktig. Gledelig nyhet angående vektreduksjon. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gikk ned 6-7 kg naar jeg beynnte paa yasmin (fant ideal vekten min uten og gjore en ting, herlig........) og naa naar jeg har sluttet har jeg lagt paa meg igjen 3-4 kg, fyy.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk faktisk opp et par kg jeg, men det trenger ikke ha med pillen å gjøre. Ellers er jeg godt fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...